Hjelper kompis med tvkjøp. LG/Panasonic

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelper kompis med tvkjøp. LG/Panasonic

Har en kompis som skal ha seg ny tv. Siden jeg er mye mer aktiv (ihvertfall aktivt LESENDE) enn han her på dette forumet så tenkte jeg å hjelpe han litt (nå blir det dere som svarer som hjelper da.. hehe)

Han skal ha en billig 50plasma.

Ser for meg at det må bli en 50px8 eller enn lg6000 (er det ikke det den heter da...? er ihvertfall 6000-serien til LG)

Prøvd å søke litt, men orker ikke lese 67 sider for å finne svar..

1: Hva er egentlig forskjellen på px8 og px80? Har selv px70, og er STRÅLENDE happy med den!

2: Er designet på px8 så kjipt som jeg tror det er..? Dette er selvfølgelig en smakssak, men mener bestemt at 70-serien var mye finere (LG`n ser jo LEKKER ut)

3: Billdetkvalitet (dette betyr jo selvfølgelig 97%) mellom disse to aktuelle. Stor forskjell, eller hipp som happ?

TAKK for alle svar som måtte komme!

Newcomer The Boss sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    Har en kompis som skal ha seg ny tv. Siden jeg er mye mer aktiv (ihvertfall aktivt LESENDE) enn han her på dette forumet så tenkte jeg å hjelpe han litt (nå blir det dere som svarer som hjelper da.. hehe)

Han skal ha en billig 50plasma.

Ser for meg at det må bli en 50px8 eller enn lg6000 (er det ikke det den heter da...? er ihvertfall 6000-serien til LG)

Prøvd å søke litt, men orker ikke lese 67 sider for å finne svar..

1: Hva er egentlig forskjellen på px8 og px80? Har selv px70, og er STRÅLENDE happy med den!

2: Er designet på px8 så kjipt som jeg tror det er..? Dette er selvfølgelig en smakssak, men mener bestemt at 70-serien var mye finere (LG`n ser jo LEKKER ut)

3: Billdetkvalitet (dette betyr jo selvfølgelig 97%) mellom disse to aktuelle. Stor forskjell, eller hipp som happ?

TAKK for alle svar som måtte komme!
    Har du en PX70 så kan du nok sammenligne bildekvaliteten der etter for PX8 har den eldre bildeprosessoren V real 2 kontra nr 3 som sitter i PX80 og er hakket bedre.

Du tenker LG PG6000 og den likestilles jo ser jeg i mange sammenheng med PX80 og derfor også noe bedre bildekvalitet en PX8.

Ja designet på PX8 er veldig ordinært og heller over mot kjedelig og trist rett og slett en firkantet skjerm i gråplast så der kan de to knappes være mer ulike.

Er nok marginaler som skiller på bildekvalitet i dette tilfellet så argumentet for den ene eller andre må være design, bedre utstyrt mot økonomi for PX8 er vel noe rimligere.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Om valget står mellom akkurat disse to modellene kan det være lurt å lese Aftenpostens testduell: Tøff plasmaduell

Har selv en 37PX8 - som jeg er veldig godt fornøyd med! Det sies at PX8 er bedre på SD-kilder (vanlig TV og DVD) enn PX80 siden den har VReal2 som i PX70 - mens PX80 derimot skal være bedre på HD-kilder. Den har imidlertid samme utseende og panel som PX80, men lavere kontrast (1:10.000 - som PX70). Jeg er veldig godt fornøyd med utseende da den har matt ramme og (til plasma å være) matt skjerm: veldig lite plaget av reflekser fra vindu/lamper!
    Men jeg er helt enig i at rent designmessig er LGen mye lekrere - og vil ta seg mye bedre ut enn PX8/80 i avskrudd modus ;-)
    Lykke til med valget!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Hei!
    Om valget står mellom akkurat disse to modellene kan det være lurt å lese Aftenpostens testduell: Tøff plasmaduell

Har selv en 37PX8 - som jeg er veldig godt fornøyd med! Det sies at PX8 er bedre på SD-kilder (vanlig TV og DVD) enn PX80 siden den har VReal2 som i PX70 - mens PX80 derimot skal være bedre på HD-kilder. Den har imidlertid samme utseende og panel som PX80, men lavere kontrast (1:10.000 - som PX70). Jeg er veldig godt fornøyd med utseende da den har matt ramme og (til plasma å være) matt skjerm: veldig lite plaget av reflekser fra vindu/lamper!
    Men jeg er helt enig i at rent designmessig er LGen mye lekrere - og vil ta seg mye bedre ut enn PX8/80 i avskrudd modus ;-)
    Lykke til med valget!
    Blir ikke riktig å linke til denne testen da PX80 er en oppgradert modell med den nye panelet og bildeprosessoren kontra PX8. Man får bedre tv uten tvil med LG modellen og også er den flottere og bedre utstyrt så jeg ville kjøpt den uten tvil.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sto faktisk mellom samme valget her også. Det ble LG 50PG6000 til slutt. Og jeg kommer ikke til å angre på det. Jeg personlig likte bilde bedre på LG`n. Designet ble en bonus i tillegg. Utrolig flott tv:-D

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Boss
    Blir ikke riktig å linke til denne testen da PX80 er en oppgradert modell med den nye panelet og bildeprosessoren kontra PX8. Man får bedre tv uten tvil med LG modellen og også er den flottere og bedre utstyrt så jeg ville kjøpt den uten tvil.
    Tja... om man klarer å lese resten av det jeg skrev så skulle det være store sjanser for at man har fått med seg de viktigste forskjellene mellom PX80 og PX8... (PX8 har samme panel som PX80 men bildebehandlingen til PX70).
    Men - det er klart at man ideelt sett også burde kikke på tester av PX70...
    Tester av PX8 har jeg pt. ikke sett - opplys oss gjerne ;-)

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Tja... om man klarer å lese resten av det jeg skrev så skulle det være store sjanser for at man har fått med seg de viktigste forskjellene mellom PX80 og PX8... (PX8 har samme panel som PX80 men bildebehandlingen til PX70).
    Men - det er klart at man ideelt sett også burde kikke på tester av PX70...
    Tester av PX8 har jeg pt. ikke sett - opplys oss gjerne ;-)
    Jeg leser hva du skriver men det stemmer ikke.

I såfall hadde Panasonic tatt flere skritt bakover i sin utvikling av PX80, PZ serien med V Real 3 bildekompressoren og dette høres litt dumt ut eller hva?

De som skriver at PX70/PX8 med V Real 2 bildeprosessor er bedre på bildekvalitet en PX80/PZ med V Real 3 bør skjønne at dette ikke er fakta da dette selvsagt ville blitt blåst opp i media og Pana ville fått masse negativ omtale.

Nei utviklingen går heldigvis fremover også hos Panasonic også ved SD matriale og la oss være glade for dette.

Hjemmekino har testet PX8 så kontakt de for evt kopi da dette begynner å bli veldig lenge siden

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Boss
    Jeg leser hva du skriver men det stemmer ikke.

I såfall hadde Panasonic tatt flere skritt bakover i sin utvikling av PX80, PZ serien med V Real 3 bildekompressoren og dette høres litt dumt ut eller hva?

De som skriver at PX70/PX8 med V Real 2 bildeprosessor er bedre på bildekvalitet en PX80/PZ med V Real 3 bør skjønne at dette ikke er fakta da dette selvsagt ville blitt blåst opp i media og Pana ville fått masse negativ omtale.
    Tja - forsøker bare å videreformidle mine inntrykk her fra forumet - og J.Haugen er nå en av de meget erfarne som mener dette - altså at V Real 2 er bedre enn V Real 3 når det kommer til SD-kilder.
    Det er såpass massivt fokus på HD fra medias side at det etter mitt syn er godt mulig at dette "overskygger" fokus på SD.
    Og - det er dessverre ikke alltid slik at utviklingen går forover på alle felt samtidig...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stoler heller mer på testene som er tatt rundt om i verden jeg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •