TV'er i 2009 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34

Tråd: TV'er i 2009

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har p.t. kun 2 plasmaer i hus og leter etter "the 3rd one" i hjemmekinoen. Det blir enten en 5090/6090 eller en nymoderne LCD. Sistnevnte sliter jeg med av frykt for clouding. Pioneers plasma har ikke hvitnivå, men grånivå desverre slik jeg oppfatter det. Ikke lett dette her. :?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg har p.t. kun 2 plasmaer i hus og leter etter "the 3rd one" i hjemmekinoen. Det blir enten en 5090/6090 eller en nymoderne LCD. Sistnevnte sliter jeg med av frykt for clouding. Pioneers plasma har ikke hvitnivå, men grånivå desverre slik jeg oppfatter det. Ikke lett dette her. :?
    Om "nymoderne LCD" vil si LED-LCD så lider ikke disse av clouding. Og når det gjelder Pioneer 9. generasjon plasma, så er det blendende hvitt nok til å bli solbrent av - om du vil det.... 8. generasjon, vel, det er historie nå...

Og når det gjelder LED vs. Kuro 9. gen så har begge fordeler og ulemper i forhold til hverandre. Jeg takler ikke at jeg må sitte akkurat DER (midt foran TV'en og ikke røre på meg) for å være sikret at bildet er perfekt, samtidig som jeg ønsker minst mulig motion blur. Andre prioriterer annerledes, og da fremstår muligens LED-LCD bedre. Så her vil jeg si det er vel så mye smak og behag, som hva som er "best".

Edit: Og om penger ikke er et issue, bør du heller vurdere KRP-500/600 (A eller M). De er enda et hakk hvassere enn 5090/6090 både på svartnivå, korrekte farger, støyreduksjon og spesielt "mauring" (mosquito noise) (som lygren passer på å nevne at LED er overlegen 9. gen Pioneer på - men KRP-serien er betydelig bedre enn LX-serien på dette altså )

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sitte i sweetspot kan muligens være en regel for høyttalere, men ikke en flatskjerm. Mener du LED ikke er bedre enn de "gamle" LCD-skjermene på dette?

Så en plasma er fortsatt = høyttaler, mens en LCD = elektrostat?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Å sitte i sweetspot kan muligens være en regel for høyttalere, men ikke en flatskjerm. Mener du LED ikke er bedre enn de "gamle" LCD-skjermene på dette?

Så en plasma er fortsatt = høyttaler, mens en LCD = elektrostat?
    Ut fra hva jeg har lest, så er LED LCD dårligere på innsynsvinkel enn vanlig LCD. Men jeg har ikke testet selv. Dog synes jeg det virker logisk, så jeg regner med det er slik.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor syns du det virker logisk? For meg virker det fullstendig ulogisk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt med på hvorfor innsynsvinkelen er dårligere på LED enn ordinær LCD jeg heller. For meg er Samsung LED et bra alternativ. Pioneer plasma blir alt for dyr, Panasonic syns jeg blir for grå i dagslys. LG har jeg litt dårlig erfaring med mtp "summing" og IR(eldre modell).

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Sony kommer med en skjerm uten clouding i 2009, er i alle fall lov å håpe.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sier bare halleluja for en skjerm dette er,så den i butikken på karl johan til den stive pris av 50.000 :???: Vanvittige bilder denne leverte,vær forberedt på kjempeopplevelse ved et øyesyn på denne!! Løp og kjøp

KDL-55X4500 (KDL55X4500) : TV og projeksjon : Sony

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    TVen jeg har i stua, en Samsung 46" LED, har nok ikke nødvendigvis så mye dårligere visningsvinkel enn vanlige LCD-TVer i dagslys-scener (noe feil i fargene blir det jo, men det blir det jo på vanlig LCD også), men i mørke scener "blør" det lyse langt mer "off axis" enn på en vanlig LCD-TV. "Haloen" forsterkes altså fra, slik jeg ser det, ubetydelig, til veldig tydelig om en sitter spesielt langt på sidene.

Når det gjelder clouding er jo dette et fenomen en i utgangspunktet skal slippe på LED (på min TV er det ingenting i det minste), robertaas, men jeg leste om en fyr som mente han hadde det på en 55" Samsung-LED allikevel, noe jeg synes høres rart ut, ettersom det i så fall må bety at LED-sonene slår seg på feilaktiv eller noe, men jeg ser i det minste et håp om at dette nå endelig tas hånd om!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Og når det gjelder LED vs. Kuro 9. gen så har begge fordeler og ulemper i forhold til hverandre. Jeg takler ikke at jeg må sitte akkurat DER (midt foran TV'en og ikke røre på meg) for å være sikret at bildet er perfekt, samtidig som jeg ønsker minst mulig motion blur. Andre prioriterer annerledes, og da fremstår muligens LED-LCD bedre. Så her vil jeg si det er vel så mye smak og behag, som hva som er "best".

Edit: Og om penger ikke er et issue, bør du heller vurdere KRP-500/600 (A eller M). De er enda et hakk hvassere enn 5090/6090 både på svartnivå, korrekte farger, støyreduksjon og spesielt "mauring" (mosquito noise) (som lygren passer på å nevne at LED er overlegen 9. gen Pioneer på - men KRP-serien er betydelig bedre enn LX-serien på dette altså )
    ...du må jo ikke sitte "dead on" sweetspot for å bli servert glitrende bilder fra LED da, Kimi, men i 100-120 grader fra midt av TVen. I de aller fleste normale stuer er dette problemfritt. Når det i tillegg primært er i mørke scener en får tydelige feil "off axis" er problemet desto mindre ettersom en stort sett benker seg ned FORAN TVen når en skal se en film med denne type scener!

Når det gjelder KRP-500/600 har jeg dessverre ikke hatt gleden av å se disse enda, og er de bedre på "mauring" er jo det flott, men jeg tviler jo på at de klarer å løse dette helt uten å samtidig fjerne en del av detaljeringen. "Mauring" er jo en konsekvens av plasma-teknologien som sådan, men den beveger seg selvsagt fremover den også, så her er det selvsagt mulig at det har skjedd en del...

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...du må jo ikke sitte "dead on" sweetspot for å bli servert glitrende bilder fra LED da, Kimi, men i 100-120 grader fra midt av TVen. I de aller fleste normale stuer er dette problemfritt. Når det i tillegg primært er i mørke scener en får tydelige feil "off axis" er problemet desto mindre ettersom en stort sett benker seg ned FORAN TVen når en skal se en film med denne type scener!
    Men man er kanskje fler sammen også noen ganger, når man skal se film? Og alle kan jo da ikke sitte midt foran TV'en

Men du har jo rett, det er vel igrunnen ikke noe stort problem i praksis for de fleste. Jeg har bare litt dårlig erfaring med LCD, da oppsettet i stua mi ikke tillater meg å sitte midt foran TV'en... (Utrolig, i know - men det er WAF'en det... Sitter vel ca. 15-20 grader off axis til en av sidene, uproblematisk med plasma...) Så er jeg kanskje litt oversensitiv på det området også

Og ellers, så er det fortsatt "mauring" på KRP også, men betydelig mindre - du skal sitte rimelig nærme for at det skal være et problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Oslo
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lygren:
    Hvilken modell Samsung LED tv har du? Er selv på utkikk etter ny tv, og har sett på en Samsung med LED (A7.. serien), og fant denne veldig interessant. Har de gitt ut flere modeller med LED?

Til slutt: Er det en heldig tid å foreta et tv kjøp på denne tiden, eller bør man vente?
    Hegel H80 - Dynaudio Excite X14 - Nordost Blue Heaven - QED XTC

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olesor
    lygren:
    Hvilken modell Samsung LED tv har du? Er selv på utkikk etter ny tv, og har sett på en Samsung med LED (A7.. serien), og fant denne veldig interessant. Har de gitt ut flere modeller med LED?

Til slutt: Er det en heldig tid å foreta et tv kjøp på denne tiden, eller bør man vente?
    her er litt å lese: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ng-46a786.html

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olesor
    lygren:

Man bør ikke vente,da får man aldri kjøpt seg tv,nye og bedre kommer stadig,men tror at 2009 kan gi oss mange (konkurs salg)blir veldig tøffe tider en stund framover nå men det ser ut som om de fleste ikke bryr seg så mye om det desverre.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •