Samsung 46, men hvilken???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 46, men hvilken???

Skal kjøpe en 46 tommer fra Samsung, men klarer ikke bestemme meg.
    6-serien er jo en relativt rimelig tv som har fått gode tilbakemeldinger.
    7-serien har jeg hørt lite om, men har jo enda bedre specs enn 6-serien, så den kan vel ikke være verre?
    7-serie med led bakgrunnsbelysning har jo også kommet nå, og den frister jo også veldig, selv om den er "1.gen led lcd"
    Til sist er det 8-serien som frister... Det er vel denne tv'en jeg har sett mest på, da det kun er 6-serien og 8-serien jeg har hatt gleden av å ta i øyensyn. 8-serien virker som en veldig bra tv, men hvordan stiller den i forhold til de ovennevnte?

Trenger seriøst hjelp for å klare å velge tv her... Den skal brukes mest til tv/film (både dvd og blu-ray), men også til konsoll. (PS3)

Håper noen kan hjelpe meg å komme til en god løsning her, da jeg selvfølgelig ikke er interessert i å betale 5-6000 kr ekstra for en tv bare for at det er "siste nytt".

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har ikke vurdert sony w4000 da,var på topp i alle tester tidligere i år og har en attraktiv pris,samsung har lekkert design,men sonyen oser av byggekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en venn som har Sonny w4000 og for og si det ærlig jeg hadde ikke kjøpt denne dårlig sort nivå .sd signaler så heller ikke bra ut og bilde hakket veldig men det er sony w4000 kjent for også.
    jeg prøvde mange forskjellige innstilinger men bilde ble aldri bra synes jeg .men samsung med led baklys er en helt annen verden jeg har bare sett 9 serien 55" og ble mektig imponert til og med sd signaler så veldig bra ut . farger og sort nivå var på et helt annet nivå.bar ikke preg av det vanlige lcd bilde som er litt diffust/uskarpt på sd signaler

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LED versjonene er veldig bra men prisen er alt for høyt. Ny teknologi så prisen er ikke på greip enda..men om noen mnd tenker jeg det justerer seg.

Om jeg skulle kjøpt en Samsung 46" så hadde jeg helt klart gått for LE46A656, den koster nå 12 189,- hos Mpx.no

Sykt billig for et stort og bra tv, men om lommeboka er tykk og brenner så er det mye spennans der ute.

Kanskje en Pioneer 5090 til 19.990,- kunne friste? Elkjøp skal etter hva jeg har fått vite ha en kampanje Januar neste år..noe å tenke på kanskje.

Newcomer SamBell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Plasma valgt bort?

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice tråd, skal kjøpe 46" selv etter jul, kansjke etter nyttår.
    LCD selvsagt

MAX 12k
    Sansynligvis noe samsung greier.
    Og selvsagt, FULL HD og HDMI

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på de forskjellige seriene er ikke veldig stor hvis du ser på spec'en:
    656 er billigst, men har fått veldig god kritikk i tester
    796 har LED baklysning som gir vannvittig god kontrast og sortnivå
    800 serien er "slim line"; bare 4,4cm i dybden kontra 10,7cm for de andre. Relativt dyrt priset bare for å "spare" 6cm i dybden?
    900 serien har også LED og litt flere innganger (som man ikke trenger? S-video...) ,men er veldig dyr i forhold til de andre...

Dette var kort fortalt... om det er noe som ikke stemmer så får man kommentere det

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange raske svar:-)
    Kan vel ta det enkleste først: Ja, plasma er uaktuelt. Skal bruke tv'en endel til konsoll, så da foretrekker jeg lcd. Regner også med at jeg etterhvert vil prøve den som monitor for pc...
    Ser at LED 7-serie selges for rundt 17k på nettet nå. Syns prisen virker kurant?
    Elkjøp har også sagt (under bordet) til meg at 8-serien kommer på kampanje over jul. (pris rundt 15k) Ikke en offisiell samtale som de vil garantere for:roll: Hehe
    6-serien mangler jo 24 bilders fremvisning, er dette noe som jeg vil savne? Er det verdt å legge 2,5-5 tusen ekstra på bordet for å oppnå?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er led bakopplyst tv virkelig så mye bedre enn tradisjonell tv? Ser jo at prisen er nokså lik for 46 tommerne....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xtreem
    Takk for mange raske svar:-)
    Kan vel ta det enkleste først: Ja, plasma er uaktuelt. Skal bruke tv'en endel til konsoll, så da foretrekker jeg lcd. Regner også med at jeg etterhvert vil prøve den som monitor for pc...
    Ser at LED 7-serie selges for rundt 17k på nettet nå. Syns prisen virker kurant?
    Elkjøp har også sagt (under bordet) til meg at 8-serien kommer på kampanje over jul. (pris rundt 15k) Ikke en offisiell samtale som de vil garantere for:roll: Hehe
    6-serien mangler jo 24 bilders fremvisning, er dette noe som jeg vil savne? Er det verdt å legge 2,5-5 tusen ekstra på bordet for å oppnå?
    6 serien skal ha 24 fps visning i 120Hz. 5 serien mangler 24 fps visning i 120Hz.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24 er vek helt på kanten til og være greit for gaming d?
    Egentlig for lite

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men er ikke 24 fps det filmene er innspilt i? Far fått forståeles av at det er 24fps som er greia ved filmvisning..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for den. Hadde faktisk ikke fått med meg at 6-serien har 24fps visning..

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xtreem
    men er ikke 24 fps det filmene er innspilt i? Far fått forståeles av at det er 24fps som er greia ved filmvisning..
    Mulig, tenker i forhold til spilling nå.
    Om man skal bruke den til spill trenger man litt mer fps en til film.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok