Hjelp ! Samsung A676 eller A866, hvilken TV er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp ! Samsung A676 eller A866, hvilken TV er best?

Heisann !

Har tenkt å bytte ut flatskjermen min til en 40" da jeg idag har en 37".

Har sett endel på Samsung 866 modellen, men lurer veldig på hvordan den takler SD signaler?, hjemme har jeg HD-dekoder fra Canal Digital og lurer derfor på hvordan TV'en takler slike signaler.

Kan nevne at jeg jeg idag har Samsung A656 37" og at jeg med denne er ganske fornøyd med hvordan den takler SD signaler.

Er det noen grunn til å tro at en nyere modell som 866 vil takle dette dårligere enn 656'en?

Er det noen av dere som eier en 866 som kan si noe om hvordan dere opplever TV'en med SD signaler?, hovedsaklig med HD-dekoder fra Canal Digital.

TV'en kommer primært til å bli brukt til TV-titting med HD-dekoder fra Canal Digital( mest ikke-HD kanaler), men også konsoll, oppskalerte DVD filmer og noe Blue-Ray.

Takker for hjelp og innspill !

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Heisann !

Har tenkt å bytte ut flatskjermen min til en 40" da jeg idag har en 37".

Har sett endel på Samsung 866 modellen, men lurer veldig på hvordan den takler SD signaler?, hjemme har jeg HD-dekoder fra Canal Digital og lurer derfor på hvordan TV'en takler slike signaler.

Kan nevne at jeg jeg idag har Samsung A656 37" og at jeg med denne er ganske fornøyd med hvordan den takler SD signaler.

Er det noen grunn til å tro at en nyere modell som 866 vil takle dette dårligere enn 656'en?

Er det noen av dere som eier en 866 som kan si noe om hvordan dere opplever TV'en med SD signaler?, hovedsaklig med HD-dekoder fra Canal Digital.

TV'en kommer primært til å bli brukt til TV-titting med HD-dekoder fra Canal Digital( mest ikke-HD kanaler), men også konsoll, oppskalerte DVD filmer og noe Blue-Ray.

Takker for hjelp og innspill !
    Jeg har HD dekoder fra Canal Digital på en 52a866. Jeg syns det er helt greit på de fleste kanaler. Kanaler som sender i 4:3 ser jeg ikke på. De syns jeg er for dårlig. Men de fleste kanalene inklusiv de norske sender i widescreen. Det hender at widescreen kanaler varierer litt i kvalitet også. Noen sendinger kan være dårligere, men stort sett syns jeg det er greit. HD kanalene er jo veldig fine.

Du skal uansett ikke få noe dårligere bilde. Men å gå fra en 37" til 40" var da ikke så voldsomt. Ville heller ha gått til 46". Jeg gikk i fra 42" til 52" syns ikke det var noe ekstremt hopp. Det var akkurat passe.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Jeg har HD dekoder fra Canal Digital på en 52a866. Jeg syns det er helt greit på de fleste kanaler. Kanaler som sender i 4:3 ser jeg ikke på. De syns jeg er for dårlig. Men de fleste kanalene inklusiv de norske sender i widescreen. Det hender at widescreen kanaler varierer litt i kvalitet også. Noen sendinger kan være dårligere, men stort sett syns jeg det er greit. HD kanalene er jo veldig fine.

Du skal uansett ikke få noe dårligere bilde. Men å gå fra en 37" til 40" var da ikke så voldsomt. Ville heller ha gått til 46". Jeg gikk i fra 42" til 52" syns ikke det var noe ekstremt hopp. Det var akkurat passe.
    Takker for svar, grunnen til at jeg går for 40" er at sitteavstanden er veldig kort og at jeg ikke plass til noe større i høyden pga. møbelet det skal stå i.

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    866 oppleves noe bedre enn 656 - selv på SD.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    866 oppleves noe bedre enn 656 - selv på SD.
    Kjempegreier ! Da er det vell bare å løpe å kjøpe.....

Noen som har prøvd de annbefalte innstillingene på A656 på A866?, eller er det andre og bedre innstillinger for A866'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke ta en titt på Samsung A786 med led baklys som også gjør en fantastisk jobb på sd .jeg har sett 9 serien med led baklys og det er vell den beste lcd tven jeg har sett .
    kan jo lese mer om 7 serien her
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ng-46a786.html

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    hvorfor ikke ta en titt på Samsung A786 med led baklys som også gjør en fantastisk jobb på sd .jeg har sett 9 serien med led baklys og det er vell den beste lcd tven jeg har sett .
    kan jo lese mer om 7 serien her
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ng-46a786.html
    Har sett litt på den, men designen på A866'en tiltaler meg mye mer og så blir A786'en akkurat litt for høy til at det blir plass i stuen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile kjøp heller Samsung sin 7 serie

er 8 serien penere enn 7 serien ?? 8 serien er slankere ja, men høyden på de to 7 seien og 8 serien må da være den samme på to 40 tommere ?

Begge har samme design, 7 serien med en svak blå og 8 serien med en svak rød tone ytterst før den glass klare kanten.

Men 7 serien er overlegen 8 serien teknisk med sin nye led bakgrunnsbelysning og kontrast på vanvittige 2.000.000: 1 mot 8 serien 70.000: 1.

jeg fikk min 40" 786 i hus i går og den er vanvittig bra er også slank, 7,7 cm mot 8 serien 4,4 cm. Men dybden betyr da ingen ting ? man serr jo ikke på en tv fra siden og begge er jo flate nok ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

7 serie mot 8 serie

ps glemte å si at min 40" 786 er 69 cm høy når den står på et bord, det er vel 8 serien i 40" også ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per-Harald
    er 8 serien penere enn 7 serien ?? 8 serien er slankere ja, men høyden på de to 7 seien og 8 serien må da være den samme på to 40 tommere ?

Begge har samme design, 7 serien med en svak blå og 8 serien med en svak rød tone ytterst før den glass klare kanten.

Men 7 serien er overlegen 8 serien teknisk med sin nye led bakgrunnsbelysning og kontrast på vanvittige 2.000.000: 1 mot 8 serien 70.000: 1.

jeg fikk min 40" 786 i hus i går og den er vanvittig bra er også slank, 7,7 cm mot 8 serien 4,4 cm. Men dybden betyr da ingen ting ? man serr jo ikke på en tv fra siden og begge er jo flate nok ?
    Det er ikke helt riktig å si at 7 serien er overlegen sånn uten videre. Jeg stod selv på et valg mellom 46a786 og 52a866.

Jeg valgte 8 serien.
    Grunn 1 dårlig innsynsvinkel på 786
    Grunn 2 786 finns ikke i 52 tommer
    Grunn 3 786 og 950 har på enkelte forum mer lag ved pc bruk / spilling
    Grunn 4 tven ser råere ut siden den er tynere
    Grunn 5 8 serien har endel nettverks funksjonalitet, men var ikke relevant for meg

Jeg vil si at sort er meget bra på 8 serien. Den har jo blitt testa til å være like bra på sort som panasonic plasma.

Regner med at 3 generasjons led vil fikse innsynsvinkel i alle fall. De er vel rett rundt svingen med nye 650B serien?

Fordel med 786 er nok bedre sort, en slipper også å bekymre seg for clouding. Selv var jeg heldig og merker ikke noe til clouding på min 8 serie skjerm.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •