Noen som kan hjelpe jomfru i nød??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som kan hjelpe jomfru i nød??

Hei jeg er en nybegynner på alt som har med dette å gjøre, søker derfor hjelp av dere proffe folka her inne
    Jeg har fått meg en plasmaskjerm, men aner ikke hvordan jeg skal få den til å funke, eneste er dvd-en som går. Jeg har jo ikke noe annet en en tv-kabel fra veggen, og den passer ingen plass på tven, så det jeg lurer på er må jeg få meg en boks av noe slag??? Ikke var det lyd i denne greia heller, så måtte laane en høytaler fra stereoen, så må jeg kjøpe eksterne høytalere til dette monsteret?
    Vær så snill og hjelp meg da jeg ikke vet hvem jeg skal spørre, kommer til å drite meg ut hvis jeg går på Elkjøp, og der vil de bare lure meg til å kjøpe masse tull:-|

Newcomer Baal-Zebub sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal normalt ikke være noe problem å få TV-signaler på din nye TV. Et eller annet sted skjuler det seg sikkert en antenneinngang. Det kan hjelpe litt dersom du forteller hva slags TV apparat du har kjøpt deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags TV har du kjøpt? Merke og modell.

Edit: Var litt for trigger happy der ja

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Satyr
    Hva slags TV har du kjøpt? Merke og modell.

Edit: Var litt for trigger happy der ja
    hehe ja takk for kjapp respons!!! det er en Dantax 42V2A er alt som står på den, vet ikke om det sier deg så mye, har aldri hørt om dette merket:?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt denne TV nå nylig? Fant ingen ting om den når jeg prøvde og google den, foruten at det er et dansk selskap som lager de.
    Men har du ingen tilkoplingsmuligheter på baksiden til vanlig antenne? Ingen deksler som må tas av, eller er det skult, slik at du må bøye deg ned for og se det kanskje?
    Du sier du ikke får lyd? Har du fjernkontroll? For om det er volumregulering på den, så skulle det i utgangspunktet være høytaler i TV.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du ser på baksiden av din TV, så må du se nedenfra og opp. Jeg fant brukermanualen her: http://www.dantaxradio.dk/manuals/42...2-V3_(Dan).pdf

Antenneinngangen er ikke vertikalt plassert på baksiden, men stikker peker på en måte nedover. Litt vanskelig å forklare, men håper du forstår hva jeg mener.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt denne TV nå nylig? Fant ingen ting om den når jeg prøvde og google den, foruten at det er et dansk selskap som lager de.
    Men har du ingen tilkoplingsmuligheter på baksiden til vanlig antenne? Ingen deksler som må tas av, eller er det skult, slik at du må bøye deg ned for og se det kanskje?
    Du sier du ikke får lyd? Har du fjernkontroll? For om det er volumregulering på den, så skulle det i utgangspunktet være høytaler i TV.
    Jeg har fått den gratis av en kompis, uten fjernkontroll, så bruker knappene på selve tv'en. Har lett overalt og finner ikke noe hull som matcher tv-kabeln. Men ungene er jo happy da, Postman Pat på 42 tommers er ikke så verst når du er vant til en 20 tommers hehe8) Men hvis du sier at det skal være der så skal jeg sjekke enda en gang

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av madammim08
    Jeg har fått den gratis av en kompis, uten fjernkontroll, så bruker knappene på selve tv'en. Har lett overalt og finner ikke noe hull som matcher tv-kabeln. Men ungene er jo happy da, Postman Pat på 42 tommers er ikke så verst når du er vant til en 20 tommers hehe8) Men hvis du sier at det skal være der så skal jeg sjekke enda en gang
    Ok, ja da skjønner jeg.
    Men synes det er merkelig at du ikke finner en antenne inngang, skal jo være der. Er det mulighet for og juster lydnivå på TV betjeningen da? Mulig at høytalerene dine har tatt kveld.
    Enkleste hadde vel vært og snakket med han du fikk TV av vel?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ser på instuksjonsmanualen (side 3) som du fikk en link på ovenfor, så er det en liten "firkant" nederst og i midten på baksiden av TV'en. Der skal du finne antenneuttaket. Du ser også en litt mer detaljert beskrivelse på side 4, hvor uttaket er merket med en "K".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at høytalere er avtagbare, så om du ikke får lyd er det nok pga at di ikke er påmontert. Er i alle fall en sjangse for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baal-Zebub
    Når du ser på baksiden av din TV, så må du se nedenfra og opp. Jeg fant brukermanualen her: http://www.dantaxradio.dk/manuals/42...2-V3_(Dan).pdf

Antenneinngangen er ikke vertikalt plassert på baksiden, men stikker peker på en måte nedover. Litt vanskelig å forklare, men håper du forstår hva jeg mener.
    wow du er bra altså hehe, ikke verst ja der så jeg hvor den skal være, men noen har visst tukla med den for det går ikke an å stikke noe inn der, sikkert derfor de ga den bort ja.... Men tusen takk for hjelpa, skal prøve litt til før jeg gir helt opp. Ha ei god helg!!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. Kos deg med ny TV

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ja da skjønner jeg.
    Men synes det er merkelig at du ikke finner en antenne inngang, skal jo være der. Er det mulighet for og juster lydnivå på TV betjeningen da? Mulig at høytalerene dine har tatt kveld.
    Enkleste hadde vel vært og snakket med han du fikk TV av vel?
    Ja han har ikke peil så hehe, han fikk den hos noen som skulle legge ned en nattklubb så den var i lokalet, ser ut som de har revet bort det som skal være der ved antenneinngangen, ser nesten litt avfilt ut, hmm merkelig...

Newcomer Krokanrull24 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøv dette.

Du skulle ikke ha en gammal VHS (Video-kasett-spiller) liggende på loftet?
    Du kan sikkert koble antenna inn i den og muligens koble den videre til TVn med en Scartkabel/Svideo.

Om noen støtter denne muligheten så si ifra. Er ikke 100% sikker på om det vil virke, men de fleste videospillere har denne muligheten (tror jeg)

En brukt videospiller kan sikkert skaffes gratis eks frakt her på forumet vil jeg gjette. Hvis ikke sjekk ut finn.no eller qxl.
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krokanrull24
    Du kan sikkert koble antenna inn i den og muligens koble den videre til TVn med en Scartkabel/Svideo.

Om noen støtter denne muligheten så si ifra. Er ikke 100% sikker på om det vil virke, men de fleste videospillere har denne muligheten (tror jeg)

En brukt videospiller kan sikkert skaffes gratis eks frakt her på forumet vil jeg gjette. Hvis ikke sjekk ut finn.no eller qxl.
    Lykke til
    Skulle vel fungere det der, så lenge VHS spilleren har mulighet for opptak. Noe de aller fleste har.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Krokanrull24

Lykke til
    hmm det skal jeg sjekke om jeg får tak i, må si jeg er imponert over hva dere kan her inne, bøyer meg i støvet:grin:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på det ikke er kabel for radio du prøver å plugge i TV'n. Det fleste kabelanlegge har to hull i veggen - et for TV og et for Radio. Det er forskjell på disse slik at kabel for radio ikke passer i TV og omvendt.

Du bør sjekke dette - Kanskje trenger du bare en ny kabel.

Ellers lurer jeg litt på hvordan du kan kalle deg jomfru og ha unger :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Ellers lurer jeg litt på hvordan du kan kalle deg jomfru og ha unger :-D

Hallooooo, dette har vel vært vanlig det siste 2000 åra ???:???: Glemte du å møte opp på søndagsskolen?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Hallooooo, dette har vel vært vanlig det siste 2000 åra ???:???: Glemte du å møte opp på søndagsskolen?
    Tror ikke vi hadde opp dette tema på søndagsskolen min nei. Det var først noe senere vi fant ut av dette, på egen hånd, men egen hånd i en mørk krok......

Men du har gjerne ikke vært borti sånne .... enda ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Tror ikke vi hadde opp dette tema på søndagsskolen min nei. Det var først noe senere vi fant ut av dette, på egen hånd, men egen hånd i en mørk krok......

Men du har gjerne ikke vært borti sånne .... enda ?
    Ahhh, der ser du. Noen lærer av praksis, andre må nøye seg med teorien. Maria, var det ikke det hun het ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •