Ny tv, plasma vs lcd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv, plasma vs lcd?

Skal i nær fremtid bytte ut den gamle 28" boksen som har stått i kroken en god stund, og har derfor en del spørsmål siden jeg rett og slett ikke har peil i det hele tatt.
    TVen blir mest brukt til tv-titting og tilkobling fra pcen. Blir også noen DVD-filmer i ny og ne.
    Tenker helst på 42", men det er i utgangspunktet ikke altfor viktig så lenge den ikke er mindre enn 37". Er student og har et relativt stramt budsjett, så 6000,- er vel absolutte maksimumspris, aller helst under.
    Har kikket litt rundt og lett frem et par alternativ:
    1. Samsung PS42A416 42" Plasma-TV HD-ready - Netshop.no - pc data foto minne digital (en smule dyr, men virker bra i mine øyne?)
    2. Hannspree XV37 37" LCD-TV HD-ready - Netshop.no - pc data foto minne digital (utrolig billig, men er det bare søppel eller funker det til mitt bruk?)

Finnes nok mye mer, men sitter med noen spørsmål her:
    Først og fremst, LCD-tv eller plasma? Folk sier at plasma er på vei ut, og det suger, men har ikke noen bedre begrunnelse enn det.
    Er det i det hele tatt mulig å finne en god tv i min prisgruppe?
    Når det gjelder HD-ready og full HD, har jeg skjønt det som at det er ikke er noe poeng å bruke ekstra penger på en full HD tv nå, korrekt?

Takker for alle svar, og gjerne litt bedømming av de to alternativene jeg postet. Har dere noen bedre alternativ, post gjerne en link!

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du burde klare å finne et bedre alternativ enn Hannspree. Sjekk Panasonic sine på eks PS-data.
    Lyd og Bilde konkluderte nettopp med at det som i hovedsak taler i mot Plasma er prisen. Så en Plasma til 6000 synes jeg hører "for" billig ut og lurer på om det er en gammel modell. Tror nol du vil klare deg godt med en LCD, men pass på å få riktig produkt til riktig pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fair nok, hannspree er sikkert ikke top notch, men i forhold til prisen så skal den være overraskende bra etter hva jeg har lest, men det er veldig opp og ned på bedømmelsene av den tven, så jeg er skeptisk. Noen her inne som har noen erfaring med den tven ?
    Når det gjelder PS, så har ikke de en eneste Panasonic tv til under 6000,- noe som er min absolutte makspris, så det blir nok dessverre ikke noen slik tv på meg.
    Men, den plasmatven jeg postet koster jo en del mer andre steder på nettet, og jeg leser ingen særlig negative kritikker av den, så så dårlig kan den ikke være? Problemet er bare at jeg ikke finner noen ordentlige tester av den. Noen her inne som har tven og kan gi meg noen innspill?

Vel, om plasmatver til under 6000,- er dårlige greier, hvor finner jeg en kurant LCD-tv til under den prisen?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør "Reksen" her på forumet hva han syns,
    ser ut som han har kjøpt det tv (PS416)

http://avforum.no/forum/tv-apparater...-erfaring.html

Selv har jeg PS50A457, et billig 50 tommer tv, og er knall fornøyd

F.

Newcomer Whacko sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok også Samsung er bra.
    Dersom 6000 grensen er absolutt er nok det beste å finne Den beste Samsungen under dette.
    Ellers har du en bra pana her til 6234,- Datakjeden Webshop / PANASONIC 37IN PLASMA-TV 1024X720 HDREADY TH-37PX8EA 16:9 10000:1 PEDESTAL IN

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke vurdert Hannspree, da klarer du deg bedre med CRT TVen du har idag.

Samsungen er et bedre alternativ i mine øyne. Men det mest ideelle valget må jo være Panasonic TH-42PX80, men denne får man ikke rimeligere enn 6800,-. Velg eventuelt 37", som ble linket til lenger oppi tråden.

Å sjekke bruktmarkedet kan jo også være et alternativ?

Newcomer The Boss sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Defintivt PX80 i dette tilfellet den Etaten her linker til har jo en fin pris også.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Om Panasonics PX80-modeller blir for dyre for deg vil jeg opplyse om at det også finnes en "strippa" modell som heter PX8. Denne har bl.a. Elkjøp hatt til en pris i din budsjettramme - 37PX8 (billigere i butikk enn i linken fra "Whacko") - og handler du hos Elkjøp kan du jo ta med deg skjermen hjem og teste den i 30 dager for å se om den er noe tess!...

PX8 er en av modellene som takler SD-kilder aller best - og kjøper du 37-tommeren får du også en passe stor skjerm (som altså ikke blåser opp bildet så du ser alle "feila"...)

Lykke til med valget!

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du velger av LCD og plasma er en smaks- og prioriteringssak, begge teknologiene har fordeler over den andre. Hvis du bruker PC ofte er det ikke feil å velge LCD, men ikke kjøp HANNspree! Tv'en selges ikke billig fordi firmaet i fjerne østen som lager den synes synd på folk med lite penger. Den selges billig fordi den er billig.
    Bilde, lyd og finish kan i beste fall kalles middelmådig.
    Du vil aldri bli helt fornøyd og alltid prøve å overbevise deg om det motsatte til du får vondt i magen.
    Her ville jeg valgt Samsung uten å blunke, samme hvor dårlig råd jeg måtte ha.

Newcomer The Boss sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Hva du velger av LCD og plasma er en smaks- og prioriteringssak, begge teknologiene har fordeler over den andre. Hvis du bruker PC ofte er det ikke feil å velge LCD, men ikke kjøp HANNspree! Tv'en selges ikke billig fordi firmaet i fjerne østen som lager den synes synd på folk med lite penger. Den selges billig fordi den er billig.
    Bilde, lyd, finish kan i beste fall kalles middelmådig.
    Du vil aldri bli helt fornøyd og alltid prøve å overbevise deg om det motsatte til du får vondt i magen.
    Her ville jeg valgt Samsung uten å blunke, samme hvor dårlig råd jeg måtte ha.
    Hva begrunner du valget Samsung modellen kontra PX80? Finnes vel ikke en test der PX80 ikke har vært klar favoritt når man kommer til budsjettmodeller.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg svarte kun på åpningsinnlegget, og tok derfor ikke PX eller andre modeller med i betraktningen.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung beste kjøp til under 6000... og hvertfall MYYYYYYE bedre enn Hannspree'n... kompisen min har hannspree og hadde jeg hatt den så hadde jeg gitt den bort til fretex for lenge siden... :S utrolig dårlig...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brodarn kjøpte seg en PS42A416 på køsalg hos elkjøp jessheim for 3995 på torsdag , var mye bedre bilde enn jeg hadde våget å håpe . Har selv Panasonic px81 , men kunne faktisk levd godt med den Samsungen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •