Plasma HD eller LCD Full HD? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer Martin-sama sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er godt mulig ja. Så bare at PZ70 hadde fått en del skryt, men da kan jeg vel regne med at den nyeste PZH8 er i hvert fall like bra.

Har jo blitt veldig billig? 7999,- for en ny Full HD plasma 42". Håper på en slik en, det hadde vært bra. Jeg tror at full HD er såpass verdt at jeg kan betale en tusenlapp ekstra for det.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo en fin pris - jeg ga 14k for min :???:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic + plasma = sant, er vel bare pioneer som slår dem på det. så til den prisen er nok Panasonic det beste valget.

Newcomer Martin-sama sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom elkjøp idag og gjorde en heller overraskende oppdagelse... De hadde 50" av PX8 og 50" av Samsung PSA416, og jeg syns at samsungen så en del bedre ut! Syns det var bedre farger, og generelt et penere bilde. I tillegg sa han som jobbet der at bildeforskjellen på PX8 og PX80 ikke var merkbar.

Det overrasket meg, siden det er så utrolig mange gode anmeldelser av PX8-serien, så syns jeg at PS416 var bedre. Hvordan er egentlig Samsung PSA457 eller PSA456 i forhold?

Kan det ha noe med settingene som butikkene bruker å gjøre? At jeg kan stille inn PX8 slik at den blir bedre enn Samsungen?

Det frister veldig med en samsung nå, siden de er billigere og jeg syns bildet på den i butikken var veldig bra.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Panasonic th-42PZ8E?
    Full HD plasma tv.. Kjøpte min i begynnelsen av des. på mpx til kun 7989,-
    Fornøyd med bilde - men fikk feil på den da..garantisak så det spiller ingen rolle... Men absolutt og anbefale...

Bildet på tven i butikken er ikke det samme som den du får hjem..
    De har en bilde innstilling for og gi godt bilde med alt lyset i butikken..
    (lyst bilde)... Du får mye bedre bilde hjemme..

Men egentlig så må du nesten selv bestemme hvilken tv du synes ser best ut/har best farger osv...du må velge etter dine øyner - det er du som skal bruke den ...ikke kompisen din eller selgeren i butikken...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dyr panelovn!

Jeg har en 50" panelovn på soverommet, problemet med varme begynner å bli så stort at jeg må "fikkle til" avsug!

Når det gjelder bildekvalitet er jeg plasmatilhenger men ser jo at LCD begynner å komme. Så en JVC til ca 15K på soundgarden før jul som hadde et nydelig bilde men ikke så bra som min Pioneer.

PS: De fleste fohandlere av TV'r har kalibreringsinfo for de ulike modellene (Hifi-Klubben & Soundgarden) Be om å få dette når du kjøper tv da blir det lettere å kalibrere (få bedre bilde hjemme).

Godt Nyttår..
    Lars.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin-sama
    Jeg var innom elkjøp idag og gjorde en heller overraskende oppdagelse... De hadde 50" av PX8 og 50" av Samsung PSA416, og jeg syns at samsungen så en del bedre ut! Syns det var bedre farger, og generelt et penere bilde. I tillegg sa han som jobbet der at bildeforskjellen på PX8 og PX80 ikke var merkbar.

Det overrasket meg, siden det er så utrolig mange gode anmeldelser av PX8-serien, så syns jeg at PS416 var bedre. Hvordan er egentlig Samsung PSA457 eller PSA456 i forhold?

Kan det ha noe med settingene som butikkene bruker å gjøre? At jeg kan stille inn PX8 slik at den blir bedre enn Samsungen?

Det frister veldig med en samsung nå, siden de er billigere og jeg syns bildet på den i butikken var veldig bra.
    Du skal være forsiktig med å trekke konklusjoner ut fra det du ser i butikken. Det har vært tilfeller der TV som butikken ønsker å selge unna er finstilt for å gi godt bilde. Andre ganger er noen TV forsynt med HDMI signal og andre med Scart. Andre ganger kjøres det ut FullHD signaler som gir meget godt bilde på fullHD TV mens de samme TV kan vær elendige til å vis SD signaler, eller vanlige TV signaler som de fleste buker 90% av tiden på.

Så ta det du ser med en klype salt, be om å få se forskjellig type materiale og gå i flere forretninger.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt svar! Kan understøttes med at disse "E.butikkene" må ha meeget god avanse på Samsung: Flere av skjermene selges til MYE lavere pris andre steder - sjekk f.eks. Hifiklubben...
    (Joda - jeg kjøpte min Panasonic på Elkjip - men det var kun pga. pris, ikke pga. selgers kompetanse...)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •