Pioneer Kuro 50", 720p: Problem med HDMI-utganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer Kuro 50", 720p: Problem med HDMI-utganger

Heisan folkens!
    Er ny på forumet her og håper dette er rett sted å legge inn dette spørsmålet.

For 10 måneder siden kjøpte jeg en Pioneer Kuro 50" plasmadings (HD-ready) TV. For cirka 3 måneder siden slutta flere HDMI-utganger på TVen å fungere. Dvs kun HDMI-utgang nr 4 fungerer (der jeg har TV-signaler). Skal jeg bruke min PS3 f.eks må jeg manuelt bytte kabler bak siden de to andre utgangene ikke fungerer.

Er dette noe som dekkes av garanti hos Pioneer? Eller hos Lefdal der jeg kjøpte den?

Noen andre som har erfart lignende problemer?

Jeg har ringt Lefdal 3 ganger nå og de sier at en service-person skal ringe meg tilbake. Men det skjer ikke. Når jeg ringer å ber om å få snakke med noen så sier de bare at noen skal ringe meg tilbake.

Hvis det er snakk om en garantisak så må jeg kanskje gjøre dette innen det første året?

Håper på positive svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5 års reklamasjonstid mot feil som ikke har oppstått som følge av feil bruk osv.
    Så det er garanti sak...

Men du har Hdmi innganger, ikke utganger på tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar

Ops! Innganger ja. En liten brain-fart der hehe

Har fått kontakt med Lefdal nå, endelig, men de ba meg snakke med Pioneer. Pioneer sier at de må sjekke saken men at de ikke tror det er en garanti-sak. Merkelig, men det må det jo være.

Slik har jeg brukt HDMI-portene mine.
    Jeg fikk TVen for 10 måneder siden, og satte inn en HDMI-kabel til Get-boksen. 5 måneder senere kjøpte jeg en PS3 og satte inn den en kabel i en annen HDMI-port. Ting funka. Så lånte en kompis PS3en i en måneds tid, og når jeg fikk den tilbake fungerte ikke HDMI-porten den stod i før, og heller ikke den ved siden av. Så når jeg skal game saker og ting med PS3en må jeg bytte manuelt.

Det kan da ikke være brukerfeil når porten er brukt 2 ganger

Skal oppdatere saken senere om hva som skjer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvilken garanti Pioneer tilbyr, men det er strengt tatt likegyldig. Det du har her er en reklamasjonssak. Dette er en lovfestet rett du har til å få rettet på feil som ikke oppstår på grunn av naturlig slitasje. Denne gjelder i 5 år for TVer. En garanti er noe produsent eller forhandler tilbyr som gir rettigheter utover reklamasjonsretten. Det er ikke nødvendig her.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må vel tro at du har sjekket i inngangs-menyene, slik at de nevnte HDMI-inngangene ikke er deaktivert? Just in case...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke tvil om at det er garanti... Du har selvfølgelig definert de inngangene du skal bruke til ps3 osv? For har du ikke valgt at Inngang 1 skal vise HDMI og ikke scart får du ikke noe bilde.

Og dessuten er det sleipt av Lefdal og ikke ta ansvar for den servicen. Du skal egentlig ta alt igjennom dem. Hvis jeg ikke husker feil er det gratis hente service på den også! Du har kjøpt den i butikk for å få hjelp hvis det skal være noe. Hadde jeg jaggu brukt også8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haugen og JeyJey! Dere berga skinnet mitt.

Jeg må bare ærlig innrømme at jeg er en teknisk knotpeis Hjelper lite å være dataingeniør når man ikke klarer å sjekke at HDMI-porter er deaktivert. Hehe. Bladde gjennom menyene i går og fant jo ut at man kunne aktivere/deaktivere portene.

En pinlig førjulstabbe fra min side. Men tusen tusen takk for hjelpen! Dette hadde kosta meg transport for TVen og servicemannens tid.

*flau flau smiley*

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •