Beste 42" LCD-TV i prisklassen 10-15.000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste 42" LCD-TV i prisklassen 10-15.000?

Hei!

Jeg står på farten til å kjøpe ny 42" LCD-TV i prisklassen 10.000-15.000, og lurer på hva som er beste kjøp? Primært skal TV'n brukes i normalt opplyste omgivelser koblet til en CanalDigital HD-PVR sat tuner og et mediacenter med blu-ray og DVD spiller (media portal). Bruken blir følgelig en kombinasjon av vanlig tv-titting (inkl HD), filmer (DVD og blu-ray) og PC-bruk (bildevisning og surfing på nett). Begge signalkildene har HDMI ut. Kvalitet på høyttalerne er helt uinteressant, ut over at de må la seg skur av via en innstilling. All lyd kjøres gjennom reciever.

Følgende kriterier er viktig (i prioritets rekkefølge):
    1) Bildekvalitet
    a) Full HD
    b) 1:1 pixelmapping
    c) Fargegjengivelse
    2) Kontrastnivå
    3) Design (spesielt at "rammen" rundt bildeflaten er så liten som mulig)
    4) Betraktningsvinkel
    5) Tilkoblinger (minst 3 HDMI, trenger ikke PC-inngang)

Følgende er ikke viktig:
    1) Lydkvalitet
    2) Fjernkontroll (bruker universalfjernkontroll uansett)
    3) Menysystem (så lenge det fungerer, normalt sett bruker jeg menyen til en TV et par ganger initielt, så er det slutt)
    4) Pris (innenfor prisklassen)
    5) Annet ekstra stasj som kortlesere, media-avspilling, Tekst-TV cache, osv

Håper noen kan komme med tips!

mvh
    PK

Newcomer The Boss sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får jo ikke noe bedre en Samsung LE A786 med LED baklys den vil gi deg kontrast og sortnivå ingen tidligere LCD skjermer er i nærheten av men den kommer bare i 40 og 46 enda slik jeg har forstått dette.
    Det går jo en lang tråd her om denne skjermen som du kan lese mye bra i.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ng-46a786.html

Samsung LE40A786 40" LED LCD-Tv Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 7403H er en bra TV som passer kriteriene dine bra:

Philips 42" LCD TV - 42PFL7403H Full HD - MPX.no - Elektromarked

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Boss
    Du får jo ikke noe bedre en Samsung LE A786 med LED baklys den vil gi deg kontrast og sortnivå ingen tidligere LCD skjermer er i nærheten av men den kommer bare i 40 og 46 enda slik jeg har forstått dette.
    Det går jo en lang tråd her om denne skjermen som du kan lese mye bra i.

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ng-46a786.html

Samsung LE40A786 40" LED LCD-Tv Full-HD - Netshop.no - pc data foto minne digital

Takk for tipset og linken, jeg har sett litt på specen og tråden du refererer til og det ser jo imponerende ut. Men slik jeg har skjønt dette har Samsung'en et kontrastbelegg som kan gi en del gjenskinn. Jeg har to store stuevinduer rett bak sofaen, gjenskinn var et stort problem på den gamle CRT boksen jeg hadde. På den nåværende 37" Toshibaen er det derimot ikke noe problem (denne har matt skjerm).

mvh
    PK

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalkr
    Takk for tipset og linken, jeg har sett litt på specen og tråden du refererer til og det ser jo imponerende ut. Men slik jeg har skjønt dette har Samsung'en et kontrastbelegg som kan gi en del gjenskinn. Jeg har to store stuevinduer rett bak sofaen, gjenskinn var et stort problem på den gamle CRT boksen jeg hadde. På den nåværende 37" Toshibaen er det derimot ikke noe problem (denne har matt skjerm).

mvh
    PK
    Ja da vil du nok få et problem med reflekting, da ville kikket på Sony W4000 og W4500 de har matt skjerm. Jeg personlig syntes W4000 er et veldig godt kjøp for tiden.

Test av flatskjermer*|*TV 2 hjelper deg

40 Hardware.no - Prisguide - Sony Bravia KDL-40W4000
    46 Hardware.no - Prisguide - Sony Bravia KDL-46W4000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W4000 var jo ein sjeldan liten betring over W3000, og den sleit med panoreringane, noko ikkje W4000 er fri for heller. W4500 derimot har retta opp dette og er eit bra fjernsyn på dei fleste punkt, men får stryk sidan så godt som alle fjernsyna er sterkt plaga av clouding. Jamvel testsidene har fått med seg dette og gjev W4500 strykkarakter...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KingOnan
    W4000 var jo ein sjeldan liten betring over W3000, og den sleit med panoreringane, noko ikkje W4000 er fri for heller. W4500 derimot har retta opp dette og er eit bra fjernsyn på dei fleste punkt, men får stryk sidan så godt som alle fjernsyna er sterkt plaga av clouding. Jamvel testsidene har fått med seg dette og gjev W4500 strykkarakter...
    Takk for opplysningene, hva ville du anbefalt da?

mvh
    PK

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Browntone
    Philips 7403H er en bra TV som passer kriteriene dine bra:

Philips 42" LCD TV - 42PFL7403H Full HD - MPX.no - Elektromarked
    Hei!

Denne så jo riktig så bra ut. Det sår noe om et antirefleksbelegg i specen. Hva er dette, er det det samme som andre omtaler som kontrastbelegg, i så tilfelle fungerer det jo stikk motsatt.

mvh
    PK

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Denne så jo riktig så bra ut. Det sår noe om et antirefleksbelegg i specen. Hva er dette, er det det samme som andre omtaler som kontrastbelegg, i så tilfelle fungerer det jo stikk motsatt.

mvh
    PK
    He he den har også hele fronten i blank plast så da kan man snakke problem med solys da tenker jeg.
    Det finnes ikke den perkfekte tv enda så søker man dette kan man like gjerne gi opp å vente noen år.
    Jeg står på at W4000 er et veldig godt kjøp i disse dager og man får mye for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Boss
    He he den har også hele fronten i blank plast så da kan man snakke problem med solys da tenker jeg.
    Det finnes ikke den perkfekte tv enda så søker man dette kan man like gjerne gi opp å vente noen år.
    Jeg står på at W4000 er et veldig godt kjøp i disse dager og man får mye for pengene.
    Hei!

Det beste hadde jo vært å vente til OLED ble vanlig i 40"+ klassen, men det blir nok for lenge å vente :-) Målet er å finne den TV'n som har færrest kompromisser og der mine kriterier kommer godt ut. Til nå synes jeg nok at Sony W4500 og Philips PFL7403 kommer godt ut av det.

mvh
    PK

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips 7403 er i alle fall eit strålande fjernsyn. Prosesseringa til Philips er det beste på marknaden, og det er så godt som umogeleg å finne panoreringshakking ol. Eg ville absolutt gått for denne framfor W4500, men det er mi personlege meining. Som sagt har W4500 fått tyn.

W4000 har eit godt bilete, men den er direkte plagsom å sjå film på, då den hakkar så i panoreringane at epilepsianfallet ikkje er langt unna...Men så er dette og mi personlege meining. Har vore med andre og sett på fjernsyn, og eg fattar ikkje at dei ikkje ser denne hakkinga på forskjellige skjermar til tider, så eg er klar over at eg er var for nettopp dette...my loss...Difor bør du uansett ta ein tur og sjå på skjermane i butikk. 7403 og W4000 er gode kandidatar å ta ein kikk på.

Om du krabbar nærmare 15000 grensa di bør du ta ein kikk på Philips 9603. Fantastisk fjernsyn!! Dog ikkje utan svakhetar...Dårleg innsynsvinkel er vel det største ankepunktet. Ellers har jo Philips pixelplus teknologien, og denne er då ei gong slik at du anten likar den eller ikkje. Philips skjermane funkar så bra nokon skjerm på nokon måte kan i solljos, og dei er dei beste på SD signal.

Ta deg ein tur og sjå på dei, still litt på dei. Smaken er som baken. Gode kandidatar å sjekke ut er:
    W4000
    PFL7403
    PFL7603
    PFL9603
    Samsung A656

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Takk for alle tips så langt, noen som har godt eller vondt å si om Toshiba 42XV505D? Deal.no: LCD-TV 40" - 42", Toshiba 42" LCD TV - 42XV505DG Hvordan er denne i forhold til Philips, Sony og Samsung?

mvh
    PK

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Takk for alle tips så langt, noen som har godt eller vondt å si om Toshiba 42XV505D? Deal.no: LCD-TV 40" - 42", Toshiba 42" LCD TV - 42XV505DG Hvordan er denne i forhold til Philips, Sony og Samsung?

mvh
    PK
    Vel nå har du begynt å kave kontra svømme. Dette er en svakere skjerm en alle forslag du har fått. Problemet er nok at forslagene blir for mange og gjør valget enda vanskligere dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefalte Philips 7403 da dette er en 42" som du spurte om. Om 40" også er interessant, kan jeg godt også foreslå Sony W4500. Det var skjermen jeg selv endte opp med. Jeg anser disse to som å være jevngode, men jeg likte designen på Sony TV'en litt bedre, derfor endte jeg opp med denne. Tror ikke du skal være spesielt redd for clouding på 40". Det har vært noen klager på W4500, men det har dreid seg nesten utelukkende om de større skjermene i serien, ikke 40".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg skal ikkje setje meg på bakføtene og verte vrang og tverr eg Browntone. Om du har ein W4500 utan clouding eller anna tull er det heilt strålande. Om du ser bort frå dette problemet e jo dette eit strålande fjernsyn på nær sagt alle frontar.

Også enig med The Boss at Toshibaen er eit steg i motsett retning, og at vala byrjar å hope seg litt opp for deg her...:P
    For å korte ned på den lista kan eg gje deg 2 alternativ som du garantert vil verte nøgd med:

Philips 7403: +++Fantastisk flott og skarpt bilete
    +++/---Har Pixelplus og eit litt hardt bilete, dette er smak og
    behag.
    +++Strålande prosessering og strøken på SD signal;
    marknadens beste??
    ---Philips har ein tendens til å krevje ein del av brukaren med
    tanke på å få innstillingane perfekte

Sony W4500: +++Nydelege, naturlege og varme fargar
    +++Godt svart nivå
    +++Veldig brukarvenleg
    ---Litt svakare på SD og panorering enn Philips
    ---Clouding har vore eit STORT problem på desse modellane

Som sagt er dette 2 veldig bra fjernsyn som er mykje fjernsyn for pengane. Reis og sjå på dei, prøv menyane, still på dei og finn ut kva for eit du likar best. Ver, som nemnt, obs på clouding på W4500, men unngår du dette har du eit knall fjernsyn. Ser ingen grunn til at du skulle verte misnøgd med nokon av desse, men til sjuende og sist er det dine augo som skal kvile på firkanten i mange år framover så smaken din er heilt avgjerande.
    Synest verkeleg personlege preferansar er sterkt undervurdert når det gjeld val av fjernsyn, på godt og vondt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med LG? Tenker da på LG 42LG7000

Sammenlignet med nevnte tv fra Sony og Philips.

Hardware.no - Prisguide - LG 42LG7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Folkens!

Takk for en flott diskusjon, jeg var forberedt på at det ikke var et entydig svar med to streker under, som alle kunne enes om. Fint å se at det er mange som vil dele sine erfaringer. Ut i fra det jeg har lest så langt faller jeg nok ned på Philips 7403. Regner med at jeg blir fornøyd. :-D

mvh
    PK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •