Anbefaling, HD-ready plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling, HD-ready plasma?

Nå som det går mot et nytt TV Kjøp, har jeg valgt å bruke maks 8000kr for en ny TV. Ettersom LCD skjermene er så dyre for Full HD, tror nok eg går for en plasma HD-ready 42". Jeg sitter forresten ca 3-5m fra skjermen. Tven vil nok ikke bli brukt til spill eller PC. Kansje PC, men ikkje nokke sånt spesielt mye.
    Den vil bli brukt til vanlig tv-titting fra Riks TV, samtidig som DVD spilleren vil bli brukt en del ganger.

Her er forrsten skjermene jeg har sett på:

Expert.no / TV og DVD/Plasma TV/37-50"/LG 42PG3000 42" PLASMA TV
    LG42PG3000 - Den virker no som en solid TV?

Expert.no / TV og DVD/Plasma TV/37-50"/SAMSUNG PS42A416C1CXXE 42" PLASMA TV
    Denne anbefalte han ene som jobber på expert fremfor LGen, av hvilke grunn sa han ikkje:???:

Expert.no / TV og DVD/LCD TV/36-52"/SAMSUNG LE40A336J1CXXE 40" LCD TV
    Denne er en LCD da, plasamane oppe bedre, eller?

Expert.no / TV og DVD/LCD TV/36-52"/SONY KDL40V4240AEP 40" LCD TV
    Denne har jeg vurdert, men blir kansje for dyr, ettersom eg skal ha 5års service visst det skulle skje noe.

Da sitter jeg igjen med en del spørsmål.
    Hvilke av disse anbefaler dere? Sommeren byr jo mye sollys inn i stuen, vil det da svekke bilde på en plasma skjerm mye? Bruker Plasma skjermene mye mer strøm enn LCD? Syntest jeg leste et sted at på en plasma må en skifte Lysrør til 5000-6000kr etter noen år, stemmer dette? Er LG3000(første link) en god tv for pengene, tenker de premisene som ble tideligere sagt, i tillegg til fotball kamper da:grin: ? Og er det virkelig så stor forskjell på en HD-klar en Full HD?

Håper på svar, takk MVH J

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil iallefall be deg vurdere Panasonic 42 Px80 ved siden av de du nevnte, koster ikke mer enn drøye 7000 og vurderes av mange som bedre enn Samsung plasmaen.

Skal du ha Samsung LCD så råder jeg deg til å sjekke ut EISA vinneren for 2008 som går for rundt 8000,- den er full hd og 40 tommer.

Deal.no: LCD-TV 40" - 42", Samsung 40" LCD TV - LE40A557

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips, men skulle gjerne prøve å ungått å bestille fra nettet. Helst kjøpt fra en lokal butikk. For meg blir vell det expert eller elkjøp
    Noen som har noe å tilføye angående LG 3000?
    Takk

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jorgen8
    Takker for tips, men skulle gjerne prøve å ungått å bestille fra nettet. Helst kjøpt fra en lokal butikk. For meg blir vell det expert eller elkjøp
    Takk
    Kjøp heller LG PG6000.

Samsung LCD, Panasonic og LG plasma er nok alle sikre valg.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jorgen8
    Takk
    Vel, du skulle iallefall fint klare å få tak i Panasonicen i butikkene du nevnte. Elprice kjører kampanje på nevnte Samsung Lcd.
    Grunnen til at vi vet litt mer om disse er fordi noen av oss har de nevnte merkene og dessuten også fordi det er ganske mye oppmerksomhet rundt disse i media fordi de utskiller seg som bra kvalitet. Råder deg til å lytte litt til media og kjentfolk ved siden av å SELV sammenligne tvbilder og DVD/bluray i butikk.
    Ikke hør på butikkbetjeningen, de gir SJELDEN den servicen du trenger men er ofte minst like opptatt av å bli kvitt tver de har for mye av osv. De leder deg sjelden til de tvne som selger mye fordi de selger seg av seg selv, tenk litt på det også.

Samsung er veldig bra på LCD men jeg personlig ville ikke valgt Samsung plasma.

På plasma er idag Pioneer og Panasonic ledende og derfor ingen grunn til å ikke se nermere på Panasonic iallefall.

Det stemmer at Plasma har dyre rør som må skiftes ja, vet ikke hva slags levetid de har.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Med ditt bruk av TV til hovedsaklig TV-titting og Film er det naturlige valget fortsatt plasma.
    Med ditt budsjett anbefaler jeg deg Panasonic PX80 (evt PX8). Ta gjerne også en titt på LG PG6000 (men hold deg unna PG3000).

Plasma er oppgitt å skulle holde i 60.000 timer - med 6 timer daglig betyr det at du fortsatt har den om 27 år - noe som burde holde ;-)

Newcomer rwksz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

holde seg unna PG3000..?

Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Hei!
    Med ditt bruk av TV til hovedsaklig TV-titting og Film er det naturlige valget fortsatt plasma.
    Med ditt budsjett anbefaler jeg deg Panasonic PX80 (evt PX8). Ta gjerne også en titt på LG PG6000 (men hold deg unna PG3000).

Plasma er oppgitt å skulle holde i 60.000 timer - med 6 timer daglig betyr det at du fortsatt har den om 27 år - noe som burde holde ;-)

Hva er grunnen til at du råder trådstarter å holde seg unna LG's PG3000?

Obs.: Jeg er ikke rwksz. Han hadde bare ikke logget seg ut.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rwksz
    Hva er grunnen til at du råder trådstarter å holde seg unna LG's PG3000?

Obs.: Jeg er ikke rwksz. Han hadde bare ikke logget seg ut.
    Hmm - nå begynner dette å bli farlig lenge siden - ihvertfall i den elektroniske verdenen!...
    Hovedårsaken var vel at e*sjappene forsøkte å pushe denne (av andre her på forumet og i tester omtalt som middelmådige) TVen på godtfolk - mens man for bare litt opp i pris (og kanskje mye ned i avanse?) kunne få seg PG6000 - som var mye bedre!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •