LG 50PG6000 50" vs. Panasonic TH-50PX8 Plasma - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har fremdeles ikke vært på besøk og sett Pana Beemer, snart på tide! Vent er par uker til jeg har nye høyttalere så får du ta deg en tur så skal du få en kaffe og se på T-forden

PX8 har samme panel som PX80, men en annen og eldre bildeprossessor, Vreal 2 som også sitter i PX70. Hør med J.haugen her på forumet, han har hatt over et dusin Panasonic og antyder at Vreal2 er bedre enn Vreal3 på SD.

Uansett er jeg godt fornøyd med PX8, men PG6000 er en god TV det også.

Det jeg derimot er drittlei av er at det hele tiden dukkker opp nye bruker som skryter LG til himmels i 50 innlegg før de forsvinner fra forumet. Tilfeldig?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    jeg har opplevd sortnivået på pg6000 selv(kalibrert og alt det der).. og det er utrolig dårlig.den ble sendt tilbake etter 3 dager! Jeg har idag pioneer 5090 , og panasonicen er nærmest pioneeren uten tvil. Eneste jeg ikke liker med panasonicen er at den ikke ser noe bra ut .

er det ikke rart hvordan folk kan være så forskjellige, her har jeg lest att mange mennesker er kjempefornøyd med lg tven på alle måter. så kommer du her og sier att den for deg var ubrukelig og da ble den returnert pga utrolig dårlig sortnivå.

Hvem har rett ?

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    Jeg sitter vel ikke som en forbanna bedreviter vel?! Prøvde å være både seriøs og ydmyk. Er jo ikke akkurat som om bildet jeg linket til kom fra "Russian Plamsa Test"... Sortnivået på LG`n på det bildet var elendig.. Er det da FEIL(!?!) av meg å stille meg kritisk til sortnivået?

Sorry at jeg snakket stygt om tv`n din Beemer. Sårt punkt?
    Hehehe nope ikke sårt i det hele tatt.En tv koster jo ikke noe i dag får jo en 50" for 10 000 lapper.
    Jeg sitter i alle fall med en svart nok bilde på min LG.Har også Panasonic px80.Som nå er hos mine foreldre.På disse 2 er svart nivået helt likt.
    Så da er enten jeg fobanna heldig med min LG eller så
    er det noe feil på panasonicen.Sort ser sort ut på begge for min del.
    tv ramma runt tv'n er sort.Like sort som det er min LG.
    Men derimot ser jeg på tv'n i mere en 2.5 time blir sort lysere en ramma rundt
    Men ikke så lys som på det bildet.Mulig det blir det etter 4 timer det skal ikke jeg si.
    Men en film varer ikke så lenge vanlig tv titting har jeg ikke merket noen ting

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk at LG tven koster 10k. så det er utvilsomt et godt kjøp om du ikke irriterer deg over ting som sortnivå og full hd og alt det der. Jeg ser mye film på tven min og da holdt jeg ikke ut med LG tven. Den er grei til tv bruk, men også der finnest det bedre tver. Men kom ikke å si at det er en kanonbra tv, det blir bare feil...

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    Men kom ikke å si at det er en kanonbra tv, det blir bare feil...
    Det er overhodet ikke opp til deg å bestemme det, kom heller med noe matnyttig til trådstarter og de andre som leser denne tråden..

Som nevnt så har denne tven fått tildels meget gode skussmål av de fleste, man kan ikke vente seg gull for 10.000 kroner. Skryt har også kommet fra noen meget profilerte brukere på dette forumet som i allefall jeg har stor tiltro til og som har høye krav til bildekvalitet og sortnivå.

Er ikke her for å kverulere med deg kjelle:wink: jeg bare syntes din komentar om denne tven ikke hører hjemme da den ikke er oppklarende i det hele tatt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Du har fremdeles ikke vært på besøk og sett Pana Beemer, snart på tide! Vent er par uker til jeg har nye høyttalere så får du ta deg en tur så skal du få en kaffe og se på T-forden

PX8 har samme panel som PX80, men en annen og eldre bildeprossessor, Vreal 2 som også sitter i PX70. Hør med J.haugen her på forumet, han har hatt over et dusin Panasonic og antyder at Vreal2 er bedre enn Vreal3 på SD.

Det jeg derimot er drittlei av er at det hele tiden dukkker opp nye bruker som skryter LG til himmels i 50 innlegg før de forsvinner fra forumet. Tilfeldig?
    Send en sms når alt kommer da. og ha kaffen klar Dette ser jeg frem til.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Hehehe nope ikke sårt i det hele tatt.En tv koster jo ikke noe i dag får jo en 50" for 10 000 lapper.
    Jeg sitter i alle fall med en svart nok bilde på min LG.Har også Panasonic px80.Som nå er hos mine foreldre.På disse 2 er svart nivået helt likt.
    Så da er enten jeg fobanna heldig med min LG eller så
    er det noe feil på panasonicen.Sort ser sort ut på begge for min del.
    tv ramma runt tv'n er sort.Like sort som det er min LG.
    Men derimot ser jeg på tv'n i mere en 2.5 time blir sort lysere en ramma rundt
    Men ikke så lys som på det bildet.Mulig det blir det etter 4 timer det skal ikke jeg si.
    Men en film varer ikke så lenge vanlig tv titting har jeg ikke merket noen ting
    yes men da er vi enig

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Boss
    Var det virkelig uforstålig? JA LG PG6000 ER DEN BESTE TV-EN selv om Panasonic eiere vil si noe annet men bare grunnet de har Panasonic selv.
    Les din egen setning en gang til så ser du problemet. Dessuten så er ikke det der en god måte å svare noen på. Du snakker om fanboys. Du virker jo rimelig "farget" selv....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer The Boss sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade

Hmm merkelig eller kanskje det er flere som syntes LG skjermen er bedre en ditt valg? Sårt punkt selvsagt men jeg hadde ikke vært i tvil skulle jeg valgt blant disse to. Det er som på andre forumer at Panasonic eiere virkelig må gå til angrep når motstander heter LG. Jeg tror egentlig dette grunner i at pana ikke har skjønt hva design og utstyr er og LG leverer vel så bra på bildekvalitet sårt men veldig sant. At noen drar frem et bilde av PX80 som har en mye bedre vidreutviklet bildeprosessor en PX8 da blir dette bare tullete. Jeg syntes trådstarter bør lese testen fra lyd og bilde der PX80 og PG6000 likestilles i vanlige omstendigheter da få sitter i en bekk mørk stue å ser på tv:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfra det jeg har målt så ligger sortnivået på ca 0,19 cd/m2 på PG6000 og ca 0.12 cd/m2 på px70. PX80 har ca 0.09 cd/m2 Har ikke målt PX8. Pionner 508 har MINDRE enn 0.02 cd/m2 som er så langt ned som utstyret mitt går.. Hardt og brutalt så har LG 10 ganger "dårligere" sortnivå enn Pio 8 gen Har nå en samsung A456 som har 0.187 cd/m2 å lett å se at sortnivået ikke er i samme liga som 508 som jeg hadde før.

Lg sin tv har bedre støybehandlig/skaphet-bedre tilkoblinger, bedre justerings muligher og bedre design. LG har litt høyere maks lysutbytte enn Pana. Pio 8 gen er svak der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ikke hive meg på diskusjonen på hva som er best av LG og Panasonic for jeg har rett og slett ikke studert Pana så veldig nøye, men rett skal være rett. Og det er at bildet/sortnivå på LGen i denne testen det refereres til over hodet ikke er slik jeg opplever min LG. I beste fall har de som har testet "skrudd" seg helt på ville veier. En annen årsak kan være feil på tv.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Boss
    Hmm merkelig eller kanskje det er flere som syntes LG skjermen er bedre en ditt valg? Sårt punkt selvsagt men jeg hadde ikke vært i tvil skulle jeg valgt blant disse to. Det er som på andre forumer at Panasonic eiere virkelig må gå til angrep når motstander heter LG. Jeg tror egentlig dette grunner i at pana ikke har skjønt hva design og utstyr er og LG leverer vel så bra på bildekvalitet sårt men veldig sant. At noen drar frem et bilde av PX80 som har en mye bedre vidreutviklet bildeprosessor en PX8 da blir dette bare tullete. Jeg syntes trådstarter bør lese testen fra lyd og bilde der PX80 og PG6000 likestilles i vanlige omstendigheter da få sitter i en bekk mørk stue å ser på tv:roll:
    Merkelig at dere LG fanboys som er nykommere ikke har andre argumenter enn at PX8 har Vreal2 og at LG er penere med flere HDMI? Og ikke minst at dere forsvinner i løse luften eventuelt blir utestengt? At dere har samme dårlige norskkunnskaper, skrivefeil og mangel på tegnsetting? Er det tilfeldig eller bare samme person?

Har jeg gått til angrep her? Altså på LG, det rett ovenfor er et angrep! Skrev jo at LG var en bra TV. Skrev ikke at Pana var bedre. Jeg gidder ikke lenger da jeg gir regelrett F! i hva andre synes og hva andre kjøper, jeg er fornøyd selv og det er alt som betyr noe.

Du har ikke et eneste argument eller noe å vise til bortsett fra LG er best, Pana er dårlig. Merkelig at J.haugen som faktisk har hatt et dusin Pana mener at Vreal2 gjør det bedre enn Vreal3 på SD noe som er helt på jordet ifølge deg som for alt vi vet ikke har eid en eneste TV engang.....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tilbake til det trådstarter vil ha jelp til.
    Samme hva slags TV av disse 2 du kjøper skal jeg garantere deg at du blir fornøyd.
    Av disse 2 blir det hipp som happ etter min mening.
    La oss summere opp litt da.LG har litt dårligere svartnivå ,Men har litt bedre biled dybde litt klarere bilde. Dette er alt sammen marginalt.
    Frx den Pana px80 som er hjemme hos mine foreldre den er jaggu bra.
    Syns nesten det er bedre bilde der en hva jeg fikk hjemme.
    De kjører riks tv jeg parabol.

SÅ skal du ha noe som er bedre en dette(Pioneer) må du belage deg på en trippel pris for en MINIMAL økning i svart nivå.På bekostning av at hvit kan bli litt grå.Sier i alle fall det kompiser som har pioneer.
    Men det beste av det beste som er pioneer så kommer disse andre 2
    Må få presisere at om jeg ikke måtte ha litt mere hdmi kontakter har det stått en panasonic px8 her.
    Grunnet at jeg vet hva px80 er god for.
    Men jeg angrer ikke et sekund nå på mitt valg av tv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal man med mange HDMI kontakter i flatskjermen så lenge man benytter en receiver som hub?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva skal man med mange HDMI kontakter i flatskjermen så lenge man benytter en receiver som hub?

Javel så du går ut i fra at alle har en reciver med mange hdmi du da.
    Hva med dem som ikke har det da......
    Og hvorfor lager så produsenter tv'er med mange hdmi kontakter om ingen har bruk for det......
    Jeg hadde i alle fall bruk for flere en 2 That's it.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På et AVforum så vil jeg anta at de fleste har en receiver, ja. Lite poeng å "se på TV" med de innebygde høyttalerne...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    På et AVforum så vil jeg anta at de fleste har en receiver, ja. Lite poeng å "se på TV" med de innebygde høyttalerne...
    Ja da jeg har fått med meg at ingen her inne har bruk for mere en 1 hdmi kontakt på en tv.Og at alle har reciver med hdmi kontaker på.
    (Dæven jeg må nok passe meg for Riksantikvaren så han ikke freder min Denon UTEN hdmi på)
    Men som jeg presiserer litt lengre oppe.

JEG HAR BRUK FOR MERE EN 2

JESUS

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tilbake til det trådstarter vil ha jelp til.
    Samme hva slags TV av disse 2 du kjøper skal jeg garantere deg at du blir fornøyd.
    Av disse 2 blir det hipp som happ etter min mening.
    La oss summere opp litt da.LG har litt dårligere svartnivå ,Men har litt bedre biled dybde litt klarere bilde. Dette er alt sammen marginalt.
    Frx den Pana px80 som er hjemme hos mine foreldre den er jaggu bra.
    Syns nesten det er bedre bilde der en hva jeg fikk hjemme.
    De kjører riks tv jeg parabol.

SÅ skal du ha noe som er bedre en dette(Pioneer) må du belage deg på en trippel pris for en MINIMAL økning i svart nivå.På bekostning av at hvit kan bli litt grå.Sier i alle fall det kompiser som har pioneer.
    Men det beste av det beste som er pioneer så kommer disse andre 2
    Må få presisere at om jeg ikke måtte ha litt mere hdmi kontakter har det stått en panasonic px8 her.
    Grunnet at jeg vet hva px80 er god for.
    Men jeg angrer ikke et sekund nå på mitt valg av tv.
    takk for du hevet deg over krangelen og svarte på mitt spm. Nå er vel ingen av disse tvene perfekt siden de koster 10.000. jeg har nå en tatung 32" så jeg regner med en av disse tvene vil bli et hopp opp i kvalitet? hehe

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da jeg har fått med meg at ingen her inne har bruk for mere en 1 hdmi kontakt på en tv.Og at alle har reciver med hdmi kontaker på.
    (Dæven jeg må nok passe meg for Riksantikvaren så han ikke freder min Denon UTEN hdmi på)
    Men som jeg presiserer litt lengre oppe.

JEG HAR BRUK FOR MERE EN 2

JESUS
    Mer enn 2? Hvordan i alle dager har du koblet utstyret?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner meg på en ting. Skal du se actionfilmer og bruke de innebygde høyttalerne i TV'en så for all del ikke kjøp Panasonic! De hadde elendige høyttalere i TV'ene for 10 år siden og jaggu har de det enda

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •