LG 50PG6000 50" vs. Panasonic TH-50PX8 Plasma - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Riktig. Utenom PX720. De andre er tragiske (PV og PX).

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Mer enn 2? Hvordan i alle dager har du koblet utstyret?
    Tja jeg har 1 stk Toshiba HD-XE1 den er koblet til tv for litt sjekk osv .
    Så har jeg 1 stk bluray den som er koblet til tv for sjekk osv
    Da er 2 stk HDMI brukt opp.Film ser jeg på Projector men det er annet utstyr jeg bruker til dette.Det vil si jeg har en annen Toshiba HD-XE1 koblet til PJ + en annen bluray spiller.+ jeg venter en 3 Toshiba HD-XE1 i posten rett over helga shoppa på AVTorget den blir reserve.+ enda 2 til vanlige hddvd spillere
    Som jeg bruker på hytta. Nok om det.
    Så kommer en Satelitt boks med HDMI hvor pokker skal jeg koble den om jeg ikke har 1HDMI til.
    Den 4 kobler jeg pc'n på.
    Bruker rett å slett tv som en test benk ser frx extra materialet på tv'n gidder ikke kaste bort pære på det.Tester litt på diverse filmer.
    Ja jeg bruker høytalerene i tv'n til dette.Mere en grei nok til å se nyheter å extramaterial på.
    Trenger liksom ikke å løfte takstolene lydmessig for å se nyheter eller discovery.
    I alle fall ikke jeg.

Jada jeg er klar over at man kan kjøpe både det ene å det andre for å slippe å bruke så mange spillere.
    Det kommer nok men ikke nå.Derfor trenger jeg pr dags dato 4 hdmi That's it. (Jeg har bestemt meg på at jeg ikke skal gå tom for HDDVD spillere selv om den ene ikke er mulig å reparere.)

Enda litt mere off topic når jeg først er i gang.
    Styr unna PC skjermen Samsung 26" T260HD full hd med Tuner.Dæven den er dårlig.Ellendig svart nivå.Ikke mulig og korrigere bedre med dve i all fall.
    + den har et kraftig blå skjær i bildet.Som er håpløst å få bort.
    6000kr rett i dass.Er vant med en S-IPS skjerm fra før.En Dell.Så denne TN baserte skjerm panelet er ikke noe for en som har brukt et S-IPS panel fra før.
    Satser i stedet på en ny S-IPS panel basert skjerm.Koster skjorta men bedre det en å ha vont i hodet.Du må sitte vater rett framom skjermen på denne før den er ok.Ikke bra da eller men bedre.
    Jeg bruker å ligge bakover i stolen som regel med tastaturet i fanget.Det går ikke med denne skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt 50pg6000 fra netshop.no. Siden jeg er en blakk student la de ved galvanisk skille og en hdmi kabel. Jeg har forøverig et spm til: hvorden funker det å koble pc'n til skjermen via hdmi kabel? Kan man da føre lyden gjennom denne også ved å stille på enten tv'n eller pc'n? vil bilde bli mye bedre fra VGA som jeg brukte før på min tatung 32"?

uansett.... nå er tv'n på vei. skal skrive hva jeg syns når den er rigga opp

PS:
    anngående innkjøring så så jeg en dvd på nettet som skulle brukes til dette. så ut som den bare fylte skjermen med en farge av gangen og at den stod på loop. vil innkjøring i det hele tatt være nødvendig?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redoram
    PS: anngående innkjøring så så jeg en dvd på nettet som skulle brukes til dette. så ut som den bare fylte skjermen med en farge av gangen og at den stod på loop. vil innkjøring i det hele tatt være nødvendig?
    Siden denne modellen skal være litt utsatt for midlertidig innbrenning ville jeg tatt følgende enkle forholdsregler de første 200 timene:
    1. Ikke for høy kontrast
    2. Bruk et bildeformat som viser bilde over hele skjermen (sikrer jevn innkjøring av hele skjermen).
    3. Vær forsiktig med stillbilder (fra spillkonsoller)

Og har du mulighet til det kan du jo sette på en DVD i loop for å få de 200 timene til å gå ekstra raskt ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen innstilligs tips til denne tv'n? vil ikke ha noe innbrenning

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 50pg6000 oppe å går. etter litt kalibrering er jeg storfornøyd. men merker jeg må kjøpe en digital boks for vegg kabelen gir mye bildestøy. ingen IR ellern oe hittil og det er det sykeste bilde jeg har hatt på far cry 2 noen sinne(måtte prøve)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •