Sponsorer:
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Nykommer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)

Samsung Plasma-TV slår seg av og på

Jeg har en Samsung 42" plasma-tv (PS42Q96) som er ca 1 år gammel. En tid etter at vi hadde kjøpt TV'en, begynte den å slå seg av og på av seg selv når den står i stand-by modus. Har hatt den inne til reperasjon hos Elkjøp tidligere i høst, men ca 14 dager etter at vi fikk den tilbake, begynte problemet på nytt. Jeg kjenner to andre familier som har samme TV og samme problem, og lurer på om dette er en kjent produksjonsfeil på denne serien e.l.

Noen som har hørt om/har tilsvarende erfaringer med denne TV'en, og som kan anbefale en løsning?

Viderekommen
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sikker på at det ikke er noe timere som blir trykket på?

Aktiv Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Satt deg på fjernkontrollen!? :P (kunne ikke dy meg...)

Nykommer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Hehe. Dette skjer tilfeldig og gjentatte ganger med noe mellomrom når tv har stått i standby modus en tid, uten at jeg benytter noen fjernkontroller eller andre deler av hjemmekino-anlegget. Har ikke klart å oppdage noe mønster i.f.t. tid eller andre aktiviteter. Ettersom to andre opplever det samme, er jeg rimelig sikker på at dette er en feil ved TV'en.

Nykommer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    hei! jeg har en samsung lcd som oppførte seg sånn etter at jeg hadde vært i service menyen og trykket på noe jeg ikke skulle ha gjort... har du vært i servicemenyen? kanskje du må inn der å stille på noe?.ta kontakt med samsung og spør hva du skal gjøre.ikke rør service menyen uten at du har fått instruksjoner fra samsung/verksted.bare flaks at jeg fikk fikset min.men løsningen på problemet ditt kan ligge i servicemenyen.farlig,farlig......................

Viderekommen
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Viser til innlegget over.

Hadde samme problem på min samsung ps Q97. Her måtte jeg inn i service menyen og skru av en eller annen oppdateringsfunksjon..

Når tven min skrudde seg av og på, var det bare å rette på dette i servicemenyen, så var problemet løst

Skurer tven seg faktisk på, eller bare høres det ut som om den gjør det, uten at det kommer noe bilde?

Nykommer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Viser til innlegget over.
    Skurer tven seg faktisk på, eller bare høres det ut som om den gjør det, uten at det kommer noe bilde?
    Det høres ut som den skrur seg på, og det kommer lys (men ikke bilde) i skjermen. Enkelte ganger slukker også standby-lyset når dette skjer, men mener å huske at dette ikke er konsekvent.

Hvordan får jeg tilgang til servicemenyen? Er dette samme meny som justering av lys, kontrast osv.?

Og er det noen som vet hvilken innstilling i servicemenyen som må slås av?

Viderekommen
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Husker ikke hvordan man fikk tilgang eller hvilken innstillingen man skurudde av.

Jeg ringte samsung, og ble guidet gjennom prosedyren av en tekniker derfra..

Nykommer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Da har jeg snakket med Samsung, og det som måtte gjøres var følgende:
    Velg D-meny på fjernkontrollen, og fra menyen velg:
    Innstilling > System > Programoppgradering > Oppgradering i standbymodus = Av.

Forhåpentligvis er det løsningen på problemet.

Takk for respons og forslag alle sammen!

Nykommer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Jeg har nå testet menyinnstillingene gjengitt ovenfor noen dager, og problemet med at TV slår seg av og på er løst.

Har informert Elkjøp om at jeg synes det er utrolig at ikke merkeverkstedet deres var klar over denne løsningen. Etter at jeg fikk TV igjen etter første "reperasjon", var meldingen bare "software oppdatert, og feilen utbedret". Hvilket altså ikke var tilfelle. At de i butikken ikke hadde peiling heller, overrasket meg ikke mye...

For øvrig et TV jeg er meget godt fornøyd med - topp billedkvalitet til tross for at det bare er 720p - også på vanlige TV-sendinger som ikke er HD.

Nykommer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av GeirLo

Dette fungerte på min PS50B650 også.
    Husket at jeg var inne der og rotet når jeg så det igjen nå...

Nykommer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av GeirLo

Har det samme problemet på min tv... men jeg kommer meg ikke inn på D-meny'en, gjorde dere noe spesielt for å få tilgang ?

Nykommer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Hei, og beklager sent svar. Du har kanskje løst problemet allerede, men hvis ikke anbefaler jeg deg å ta en telefon til Samsung sin kundesupport i Norge. Det var det som hjalp meg

Nykommer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    Sitat Opprinnelig postet av Hatlebakk
    Har det samme problemet på min tv... men jeg kommer meg ikke inn på D-meny'en, gjorde dere noe spesielt for å få tilgang ?
    Hei, Du kan trykke på DTV på fjernkontrollen først, deretter går du inn i menyen. D-menyen er nå tilgjengelig

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •