Problem løst! takk for hjelpen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem løst! takk for hjelpen

satte neg netopp ned for å spille litt Ps3 da det nederst i høyre hjørne dukket opp følgende meldig: "replace the lamp". konkluderte raskt med at jeg er dritt lei hele projector driten. Vil ha tv. Ikke det at projector/lerret ikke er kult og alt det der, det er bare ikke optimalt her i 3 roms med store vinduer osv...

Jeg er av den merkelige typen som aldri ser på tv (dvs tv kanaler) Jeg er veldig glad i film spill og serier med det går kun i dvd og blu ray her i heimen...
    Finnes det rene skjermer i 42-60 tommer? er dette gunstig kontra tv med tuner?

Jeg trenger tips til hva jeg skal kjøpe? har lyst på plasma (har dårlig erfaring med Lcd og sortnivå) men er litt redd for innbrenning.
    Har en kompis med en Pana 50px8e (eller noe sånt) som sliter mye det dette. Ettersom jeg sikkert spiller 1 time i snitt hver dag ser jeg for meg dette som et problem.

Ønsker forøvrig ikke å bruke mye mer enn 15 lapper på tv..

setter stor pris på tips i forhold til hva som kan være en god tv for meg..

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update, har nå funnet frem gammel 21" crt fra boden som midlertidig løsning. kommer nok til å vente til etter jul med handel av TV. Januarsalg osv...

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Panasonic i Januar du :-D
    Mye og ikke minst bra tv for pengene!
    Om du ikke orker å bla gjennom evig mange tråder her på forumet, så kan et kjapt søk på The world’s No.1 home cinema, hi-fi and TV buying guide – whathifi.com anbefales. Modellbetegnelsene er dog ikke alltid de samme her i Norge.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenker du på plasma da? Hvordan er det med Ps3 og panasonic plasma? Noen her som kan avkrefte mine bekymringer rundt innbrenning?

Sitter her nå og sikler litt på denne AVshop.no / SAMSUNG LE-40A786 40" LED LCD-TV Full-HD
    Noen som vet om denne eller helst 46" vairanten kommer til å synke i pris etter jul? Noen her som har erfaring med Spilling på LED skjerm, merker man den "trege" responstiden?

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en litt eldre pioneer plasma. Ikke noe problemer med hverken 360'n eller ps3'n. Har kun fått litt svak innbrenning etter 10-12t med oblivion, men 20 min. med "snøstorm" fjernet det.
    Panasonics plasmaskjermer er jevnt over meget bra, så vidt jeg vet så har vel også lcd'ene deres fått rimelig bra omtaler uten at jeg kan uttale meg så mye om det. De nyere plasma modellene er nok bedre rustet mot innbrenning, men samtidig har jo lcd'ene fått sortnivået opp på et akseptabelt nivå.
    Søk på LED tv'n, var nettopp en tråd om den her om dagen! I korte trekk av det jeg leste da: etter at den var finjustert var den et meget potensielt kjøp

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 50" hos elprice var nettopp for 9995kr men det var LCD ..full HD .. husker ikke ka type nr det var på den .. Ellers er det bare å vente til januar når salget begynner. Jeg kjøpte selv i Januar å fikk e god pris ..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig å vente helt til januar da - med alle fridagene i jula mener jeg.... dessuten tror jeg ikke det blir så mye salg på slike produkter i januar pga. de fleste kjeder har 30 dagers retur. Du har like mye å hente på å kjøpe det nest nyeste.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer The Boss sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Kjedelig å vente helt til januar da - med alle fridagene i jula mener jeg.... dessuten tror jeg ikke det blir så mye salg på slike produkter i januar pga. de fleste kjeder har 30 dagers retur. Du har like mye å hente på å kjøpe det nest nyeste.
    Enig med Ingeniør her og tror nok ikke man vil merke noe stor forskjell på priser nå før jul og evt jan. Det er salg på flatskjermer året rundt nå og venter man på en revelusjon i jan så blir man nok veldig skuffet men et par gode tilbud blir det helt sikkert men de finnes jo i dag også:wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...alt avhenger av hvordan kronekursen utvikler seg... Det er mye som tyder på at kronekursen skal styrke seg noe fremover, og sånn sett vil en kanskje se noe bedre priser utover 2009... Samtidig er det fremdeles en del kjeder som har TVer på lager til "gammel" kronekurs, og de er det selvsagt bare å kaste seg over. Tenker f.eks. på PX80 til 5-6000 jeg har sett reklamert for diverse stedet, og ikke minst PZ800 til 7-8000, men det tilbudet var dessverre relativt kortvarig. Dette var nok to gode eksempler på "gammel" kronekurs-innkjøp, og beveger ikke kursen seg nevneverdig i positiv retning til januar tviler jeg på at en ser tilsvarende priser på en god stund...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for mange gode svar.

Venter i hvertfall til projector er solgt med å handle tv.

Hvordan er det å bruke ps3 på px80 og PZ800? Har disse inbrenningsproblemer? Ja jeg er litt bekymret for dette.
    Hvilke Lcd er best på sortnivå?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært en tur på elkjøp og Expert... uten å bli veldig mye klokere av det, heller mer forvirret. Kikket på en Panasonic th46pz80e på expert, syns i grunn den virket grei (fikk demonstert med 1080p24hz i forskjellige bilde moduser), litt dyr, og stygg sølvlist under tven som garantert kommer til å bli et irritasjonsmoment. Men Jeg liker tanken på full hd plasma

Vet sannelig ikke hva jeg skal kjøpe. "hjlepen" jeg fikk på elkjøp var ikke mye å skryte av, men så litt på en samsung plasma og en LG plasma uten å bli frelst. Det er vasnkelig å danne seg et bilde av kvalitet når man må så under 2 meter fra tven i fult butikklys.

Både selger på expert og Eljøp mente at inbrenning ikke var nonen stor issue, så da tenker jeg ikke mer på det..

Hvor stor forskjell er det på disse to?

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-42PZ800E

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-42PZ8E

Er pz800 verd mellomlegget?

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 kontra 4 HDMI
    20000:1 kontra 30000:1 i kontrast

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har pz8 samme heselige plast-designet som px8? da er det mulig det er noen forskjeller i finish på dem også... Innbrenning er ikke stort problem lenger nei. En selger hos Panasonic (så ta det med en klype salt) mente du måtte ha et statisk bilde på i 48 timer for at det skulle skje noe, men da kunne det vaskes ut senere... Hvorvidt dette stemmer eller ikke har jeg ikke råd til å teste ut, men har ikke brent inn noen skjermer på jobben enda (elkjøp)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har greid å snevre inn, satser på en av panasonic sine 42" fullHD plasmaer, (har vurdert brukt pio, men det er ikke mye på bruktmarkedet)

Har jeg forstått det rigtig at 7 eller 8 tallet i modellnummer indikerer "generasjon" og at Z er full HD mens X er "halv HD"

Det står nå mellom følgende skjermer:

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-42PZ80E

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-42PZ81

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-42PZ85E

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-42PZ86

Spørsmålet nå, er om det er verd å bruke de ekstra kronene og gå for en av de litt dyrere skjermene, er det stor forskjell i bildekvalitet?

Jeg har fortsatt tilgode å se noen av disse "live", er alle disse i stygg plast? Jeg stetter stor pris på svar.

Newcomer The Boss sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Har greid å snevre inn, satser på en av panasonic sine 42" fullHD plasmaer, (har vurdert brukt pio, men det er ikke mye på bruktmarkedet)

Har jeg forstått det rigtig at 7 eller 8 tallet i modellnummer indikerer "generasjon" og at Z er full HD mens X er "halv HD"

Det står nå mellom følgende skjermer:

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-42PZ80E

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-42PZ81

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-42PZ85E

Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-42PZ86

Spørsmålet nå, er om det er verd å bruke de ekstra kronene og gå for en av de litt dyrere skjermene, er det stor forskjell i bildekvalitet?

Jeg har fortsatt tilgode å se noen av disse "live", er alle disse i stygg plast? Jeg stetter stor pris på svar.
    He he halv HD er det første gangen jeg har lest om og håper ikke du tror du får halvparten så god HD kvalitet med HD Ready kontra Full HD? I såfall så tar du meget feil da du vil få like god HD kvalitet med HD Ready kontra Full.

Nå er jo alle du har listet opp full hd skjermer med samme bildeprosessor og panel så Nei du vil knappest merke noe forskjell på bildekvaliteten blant disse.

Det sies at PX80 den HD ready skjermen faktisk skal være bedre på vanlige tv sendinger en PZ serien.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ga opp hele greia, ble bare irritert av å gå rundt og snakke med selgere. Fikk forøvrig utrolig god hjelp og demonstrasjom av Samsung 7 serie på HfK.

Endte opp med en 26" samsung full hd pc skjerm.

Uansett ønsker jeg å takke alle for utrolig god hjelp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •