Input lag, noen spørsmål.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Input lag, noen spørsmål.

Leste test idag av Samsung LE55A956 Review hvor det nevntes at den hadde litt høy input lag. Har ikke hørt om den problematikken før og lurer derfor om hvor vanlig dette problemet er, og hvor ille kan det være?

Som hardcore Xbox360 gamer, kan jo dette være et aktuelt problem, spesielt når man spiller online skulle jeg tru?

Tv'n min er en 3 år gammel Samusung LE40R51 og Xbox'n er med component, er det på tide med oppgraderinger for bedre nøyaktighet, eller er det snakk minimale forskjeller?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok hende hardcore fps gamere merker litt lag på de nye samsung modelene.

Det finns også en pc mode (men da mister en endel innstillings muligheter) som gir mindre lag.

Selv har jeg ikke merket noe lag. Men er ikke noe hardcore gamer. Har heller aldri brukt pc mode.

Led skjermene kan jeg ikke svare for.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye Sony tvne sies det dermed at takler spill iforhold til dette meget bra...
    Kan det ha noe med koblingen til Playstation å gjøre tro?

Vurderer selv en Sony pga dette, dessuten har de vel så å si like god kvalitet som Samsung på bilde og dessuten bedre SD behandling, dvs lavoppløst tvsignaler fra feks Tv3 eller Nrk sendinger...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ett sony w3000 og en kompis har ett samsung 656. Samsungtv'en knuser mitt tv på alt. Det er mye mer detaljert og er superskarpt ved panorering. W4000 er vel ganske lik 3000 modellen utenom den har bedre kontrast. W4500 har vel forbedret bilde ved panorering (100hz), men koster vel endel mer (har ikke sjekket prisene di siste ukene)

Skulle jeg ha fått valgt på ny så hadde det stått en samsung istede for sony i min stue. Hver gang jeg ser film hos han i hd så får jeg lyst til å gå hjem og ta på meg vernesko og sparke det jævla møkka tv'et ut døra.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er Input lag et problem som har kommet på nye typer LCD'er, eller har det vært et problem helle tiden?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Nå har jeg ett sony w3000 og en kompis har ett samsung 656. Samsungtv'en knuser mitt tv på alt. Det er mye mer detaljert og er superskarpt ved panorering. W4000 er vel ganske lik 3000 modellen utenom den har bedre kontrast. W4500 har vel forbedret bilde ved panorering (100hz), men koster vel endel mer (har ikke sjekket prisene di siste ukene)

Skulle jeg ha fått valgt på ny så hadde det stått en samsung istede for sony i min stue. Hver gang jeg ser film hos han i hd så får jeg lyst til å gå hjem og ta på meg vernesko og sparke det jævla møkka tv'et ut døra.

eknaD
    Er ikke så sikker på hvor store forskjellene er lenger.
    Samsungene har en del andre issues. bla er skarpheten i fokus litt unaturlig når bakgrunnen er så diffus som den er, gjør nesten vondt å se på...

Er det virkelig så stor forskjell mellom de nye Sonyene og Samsung? Ifølge hjemmekino og lydogbilde så er det jo ikke det...
    Dette med inputlag er ganske viktig for meg, ytelse er sef minst like viktig.

Jeg har nemlig Samsung selv, angrer endel på akkurat det kjøpet. Gav 13000 for en rett dårlig tv...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Men er Input lag et problem som har kommet på nye typer LCD'er, eller har det vært et problem helle tiden?
    Danke

Det har vært der hele tiden, men med høyere specs og oppløsning så er det også vanskeligere å fikse input lag. Produsentene prøver å fikse det ved å bruke "gaming mode" en valgmulighet dedikert til spill som drar ned litt bildekvalitet for å bedre input lag. Som regel er spillbilder så klare at man ikke trenger så mye lys, skarphet osv... men noen av de nye 6 og 8 tvne så er altså input lag også et issue ved gaming mode... sånn jeg har forstått det.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Danke

Her er noen sider fra svenskene, de synes å foretrekke Sonyen.

När man spelar Ps3, Xbox, Wii etc - Bildfördröjningsproblemet (input lag) - Minhembio forum

http://loading.se/forum.php?thread_id=47477

http://www.gamereactor.se/forum/?for...0+00%3A41%3A00

Nå vet ikke jeg hvor mye et halvt sekund har å si, men jeg er redd jeg kommer til å irritere meg siden jeg spiller en del....
    3000 kan nok ikke sammenlignes med 4500 nei, 3000 er nermest litt kjent for dårlig sortnivå men det har ikke 4500...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    eknaD
    Samsungene har en del andre issues. bla er skarpheten i fokus litt unaturlig når bakgrunnen er så diffus som den er, gjør nesten vondt å se på...

Er det virkelig så stor forskjell mellom de nye Sonyene og Samsung? Ifølge hjemmekino og lydogbilde så er det jo ikke det...

Jeg har nemlig Samsung selv, angrer endel på akkurat det kjøpet. Gav 13000 for en rett dårlig tv...
    Nå bør du ta både hva lyd&bilde og hjemmekino skriver med en klype salt. Ut i fra mine og kompiser sine erfaring så skriver disse magasinene mye bullshit, blir nesten som å lese en komedie av og til.

Som jeg sa så er jeg eier av ett sony tv som jeg angrer jeg betalte 16k for. Jeg ville heller ha byttet det i ett samsung tv som jeg ivertfall synes har ett veldig mye bedre bilde enn sonyen. Men man har vel forskjellige smaker her også som at noen liker litt varm fargetone på bildet og noen foretrekker litt kaldere fargetone selv om D65 skal være det som er rett.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eknaD

Hvis den 37" du har er en LCD så har du egentlig aldri hatt samsung. Samsung har aldri laga 37" LCD panel. Du har nok egentlig et sharp eller LG panel i en samsung innpakning.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel ja akkurat som Samsung og Sony også bruker samme panelfabrikant....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bør du ta både hva lyd&bilde og hjemmekino skriver med en klype salt. Ut i fra mine og kompiser sine erfaring så skriver disse magasinene mye bullshit, blir nesten som å lese en komedie av og til.

Som jeg sa så er jeg eier av ett sony tv som jeg angrer jeg betalte 16k for. Jeg ville heller ha byttet det i ett samsung tv som jeg ivertfall synes har ett veldig mye bedre bilde enn sonyen. Men man har vel forskjellige smaker her også som at noen liker litt varm fargetone på bildet og noen foretrekker litt kaldere fargetone selv om D65 skal være det som er rett.

Danke

Er sef enig i at disse bladene skriver mye tull inne imellom, men dette med lagtime er litt viktig for meg. Hender spiller en del 1ps eller bilspill hvor det går litt fort i svingene, da merker du fort etterslep på over et halvt sek.
    Vurderte selv en 656 først, men har kommet til at det blir HDready Panasonic X eller Sony 4500 for min del.
    Som jeg sa du kan ikke sammenligne 3000 med 4500W det blir helt feil.
    Blir akkurat som at jeg skulle sammenligne S86 en min med 656 betalte selv 13500 for min når den var ny. Tenk hva jeg kunne fått for det samme idag.

Som opplysning kan jeg si at både den betydelig billigere Panasonic HD plasmaen og den nevnte Sonyen faktisk har BEDRE sortnivå en Samsung656.
    Sony har også bedre hvitnivå og kontrast enn Samsung.
    Samsung har sikkert bedre bildebehandling og panorering, Sonyen er ikke langt unna Samsungen i så måte.
    PAnasonic har litt mindre kontrast og hvitnivå i og med at den er en plasma, men det er faktisk lite som skiller. Ankepunktet må være at den ikke er full HD samt har litt hakkete panorering.

Man skal ikke se seg blind på specs, men synes det er verd å nevne.
    Dette er ifølge målinger altså.

Panasonic 42PX80
    Sortnivå:0,012
    Hvitnivå:24,567
    Kontrast:1979:1

Samsung 40A656
    Sortnivå:0,018
    Hvitnivå:39,048
    Kopntrast:2185:1

Sony 40W4500
    Sortnivå:0,015
    Hvitnivå:64,597
    Kontrast:4338:1

Sånn jeg ser det så er det negative med Sonyen først og fremst manglende avanserte innstillingsmuligheter for fargedybde og hvitnivå. Muligens også litt svak lyd.

Samme på Panasonicen samt panorerings issues.

Samsung har best bildebehandling men har lagtime på opptil 60millisekunder...

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke

Er sef enig i at disse bladene skriver mye tull inne imellom, men dette med lagtime er litt viktig for meg. Hender spiller en del 1ps eller bilspill hvor det går litt fort i svingene, da merker du fort etterslep på over et halvt sek.
    Vurderte selv en 656 først, men har kommet til at det blir HDready Panasonic X eller Sony 4500 for min del.
    Som jeg sa du kan ikke sammenligne 3000 med 4500W det blir helt feil.
    Blir akkurat som at jeg skulle sammenligne S86 en min med 656 betalte selv 13500 for min når den var ny. Tenk hva jeg kunne fått for det samme idag.

Som opplysning kan jeg si at både den betydelig billigere Panasonic HD plasmaen og den nevnte Sonyen faktisk har BEDRE sortnivå en Samsung656.
    Sony har også bedre hvitnivå og kontrast enn Samsung.
    Samsung har sikkert bedre bildebehandling og panorering, Sonyen er ikke langt unna Samsungen i så måte.
    PAnasonic har litt mindre kontrast og hvitnivå i og med at den er en plasma, men det er faktisk lite som skiller. Ankepunktet må være at den ikke er full HD samt har litt hakkete panorering.

Man skal ikke se seg blind på specs, men synes det er verd å nevne.
    Dette er ifølge målinger altså.

Panasonic 42PX80
    Sortnivå:0,012
    Hvitnivå:24,567
    Kontrast:1979:1

Samsung 40A656
    Sortnivå:0,018
    Hvitnivå:39,048
    Kopntrast:2185:1

Sony 40W4500
    Sortnivå:0,015
    Hvitnivå:64,597
    Kontrast:4338:1

Sånn jeg ser det så er det negative med Sonyen først og fremst manglende avanserte innstillingsmuligheter for fargedybde og hvitnivå. Muligens også litt svak lyd.

Samme på Panasonicen samt panorerings issues.

Samsung har best bildebehandling men har lagtime på opptil 60millisekunder...

Jeg sammenlignet ikke w3000 med w4500 heller, men med w4000 som bare har mer dynamisk kontrast, den har sikkert di samme panoreringsproblemene som 3000 har. 4500 har som jeg forstår forbedret dette.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er w4500 jeg vurderer å kjøpe, den de har på hifiklubben, vurderer den seriøst ved siden av Samsung656 og Panasonic42 PX80

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LCD vs. Plasma

Har alle Plasma tv-en lav lag? Etter å ha søkt på forumet var kanskje dette den beste tråden å spørre i 8)

Jeg vurderer Panasonic 50 Plasma TV TXP50C10Y - billig hos elprice.no Denne TV-en kommer til å bli brukt mest som TV men det kan hende en gang i blant at PS3 en blir koplet til. Da må den takle både bilspill og action! (Ja jeg vet den kun er HD-ready)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Toppskarv
    Har alle Plasma tv-en lav lag? Etter å ha søkt på forumet var kanskje dette den beste tråden å spørre i 8)

Jeg vurderer Panasonic 50 Plasma TV TXP50C10Y - billig hos elprice.no Denne TV-en kommer til å bli brukt mest som TV men det kan hende en gang i blant at PS3 en blir koplet til. Da må den takle både bilspill og action! (Ja jeg vet den kun er HD-ready)
    Valget mitt falt til slutt på Panasonic PX80, jeg må bare si at det var et knakende godt valg til prisen.

Den kostet mindre enn den forrige LCDen og den hadde bedre sortnivå, bedre farger og også bedre bildebehandling enn den forrige tvn.

Derfor råder jeg alle andre til også å velge Panasonic plasma, det gir et skikkelig løft i bildekvaliteten.
    Er også helt fenomenal til tv-spilling disse Panasonicene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •