Ny tv, lcd eller plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv, lcd eller plasma?

Hei.
    Skal kjøpe meg ny tv nå. Hadde egentlig bestemt meg for Samsung LE40A656 eller Sony Bravia W4000. Var en tur på elkjøp og ble veldig skuffa over de fleste lcd-tvene, men de hadde jo selvfølgelig ingen av de to i utstillinga.
    Snakket litt med en av selgerene der og han anbefalte meg egentlig en plasma skjerm. Tven skal for det meste brukes til film og ps3, men hadde jo vært greit å kunne ha den kobla til pcen uten å være redd for innbrenninger osv. Så har dere noen forslag..? :wink: Tven skal være:40"+, fullhd,100hz og koste opp til 10k.

Takk for alle svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris87
    Hei.
    Skal kjøpe meg ny tv nå. Hadde egentlig bestemt meg for Samsung LE40A656 eller Sony Bravia W4000. Var en tur på elkjøp og ble veldig skuffa over de fleste lcd-tvene, men de hadde jo selvfølgelig ingen av de to i utstillinga.
    Snakket litt med en av selgerene der og han anbefalte meg egentlig en plasma skjerm. Tven skal for det meste brukes til film og ps3, men hadde jo vært greit å kunne ha den kobla til pcen uten å være redd for innbrenninger osv. Så har dere noen forslag..? :wink: Tven skal være:40"+, fullhd,100hz og koste opp til 10k.

Takk for alle svar.
    Du har lest LITT i forumet her før du spurte...?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøp sonyen, jeg har w3000 og det eneste som skiller den fra w4000 er mer dynamisk kontrast. En kompis av meg har samsung 656 og den er helt klart det beste valget. Dårlig panorering på sonyene, mens samsung er jevn og sylskarp ved panorering.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er interessert i Sony og Samsung LCD vil jeg anbefale deg å ta en tur på HiFiKlubben - om du har noen i nærheten.
    De har godt utvalg og gode priser - og stort sett også litt peiling på det de selger...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt avhengig av rommet det står i, er det en lys og trivelig stue, ville jeg gått for en god LCD tv, til film er jo plasma fremdeles litt bedre, og særlig når det er litt mørkere omgivelser.. har selv en LCD på stuen, og dette funker utmerket i en lys stue, både til film, tv og xbox360! har nå gått over til projektor til spill og film, grunnet dedikert rom, men ville tatt utstillingen på butikkene med en klype salt, ingen av disse bruker å være kalibrert, å de er gjerne satt på full kontrast og farger for å fremheve gud vet hva det skal være.. ville gjerne anbefalt deg å få sett litt på tv innstillinger, og deretter gi deg opp en mening!

både plasma og lcd har jo sine fordeler og ulemper!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal være i et rom i kjelleren, så er ganske mørkt.
    Men tror jeg tar en tur innom hifiklubben og hører om de har noe fornuftig å komme med.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chris87
    Skal være i et rom i kjelleren, så er ganske mørkt.
    Men tror jeg tar en tur innom hifiklubben og hører om de har noe fornuftig å komme med.
    Sikkert ikke så dumt, så kanskje du får med Dali høyttalere og Nad forsterker med på kjøpet.

Hehe. Det er mange flotte tv'r rundt omkring og er det noe jeg har opplevd så er det vel at de sjelden er billigst på "vanlig" elektronikk som tv, pc og lignende på sjapper som hifiklubben.

Desuten så føler jeg at det er sånn på hifi klubben at det de har inne er klart best her i verden.

Nesten litt som Øystein Sunde - Byens Hi-Fi Asyl.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plasma

kjøpte en LCD skjerm for 1 år siden (NAD) og en ny plasma (42th80as panasonic).

Til film bruk er plasmaen overlegen, med mykje mer naturlige farger ...

så eg ville valgt plasma .....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heiheihei
    kjøpte en LCD skjerm for 1 år siden (NAD) og en ny plasma (42th80as panasonic).

Til film bruk er plasmaen overlegen, med mykje mer naturlige farger ...

så eg ville valgt plasma .....
    Nå er vel ikke NAD (Technisat) top of the range når man skal sammeligne da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •