Pære til Sagem axium...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pære til Sagem axium...?

Hei

Kjøpte en Sagem Axium 50" på Avshop (for lenge lenge siden ),og idag så "døde" den...

Mistenker at pæren har tatt kvelden (Noen måte å se det på foresten?)

Derfor lurte jeg på om noen her vet om hvor jeg kan få tak i en ny pære?
    Er ikke klar til å kjøpe ny tv før jeg må,så all hjelp mottas med takk

edit: Bak på tv'n står det Sagem Axium HD-D50 G4...

Det eneste jeg har funnet så langt er ; Denne??...noen som kan bekrefte/avkrefte at jeg er på riktig spor?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Agobi
    Hei

Kjøpte en Sagem Axium 50" på Avshop (for lenge lenge siden ),og idag så "døde" den...

Det eneste jeg har funnet så langt er ; Denne??...noen som kan bekrefte/avkrefte at jeg er på riktig spor?
    Jeg har en HTD-501 hvor pæra tok kvelden i januar i år. Jeg fikk tak i ny originalpære til 3.000,- på Elkjøp i Drammen hvor jeg kjøpte TVen.
    Jeg fikk bestilt pæra via e-post/Web-kontaktsjema, og hentet den selv da jeg var en tur i Oslo.
    Jeg er usikker på om din TV har samme pæra men det kan jo være at de kan skaffe til din også.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5K + moms??? Da hadde jeg heller kjøpt ny tv.

Newcomer Daffmaizter sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hei du, har akkurat samme tv selv. Den tok kvelden i juli 08. Sjekket opp med en hel haug for å få tak i ny pære. Originalpæren ,som består av en "kasset" med lyskilden kostet gjennom Sagem i overkant av 7000 kr.
    Selve Lyskilden(pæren) er av type Osram. Ringte da Osram ,men di hadde ikke serienummeret i databasen. Osram mente Pæren var gått ut av produksjon ,men tilbudte meg å lage ny pære på fabrikken i Frankrike. Der estimerte di en pris på ca 6500 kr ekslusiv frakt. NEKT!

Fant heldigvis ny pære på Ebay... ca. 1000 kr.

Prøvte å bytte Pæra i kassetten , men knakk desverre en liten tapp som er med på å holde Strøm-tilførsels-kontakten på plass.

Dette ble ett hekkan!

Så jeg har kjøpt meg ny tv.

Sagemen står trygt alene og samler støv.

Newcomer cfi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en HD-D45 som tok kvelden i våres. Tv`n var kjøpt hos Elkjøp i Drammen hvor de opplyste at jeg skulle få ny pære til halv pris når den tid kom.

Kjøpte ny pære der til 1999,-, noe som skal være halv pris.

I HD-D45 er det også en sikring som må byttes (sitter i dekselet ved pæra). Etter det jeg har skjønt så er det denne som styrer telleverket i tv`n, som etter x-antall timer viser at pæra må byttes. Når ny sikring settes inn, nuller den telleverket i tv`n.
    2 X SVS PB13 Ultra - The Bass Authority

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

axium lampe triks

Hei
    Kjøpte en Axium 50" på AVshop for 4 år siden. For noen måneder siden begynte det å blinke rødt når jeg slo den på. Varsel om snarlig lampebytte.
    I dag konka den helt ut.
    Så for en tid siden på nettet et triks om å bytte ut ei glass-sikring i lampeholderen, men min Axium hadde ingen slik sikring.
    Fant på nettet en som hadde laget ei kortslutning med tinnfolie over 2 kontakter på et lite printkort som vises når du tar ut lampa.
    Da 6-7000 for ei ny lampe er uaktuelt kunne jeg ikke tape noe på et forsøk (annet enn mørkt hus og sprengte sikringer og kanskje noe svart røyk) Tok en tynn kobbertråd som jeg festet over kontaktene på printet med tape. Satte inn lampa koblet til strømmen, slo på Axiumen - Voila funker igjen. Vet ikke om jeg skal ta bort tråden eller la den stå - får se på det. Noen som forsøker dette så er det helt på egen risiko - kanskje alt går opp i røyk!!!!!
    Men som sagt hos meg funket det - 20000 kr til ny tv spart :-)

mvh
    Erik

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriko
    Hei
    Kjøpte en Axium 50" på AVshop for 4 år siden. For noen måneder siden begynte det å blinke rødt når jeg slo den på. Varsel om snarlig lampebytte.
    I dag konka den helt ut.
    Så for en tid siden på nettet et triks om å bytte ut ei glass-sikring i lampeholderen, men min Axium hadde ingen slik sikring.
    Fant på nettet en som hadde laget ei kortslutning med tinnfolie over 2 kontakter på et lite printkort som vises når du tar ut lampa.
    Da 6-7000 for ei ny lampe er uaktuelt kunne jeg ikke tape noe på et forsøk (annet enn mørkt hus og sprengte sikringer og kanskje noe svart røyk) Tok en tynn kobbertråd som jeg festet over kontaktene på printet med tape. Satte inn lampa koblet til strømmen, slo på Axiumen - Voila funker igjen. Vet ikke om jeg skal ta bort tråden eller la den stå - får se på det. Noen som forsøker dette så er det helt på egen risiko - kanskje alt går opp i røyk!!!!!
    Men som sagt hos meg funket det - 20000 kr til ny tv spart :-)

mvh
    Erik
    Du kan ta bort tråden. Det du har gjort er å nullstille timetelleren for pæreskifte. Jeg tror den største risikoen med dette er når pæra fysisk slutter å fungere. Den kan eksplodere men om det kan føre til noen skader vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Regner med å ta bort tråden før jeg slår på tv neste gang. Før eller senere ryker lampa, men fikk utsatt kjøp av ny tv. Skal flytte til neste år og hadde regnet med å kjøpe ny tv på ny hjemplass så det passet dårlig med svart tv nå.

mvh
    Erik

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg hadde (har fremdeles, men brukes ikke) en Sagem Axium HD D45 som ble mørk for et par år siden. Butikken jeg kjøpte den hos (Tonart i Trondheim) skiftet bare sikringen, men sa de kunne bytte selve pæra og lodde den til huset som pæra er festet i, når selve pæra gikk. Dette skulle de ha 2500 for. Det er jo litt mindre enn det du antyder, så hvis du ikke har funnet en løsning, så går det jo an å høre med dem.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte pære til Sagem Axium HD-D50 på ebay (england), pæra kom på ca. 1000 kroner og var på døra etter 3 dager. Lett å skifte, og vips - "ny" TV...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •