Kjøpe stor plasma - best å kjøpe nå eller etter jul? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med de nye prisene får jeg mer og mer lyst på KRP-500M.

Eneste er nå å finne riktige tidspunkt å kjøpe på . Pga oppussing i stua, så passer det egentlig best å kjøpe i januar.

Det spekuleres jo i hva som skjer med prisene, men støtter meg litt på det J.Haugen sier - det blir nok vanskelig for butikkene å sette opp prisen igjen. Håper jeg....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok prisene går nedover, ikke oppover.

Personlig gadd jeg ikke å vente lenger, så jeg bestilte meg en KRP500M idag
    Gutta på elkjøp var ikke mye villige til å gi ytteligere prisavslag etter at prisene var satt ned, men fikk hvertfall presset prisen ned i 23500kr
    Og det er jo ikke så galt, med tanke på at den kostet 32k for noen uker siden

Hadde jeg hatt ennå mer tolmodighet kunne jeg sikkert fått den en tusing eller to billigere, men hadde ikke nok tolmodighet eller is i magen til det.. Dessuten er det nesten verdt en tusing ekstra å få tven en mnd tidligere

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kampanje hos Elkjøp i Januar vistnok, mener det var 5090 til 19.990,-

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt fra flere som jobber i bransjen at priser på nye modeller tv vil øke en god del etter nyttår,så dagens modeller ikke vil synke i pris med det første, det som er sikkert er at pc vil bli 35% dyrere,Får håpe det er bare feil rykter når det gjelder tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Kampanje hos Elkjøp i Januar vistnok, mener det var 5090 til 19.990,-
    Høres interessant ut. Hva er din kilde på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

elkjøp

Om du kjøper på elkjøp så har du 30 dagers prisgaranti, så garanti fram helt til januar salget er ikke noe problem.

Newcomer SamBell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Har hørt fra flere som jobber i bransjen at priser på nye modeller tv vil øke en god del etter nyttår,så dagens modeller ikke vil synke i pris med det første, det som er sikkert er at pc vil bli 35% dyrere,Får håpe det er bare feil rykter når det gjelder tv.
    Jeg stoler absolutt ikke på dette. DN meldte denne uken at elektronikk ville gå ned i pris som følge av finanskrisen. Skal vi tippe at det til påske er på samme nivå som nå?

s

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke rart at elektronikk skulle gå ned.
    Produsentene vil jo selge produktene sine, så flere av de må vel nøye seg med litt mindre profitt.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Prisene generelt er på vei opp.

Utsalgsprisene på pioneer er på vei ned pga at de ikke får solgt så mye tver i finanskrisen...

Les heller de to siste sidene i prisjakt tråden på pio 9.gen. Det er tydeligvis flere butikker som har bekreftet at prisene på pioneer skal ned etter nyttår...
    Salget går generelt dårligere pga økonomien i markedet => lagerene blir ikke tømt som forventet => prisen må vesentlig ned før neste generasjoner apparater kommer i salg utover neste år.

Konklusjon: kjøpe flatskjermjulegaven til deg selv i 2009.

Newcomer SamBell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å løpe og kjøpe nå!

Det går noen rykter her inne om at alle pioneer tvene skal enda mer ned i pris. (se pris og produktjakt tråden om 9.gen pioneer)

Men vet ikke om jeg hadde turt å satse på at dette stemmer... Prisene kan jo like gjerne gå opp igjen..
    Ifølge min TV-pusher skal Pioneer legge ned egen produksjon av TVer, fordi de ikke tjener penger på dette, og få andre til å lage dem for seg. Panasonic er vistnok det hotteste tipset.

Ut fra det vil det være logisk med en ytterligere prisnedgang, men da snakker vi heller ikke lenger om "ekte" Pioneer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det innlegget du referer til ble skrevet før de nye prisene til pioneer ble offisielle..

Men når det gjelder denne generasjon av pioneer er det bare å løpe og kjøpe nå, da det ikke vil bli noen ytteligere betydelig prisnedgang på disse. Tror nok de er så lavt nede i pris som de kommer før 10.gen introduseres.

Og på 10.gen skal selve panelet lages av panasonic, men pioneer fortsetter å lage resten av tven.

Uansett handlet dette om å kjøpe tv rundt jul, og da er det ikke tvil om at det nå kan lønne seg å slå til på pioneer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det innlegget du referer til ble skrevet før de nye prisene til pioneer ble offisielle..

Men når det gjelder denne generasjon av pioneer er det bare å løpe og kjøpe nå, da det ikke vil bli noen ytteligere betydelig prisnedgang på disse. Tror nok de er så lavt nede i pris som de kommer før 10.gen introduseres.

Og på 10.gen skal selve panelet lages av panasonic, men pioneer fortsetter å lage resten av tven.

Uansett handlet dette om å kjøpe tv rundt jul, og da er det ikke tvil om at det nå kan lønne seg å slå til på pioneer
    Som trådstarter har jeg nå tatt en beslutning. Jeg venter til januar med å kjøpe. Så får det bære eller briste . Håper og tror ikke at det slår negativt ut for meg ihvertfall.

Hovedgrunnen er at jeg skal bort i jula, vi pusser opp stua og det er mye stress nå. Så jeg får uansett ikke noen glede av tv'en før i januar. Takker for mange gode råd her inne dog.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser frem til å få både Pioneer og Panasonic teknologi i min nye neoPDP skjerm neste år! ;-)

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en jeg kjenner som jobber litt oppi systemet i en av elektronikk-kjedene har om dagen. Han sa at kjedene har store overskuddslagre på elektronikk og tv-er pga.finanskrisa. Han ventet derfor STORE prisavslag etter jul på en rekke modeller!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Snakket med en jeg kjenner som jobber litt oppi systemet i en av elektronikk-kjedene har om dagen. Han sa at kjedene har store overskuddslagre på elektronikk og tv-er pga.finanskrisa. Han ventet derfor STORE prisavslag etter jul på en rekke modeller!
    Korrekt. Samtidig som lagrene er fulle begynner det å nærme seg generasjonsskifte på modellene. Ergo lagrenen må tømmes. Kjøp derfor flatskjerm i 2009!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •