Samsung, Philips eller LG? Noen raske råd, vil bestille i helgen.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Bodhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung, Philips eller LG? Noen raske råd, vil bestille i helgen.

Ok,bær over med meg nå,er mange lignende tråder rundt dette.
    Skal ha et lcd tv,til KUN pc og ps3/film bruk. Har lest MASSE ang tver,og etterhvert funnet disse. De har alle fått glimrende kritikker, men jeg har ikke fått mulighet å se noen av dem selv. Så hviket anbefaler dere kjapt,håper å få bestille nå til helgen.

1. Samsung LE37A656 (Hardware.no - Prisguide - Samsung LE37A656)

2. Philips 32PFL9603D (Hardware.no - Prisguide - Philips 32PFL9603D)

eller

3. LG 37LG7000 (Hardware.no - Prisguide - LG 37LG7000)

Jeg heller sterkt mot Philips tven,men også Samsungen. Lg har jeg ikke funnet så mye om på nettet enda av seriøse kritikker. Sony tror jeg ikke er aktuelt,virker som for mange sliter med diverse problemer på dem. Jeg setter stor pris på noen råd, fra dem som eventuelt har sett bildet fra disse.

Tror dere disse tvene synker enda mer over jul f.eks?

Newcomer tygster sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samsungen selv, da i 40'' utgaven, og er kjempe fornøyd med den. Bruker den mest til filmtitting via pc og litt normal tvtitting og til det fungerer den ypperlig. Phillipsen er vel muligens hakket bedre, men så koster jo den endel ekstra også.

Uansett hvis det er de størrelsene her som er aktuelle vil jeg si at valget bør være litt enklere. Du vil naturlig nok merke mye større forskjell på størrelsesforskjellen mellom de to tvene enn bildekvaliteten. Så du må ta en vurdering på om du er villig til å gå ned i størrelse for å få en bedre tv.

Edit: Leif

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar
    Jeg har tenkt på om 37 blir for stort,da særlig med tanke på pcbruk, derfor tenkte jeg litt på den 32 philips. Men vil helst ha størst mulig bilde, uten at det blir for ekstremt heller, en litt sånn fin mellomting. Men du mener at Philipsen er bedre ja, ok. Er det slik at den er en del bedre, eller bare små ting som kanskje uansett er vanskelig å se, sortnivå og evne til realistiske og nøytrale farger ser jeg på som stort pluss.

Jeg er vant med projektor, da jeg hadde TW2000,men ble for mye styr og stress i stue, så solgte den,angrer litt da.

Newcomer tygster sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phillipsen var et av alternativene da jeg kjøpte tv for en 3 måneders tid siden, men den ble da utelukket fordi den ble for dyr. Mener at den skal være hakket vassere på noen områder, men detaljekunskapen angående tvene har gått litt i glemmeboken etter at jeg kjøpte selv.

Min personlige mening er uansett at alle "normale" forbrukere blir kjempe fornøyd med en tv fra denne prisklassen uansett hvilken valget faller på. Kvaliteten er så høy for alle tvene at det nesten er slik at design og i ditt tilfelle størrelse spiller vel så mye inn.

Ellers så synes jeg at disse standardmålene for hvor stor en tv skal være i forhold til sitteavstand fungerer fint, men dette styres og litt av hva du er vant til og va du trives med. Min tv har en vegg for seg selv og det skal da mye til at den blir for stor, men tver fra 37 og oppover vil alltid dominere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville godt for Philipsen,har selv 9730H å jeg er kjempefornøyd,96 er
    den jeg vil tro er best av de du har som alternativ.

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at Samsungen er blank som et speil , noe som gir gjennskinn hvis du har vinduer eller lys i stua...

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å få svar fra så mange
    Fikk tatt meg en tur ut på Euronics idag,men ingen av de nevnte modellene var inne. De anbefalte egentlig ingen tver til meg, fordi de mente det enda var for mye tull med mange av dagens modeller..hmm? kanskje det.
    Samsung var meget bra på visning av stillbilder, men var ikke god på bevegelse mente dem, Philips hakket bedre, men også litt problemer med bevegelse og raske panoreringer. Den de derimot anbefalte var en Toshiba 40ZF355, som jeg kunne få for 9800,- Den var laget for å få litt "gammeldags" bilde, veldig kinobilde. Det var ingen tendenser til hakking, utrolig fin flyt, men ikke like fargesprakende som eks Samsung. Men var visst perfekt til Pc bruk, med 1:1 / 5:5 pikselmapping og fullhd. Må si jeg likte den veldig godt. Så det blir den eller Philipsen
    Takker for råd, kom gjerne med mer innspill

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske sikker på at den Toshiba tv vil bli banket av alle de tre alternativene du har.Toshiba har aldri vært de som har vært leder eller
    nyskapende når det gjelder tv teknologi,å at de skulle klare å få til et bilde med denne modellen lik CRT tv er for meg ubegripelig.At det er mye tull med dagens tv modeller beror på at det må være mye tull opp i hode på selgere som kan si noe slikt.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg blir ganske forvirret egentlig. Tror nok det beste bare er å gå for et merke som har bra kritikker. Som tygster sa her, jeg blir nok fornøyd uansett med en tv i denne prisklassen, eller av disse merkene. Tror jeg bestiller Philips idag,me3n skal prøve å finne en 37 elller 40"utgave. Gleder meg litt, er lei av å lese om kritikker nå, vil bare få kjøpt en nå og slappe av med en god film

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en henvender seg til selger å får et slikt svar så blir jo hvem som helst forrvirret,men jeg er nokså sikkert at om du går for et av de tre merkene du i utgangspunktet nevner så får du en bra tv.
    Lykke til med tv valget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •