Kjøpe stor plasma - best å kjøpe nå eller etter jul?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe stor plasma - best å kjøpe nå eller etter jul?

Hei,

Er ny her inne. Skal kjøpe meg 50" plasma til stua. Har sååå lyst på LX5090, men 30.000,- sprenger budsjettet mitt fullstendig, da jeg også skal ha et surround-anlegg, Blue-Ray/PS3 etc.

Så jeg har på en måte innsett at jeg må gå for en annen TV, hvis jeg da ikke kan gjøre et scoop....?? Her kommer mitt spørsmål til dere. Håper noen har noen gode råd.

Tidsrammen min for kjøp av plasma, er vel at jeg i verste fall kan vente til slutten av januar. I begynnelsen av februar bør den henge på veggen. Men jeg kan også kjøpe den i neste uke for den saks skyld.

Spørsmål: Rent generelt når det gjelder TV'er av denne typen, er det da størst sjanse for å få en god pris hvis man:

1.) Kjøper tett opp til jul, når slutten av året nærmer seg, selgere skal nå sine budsjetter etc.
    2.) I januar...januarsalg etc

Håper jo å kunne prute ned prisen noe ved å kjøpe alt på et sted (anlegg, PS3 etc)

Er det noen som tror jeg kan ha noen som helst mulighet til å få LX5090 ned mot 20.000,- i dette tidsrommet? Frem til februar...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hvis du finner åpningstilbud eller liknende. Sansynligvis blir det vanskelig. Du bør klare å få 5090 for ca 25k hvis du treffer rette selgeren.

Ellers kan jo LG 50" pg7000 være verdt å ta en titt på når den kommer etter jul en gang. Full HD plasma det også. Den er nok ikke like bra som 5090, men du får mye mer for pengene da prisen er halvparten....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Bare hvis du finner åpningstilbud eller liknende. Sansynligvis blir det vanskelig. Du bør klare å få 5090 for ca 25k hvis du treffer rette selgeren.

Ellers kan jo LG 50" pg7000 være verdt å ta en titt på når den kommer etter jul en gang. Full HD plasma det også. Den er nok ikke like bra som 5090, men du får mye mer for pengene da prisen er halvparten....
    Takk for tipset. Søkte litt på nettet på tester av pg7000 og ser at det største ankepunktet mot den er dårlig svartnivå.

Se bl.a denne testen: LG 50PG7000 Full HD 1080 Plasma HDTV Review review at AVForums.com.

Nederst der står det "below average" i score for "Black Level" og "Contrast ratio/dynamic range".

Har aldri sett dette med svartnivå og forskjellige grader av dette opp mot hverandre før slik, men i denne testen lå følgende sammenlikning: http://www.avforums.com/reviews/incl.../29/Image1.jpg

Dette ser jo helt sykt forskjellig ut. Men hva dette vil ha å si i praktisk bruk, er ikke jeg den rette til å uttale meg om.

Når det gjelder pris og design er PG7000 helt klart interessant, og som du sier halvparten av prisen til 5090.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må jo bare se på tven og se om du er fornøyd.. Når det gjelder lg får du jo 60" til 25000 også.. Da får du STOR plasma tv

Men sånn bortsett fra pioneer finnes det jo mange andre gode produsenter.
    Panasonic sin PZ serie er gode plasmatver. Det samme er samsung sin 6 og 7 serie plasma i 50"
    Hva du foretrekker må du jo nesten bare se på selv..

Det er ingen tvil om at pioneer er et hakk over resten i ytelse. Desverre er de også et hakk over i pris.

Hvis du ikke kan gi mer enn 20k bør du nok se på Panasonic\Samsung\LG. Eventuelt spare litt lenger og håpe på å treffe en ålreit selger av pioneer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60" er jeg redd blir for stort. Ikke for meg....men for madammen. Så vi får nok ta "til takke" med en 50".

PZ800 har jeg hørt har blitt "disset" litt i andre tråder her. Men det er jo nesten like mange meninger som underbukser her inne.... . Så det er vel som du sier til syvende og sist smak og behag det kommer litt an på også.

Samt lommeboka selvfølgelig.

Finnes det forøvrig noen ålreite Pioneer selgere da??? :-D

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Hei,

Er ny her inne. Skal kjøpe meg 50" plasma til stua. Har sååå lyst på LX5090, men 30.000,- sprenger budsjettet mitt fullstendig, da jeg også skal ha et surround-anlegg, Blue-Ray/PS3 etc.

Så jeg har på en måte innsett at jeg må gå for en annen TV, hvis jeg da ikke kan gjøre et scoop....?? Her kommer mitt spørsmål til dere. Håper noen har noen gode råd.

Tidsrammen min for kjøp av plasma, er vel at jeg i verste fall kan vente til slutten av januar. I begynnelsen av februar bør den henge på veggen. Men jeg kan også kjøpe den i neste uke for den saks skyld.

Spørsmål: Rent generelt når det gjelder TV'er av denne typen, er det da størst sjanse for å få en god pris hvis man:

1.) Kjøper tett opp til jul, når slutten av året nærmer seg, selgere skal nå sine budsjetter etc.
    2.) I januar...januarsalg etc

Håper jo å kunne prute ned prisen noe ved å kjøpe alt på et sted (anlegg, PS3 etc)

Er det noen som tror jeg kan ha noen som helst mulighet til å få LX5090 ned mot 20.000,- i dette tidsrommet? Frem til februar...
    Ifølge annonse idag i lokalavisa fra Ulsteinvik (sunnmøre) har Expert Ulsteinvik (tlf 70018800) vannskadesalg (kun emballasjeskade) på bla. pdplx5090 for 21,299,-.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville vente til Januar siden da begynner salg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Ifølge annonse idag i lokalavisa fra Ulsteinvik (sunnmøre) har Expert Ulsteinvik (tlf 70018800) vannskadesalg (kun emballasjeskade) på bla. pdplx5090 for 21,299,-.
    Ringte dit nå. De hadde hatt 15 stk og alle var borte i løpet av en time etter at de åpnet.

Bra pris for de som var så heldige

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baggin
    Ringte dit nå. De hadde hatt 15 stk og alle var borte i løpet av en time etter at de åpnet.

Bra pris for de som var så heldige
    Hmm....synd det da. Det gikk tydeligvis fort unna ja.

Lykke til videre med søket.

ehh...denne tråden hører strengt tatt hjemme under produkt og prisjakt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset uansett. Ja, den har vel kanskje havnet under feil kategori :?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Strømmen
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var inne på Soundgarden og der selger de Pioneer PDP-LX5090, 50" Full-HD til 22.995

Plasmaskjermer | Bilde | Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har sett det. Nå er det vel ingen vits i å vente mer? Eller er det noen som tror den vil falle ytterligere rett over jul?

Og en ting til: Hvordan vil dette slå ut på konkurrerende tv'er? Er vel liten vits i å kjøpe en Panasonic til 20.000 nå.....

Konkurrentene må vel sette ned pris de også, for i det hele tatt å få solgt...Eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å løpe og kjøpe nå!

Det går noen rykter her inne om at alle pioneer tvene skal enda mer ned i pris. (se pris og produktjakt tråden om 9.gen pioneer)

Men vet ikke om jeg hadde turt å satse på at dette stemmer... Prisene kan jo like gjerne gå opp igjen..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jfinneru sa nylig at veiledende pris skal OPP over nyttår pga. svak norsk krone...

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    jfinneru sa nylig at veiledende pris skal OPP over nyttår pga. svak norsk krone...
    Det kan jo vær det blir dyrere etter jul også vist krona gå ner enda mer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene generelt er på vei opp.

Utsalgsprisene på pioneer er på vei ned pga at de ikke får solgt så mye tver i finanskrisen...

Les heller de to siste sidene i prisjakt tråden på pio 9.gen. Det er tydeligvis flere butikker som har bekreftet at prisene på pioneer skal ned etter nyttår...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I teorien stemmer dette. Men i praksis kommer det til å bli vanskelig (høy pris = Lite salg). I praksis må nok heller butikkene kutte i sine marginer når januarsalget kommer......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lx5090

Hei!

Pioneer har satt ned prisen på lx5090 fra 29 995 til 22 995... Men bord eller veggfeste kommer i tilleg.så det blir vel en 25 000 ca totalt......

Har kommet ny pioneer modell. krp 500 til 29 995..... men der er det også uten vegg/bord stativ...

Eg er kjempefornøyd med min lx5090... Anbefales på det varmeste....

Men godt mulig prisen på den går enda mer ned etter nyttår eller hos andre nettbutikker,osv....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Hei!

Pioneer har satt ned prisen på lx5090 fra 29 995 til 22 995... Men bord eller veggfeste kommer i tilleg.så det blir vel en 25 000 ca totalt......

Har kommet ny pioneer modell. krp 500 til 29 995..... men der er det også uten vegg/bord stativ...

Eg er kjempefornøyd med min lx5090... Anbefales på det varmeste....

Men godt mulig prisen på den går enda mer ned etter nyttår eller hos andre nettbutikker,osv....

OBS! Såg ikkje at det var andre som hadde nevnt tidligere at prisen var gått ned på soundgarden... My bad :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og venter du en mnd eller to og finner den riktige selgeren kan du nok få 5090 til 20k eller lavere, da den skal utfases til fordel for 5090H som har innebygd tuner for rikstv.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •