Trenger kjøpehjelp 46"+ flatskjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger kjøpehjelp 46"+ flatskjerm

Skal handle flatskjerm men er usikker på hva jeg bør gå for. Skal minst 46 ".

Vil bli brukt til mest film og surfing :-) men oxo spill og TV. Håper å finne en BRA TV helst til rundt 10.000 men ikke over 14-15.

Hva bør jeg satse på, LCD eller Plasma?
    Noen som har konkrete tips om gode tilbud akkurat nå? Linker gjerne.

Bør jeg gå for full HD? Eller er det helt greit med HD ready?

Har ikke blueray per idag og har rippet over de fleste filmene på medieservern så blir nok endel streaming av film ja.

Hjelp meg, for det er første gang jeg handler flatskjerm og har ikke peiling. Men endelig blir det stor TV på meg oxo :-)

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Telenor sitt nett er fortsatt nede og jeg klarer ikke å komme på mange norske nettsteder ( ergo ingen linker ) men for å få deg på det rette sporet vil jeg foreslå følgende.

Besøk narmeste butikk å se over alle TV-er. Lag en liste over 3 som passer til din budsjett og du synes er de heteste kandidatene. Dem med det beste bilde etter ditt syn, det med beste designet osv.. Skriv ned modell betegnelser og kom tilbake hit for å se over omtalen både tester og folks erfaring. Som oftest for du noen hint om andre kandidater som kommer til å øke antall favoriter til minst 5 og da har du sikkert mistet lysten på en av de 3 originale kandidater

Sjekk hvordan de tar seg ut på de områdene du definerer som viktigste. Er det film og TV (valget faller oftest på åplasma når dette er viktigst ) i så fall hvilken signal har du eller er det spill og surfing ( valget faller på LCD ).

Men alt dette betyr ikke en dritt om du selv hater noe med TV-en og det endelige valget tar du når du har rådført deg med øynene

Velkommen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo et greit svar det. Men nå er det slik at jeg synes det er så stress å gå i slike butikker. Overivrige selgere som skal pushe et bestemt produkt på deg fordi det gir mest provisjon eller muligheter for en ferietur. Så er det alltid pes å se på TV på type elkjøp, expert etc fordi det er masse lys og ofte så er det jo ikke sånn den vil brukes likevel.

Nåvel når det er sagt så er det helt sikkert medlemmer her som har kjøpt seg TV nå for mellom 8-15 lapper som kan forotelle hvorfor de valgte akkurat Den modellen?

Forresten bør jeg gå for popcorn/tvico/HDX HDX-1000 eller dedikert HTPC for mediefilene mine? Alt står på server idag.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ha ha ny TV jeg også, akkurat samme bruksområder som mrs.robinson.
    Men aller mest PC da, og gaming.

Leteretter 46" i 10-12k klassen, kjøper nok etter jul.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg skal også bytte...

Jeg skal også bytte min gamle Phillips 37". Den blir 3 år gammel nå til Julen. Det har vært en utrolig bra TV med full HD. En av de første som kom. Men så kostet den også 30.000,-.
    Jeg har tenkt å sette den ned i den ene TV stua til barna. Så nå trenger jeg en større TV her oppe i vår stue. Tenkte på 46" - 52" Plasma eller LCD. Er litt usikker på om jeg skal gå for plasma denne gangen. PS3 flyttes ned med den gamle Phillips'en. Så det blir mest filmtitting.

Har sett på en Samsung 50" PS50A557.
    og en Samsung LE-46A656 46" (PS har hørt at denne er bra)

Er det noen som vet om noen gode skjermer?

Newcomer bihweb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mrs.robinson
    Var jo et greit svar det. Men nå er det slik at jeg synes det er så stress å gå i slike butikker. Overivrige selgere som skal pushe et bestemt produkt på deg fordi det gir mest provisjon eller muligheter for en ferietur. Så er det alltid pes å se på TV på type elkjøp, expert etc fordi det er masse lys og ofte så er det jo ikke sånn den vil brukes likevel.

Nåvel når det er sagt så er det helt sikkert medlemmer her som har kjøpt seg TV nå for mellom 8-15 lapper som kan forotelle hvorfor de valgte akkurat Den modellen?

Forresten bør jeg gå for popcorn/tvico/HDX HDX-1000 eller dedikert HTPC for mediefilene mine? Alt står på server idag.
    Det er selvfølgelig lov å kjøpe TV basert kun på anbefalinger og det er lov å si BARE TITTER i butikken også. Om du derimot prøver å finne en butikk som har noe lunde din belysning så tror jeg at du kommer til å slite.

Poenget var at du bør komme med alternativer. Nå er jeg ingen ekspert men ta en titt HER

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er jo at mange av TV-ene som blir anbefalt ikke er de di lokale butikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok har tittet rundti butikker til øyet er stort og vått. Får 1.000 forskjellige tips i de forskjellige butikkene og når jeg stiller spørsmål så blir de ikke besvart eller besvart feil (noen kontrollspsørsmål får en jo ha får så sjekke kunnskap/salgsmoral)

Min oppfattning er at kontrast i beste fall kun kan brukes melleom skjermer fra samme produsent og knappest da. Produksenter kan også endre hvordan de går frem for å måle kontrast fra en modellserie til neste...og gjør det også. Kontrast er ifølge selgerne "aller viktisgt".

Har kommet fram til at det blir en 52" Sony LCD på meg. Usikker på om jeg skal velge den billigste modellen og spare 5.000 eller om jeg skal ta han ut å gå for 100 Hz? Var faktisk ikke klar over at 100 HZ var viktig nå lenger, trodde det gjaldt i gamle CRT dager.

Sony 52" til ca 15.000

Sony 52" 100 HZ til ca 19.000

Joda ser at den siste også har mpeg4 dekoder, men har kabelTV så det er ikke så viktig for meg.

Hvilken modell vil gi best bilde og være best på film?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pes altså. Nå var naboen innom og da han så hva jeg postet her ba han meg gjøre et kjap søk på prisguiden.

Er det noen av disse modellene som da er bedre enn de 2 Sonyene jeg linket i forrige?

50" Plasmaer under 20.000,-

50" LCD TV under 20.000,-

Om dere har erfaring med TV som er bedre enn de 2 sony'ene tar jeg gjerne imor tips.

Hvor viktig er 1:1 pixelmapping?

Hvor viktig er 100 HZ?

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dette prissjiktet så dukker veldig ofte disse to kanditatene opp:

Sony 46W4500
    Samsung 46A656

Jeg gikk selv for en Sasmung da jeg personlige likte designet bedre, og ville ikke slite med clouding. Fikk selvfølgelig litt clouding på min men etter litt bruk så forsvinner dette mer og mer...

Ellers er lyden på Sony litt bedre etter min mening (iallefall W4000)

Ellers så er vel Panasonic PX80 eller PZ80 gode alternativer (selv om design er litt traust). Et annet alternative er LG sine PG6000/7000 modeller.

Lykke til i letingen, er blitt en ganske så tjukk skog der ute etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samsung le46a796, litt over budsjett, men tv er jo ferskvare, så om du venter til januarsalget

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •