TOSHIBA 42XV550PG - Bra TV til pc og konsoll?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TOSHIBA 42XV550PG - Bra TV til pc og konsoll?

Heisann. Leter etter en tv for å erstatte min gamle 28" lcd. Denne er såpass gammel at den ikke har hdmi, noe som er lite praktisk kan man si.

Jeg har nettopp fått meg en projektor, og vil bruke den til å se film. TV vil jeg bruke mest til vanlig tv-titting, PC-bruk og Konsoll (PS3).

Jeg er ikke så kresen. Viktigste er at den har bra oppløsning på pc, og at den henger med i spill (fifa09, Little Big Planet osv).

Jeg sitter ca 3,5 m ifra skjermen til vanlig.

Tittet litt på denne Toshibaen som fikk anbefalt kjøp i lyd&bilde: Toshiba 42xv550p

Butikk: AMENTIO / TOSHIBA 42XV550PG/42" LCDTV FULL HD 50HZ 3xHDMI 8895,-

Den har 1:1 pixelmapping, er en grei størrelse og ikke den dyreste. Godt kjøp til mitt bruk? Finnes et billigere alternativ?

edit: Etter å ha lest litt rundt fant jeg ut at plasma passer bedre for meg. LCD tver har tendenser til lag i spill pga dårlig responstid, mens på plasma er dette ikke eksisterende. Den ekstra oppløsningen til pc bruk er ikke så viktig at jeg ofrer lag i bildet.

Tror px80 er det beste valget for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette i en artikkel på nett:

LCDs continue to play catch-up with plasma models in picture quality, however. LCD sets often come under criticism for having lower contrast ratios than their plasma counterparts, as they have a tougher time reproducing deep black and dark grays. They also have much slower response times (expressed in milliseconds) than plasmas. That limitation can lead to blurring in fast-moving action scenes, something that sports and video-game fiends are likely to find problematic. New advances in LCD technology have largely overcome the problem in the best sets, however.
    Og jeg som trodde lcd var bedre på dette området enn plasma.

edit: Hva er godkjent responstid på en skjerm for å få god flyt i spill?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har netshop tilbud på toshiba'en til 8000kr, men man får likevel 42" PX80 til 7000kr på elprice. Men er jo ikke 1080p da, kun 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg litt usikker igjen. Jeg kommer til å spille endel ps3, spesielt Little Big Planet. Dette spillet vil kanskje stå på i lenge tider uten at det skjer noe på skjermen (når jeg lager en level f.eks.). Tror derfor innbrenningfaren er stor på en plasma.
    Jeg har også sett på endel lcd-tver og jeg klarer rett og slett ikke å se ghostingen, laggen, i bildet som man snakker om. Jeg tror ikke dette blir noe problem egentlig.

Så da er det egentlig sortnivået og innbrenningen det står og faller på. Plasma har bedre sortnivå, pluss den er litt billigere, men fare for innbrenning.

Det heller i favør Toshiba akkurat nå.

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshibaen har vel "game mode" som skal gjøre spilling uproblematisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Panasonic PX80.

Utslaget var en tur på expert der jeg så px80 live. Den hang ved siden av en Philips 42PFL7403H LCD som fikk skryt i siste nummer av lyd og bilde. Det som overrasket meg var at px80 hadde samme lysstyrke som denne toppmodellen fra Phillips. Man så helt klart mer detaljer i det sorte på pannyen. Det var ellers vanskelig å se forskjell syntes jeg. Fargemessig så var det forskjell på gulfargene. Mer gulfarge på px80 enn på Phillips sin.

Det var ihvert fall ingen tvil når man ser på prisforkjellen. Får en px80 til 6.800,- mens Phillips sin ligger på ca 10.000,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den Toshiba 42XV550PG optisk utgang ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •