Gjenskinn i samsung skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gjenskinn i samsung skjerm

Har fått et tilbud på en 40 tommer Samsung A656, men lurer på en ting. Har problemer med vinduer og lamper som gir gjenskinn i tv'en jeg allerede har (en CRT tv). Har sett at slikt gjenskinn ofte ikke forekommer på LCD tv. MEN så har jeg hørt at Samsung tv'ene har en blank overflate på selve skjermen som gir endel gjenskinn. Stemmer det ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Samsung M86 som henger ved store stuavindu, og har i tillegg lampe på hver side av panelet.

Har ingen problemer i hele tatt med gjenskinn

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk er at plasma generelt har blankere skjermer (mer refleksjon) enn lcd.

Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin
    Har fått et tilbud på en 40 tommer Samsung A656, men lurer på en ting. Har problemer med vinduer og lamper som gir gjenskinn i tv'en jeg allerede har (en CRT tv). Har sett at slikt gjenskinn ofte ikke forekommer på LCD tv. MEN så har jeg hørt at Samsung tv'ene har en blank overflate på selve skjermen som gir endel gjenskinn. Stemmer det ?
    Jeg har en 46" A656. Jeg vil ikke anbefale deg den om du er redd for gjenskinn..

Hos meg har jeg ingen problemer med det, men dersom jeg setter en lampe bak meg, ser jeg den veldig godt i gjenskinnet i skjermen. Så det finnes nok bedre alternativer enn en slik TV, mtp gjenskinnsproblemer.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Samsung Q97-50", ingen problemer med dette..

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung har blank overflate som reflekterer lamper og andre lyskilder i irriterende grad. Ikke hør på dem som avfeier dette! Hvis du vil unngå speilruta til Samsung, må du velge et annet merke. Sony har stort sett tv'er med matt skjerm. Gå på Elkjip eller en av disse her, og ta en titt på modellen du lurer på. Bøy deg ned/seg deg i en imaginær tv-stol. Du vil se det meste som foregår i butikken der du står...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.... Vet ikke helt jeg, men jeg har stort vindu på stua, og det sjenerer ikke meg iallefall på dagtid, og på kvelden så velger jeg faktisk bort lyskilder rettet mot skjermen Her er ett bilde tatt på dagtid på stua med masse lys inn og tatt fra sofaen.. Ikke verdens beste bilde, men sliter ikke med refleksjoner jeg iallefall... (Ja, kablene fra tv'n er skjult nå )

http://avforum.no/minhjemmekino/user...0866126ce6.JPG

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Tja.... Vet ikke helt jeg, men jeg har stort vindu på stua, og det sjenerer ikke meg iallefall på dagtid, og på kvelden så velger jeg faktisk bort lyskilder rettet mot skjermen Her er ett bilde tatt på dagtid på stua med masse lys inn og tatt fra sofaen.. Ikke verdens beste bilde, men sliter ikke med refleksjoner jeg iallefall... (Ja, kablene fra tv'n er skjult nå )

http://avforum.no/minhjemmekino/user...0866126ce6.JPG
    Når du først skal ta et sånt flott et bilde.Kunne du vel ha fjernet fjernkontrollene og vanna blomsten i alle fall

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Når du først skal ta et sånt flott et bilde.Kunne du vel ha fjernet fjernkontrollene og vanna blomsten i alle fall
    Hehehe... Det er en orkide' ifølge ho som er sjef for blomsteravdelingen Og vannet ... Ja, dette bildet ble vel tatt 5 min etter den ble hengt opp.. Tatt i affekt

Newcomer The Boss sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg heller en Sony W serie like god kvalitet og matt skjerm, det finnes vel ikke noe mer irriterende en at man ikke får sett bilde på TV-en.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Boss
    Kjøp deg heller en Sony W serie like god kvalitet og matt skjerm, det finnes vel ikke noe mer irriterende en at man ikke får sett bilde på TV-en.
    Om det er LCD du VIL ha, er jeg enig i at Sony er et godt valg - både mhp. matt skjerm, bildekvalitet og design.

Men - om du har valgt bort plasma kun av frykt for gjenskinn bør du bl.a. ta en titt på Panasonics plasmaer: Min 37PX8 gir faktisk mindre gjenskinn enn min gamle SONY CRT! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er LG når det gjelder gjenskinn?
    Jeg skjønner hensikten med blanke skjermer kontra matte, men ulempene er etter mitt syn mye større enn fordelene.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plassering her en det viktigste. Jeg har en LG pg6000 som har en SUPER blank overflate, jeg har 2 store vinduer ved siden av, det er gjenskinn i den men det plager meg ikke til tv titting, når det gjelder film så holder jeg som regel det til kvelden og da skinner det ingen ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LGs nyere lcd-skjermer (altså LG6000 el. 7000) har en sensorfunksjon som regulerer seg etter lyset i rommet. Det vil vle i praksis si at den tilpasser fargestyreken slik at du vil merke lite til gjenskinn. Skulle tor LG er et mye bedre valg enn Samsungs glossy modeller i så måte.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Om det er LCD du VIL ha, er jeg enig i at Sony er et godt valg - både mhp. matt skjerm, bildekvalitet og design.
    Her betaler man også mer for sony-logoen enn samsung-logoen...

Har en samsung selv... sliter ikke med gjennskinn og jeg har en sånn en slek stålampe rett bak meg! det er når tv'n er på vel og merke, når den er av så er den som ett speil!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 32LG3000 også speilblank skjerm? Jeg liker de ikke i det hele tatt, dermed basta! ;-)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungs 6-serie har et kontrastbelegg som er VELDIG blankt.

De aller fleste LCD-skjermer er matte, bortsett fra f.eks samsungs 6-serie og Pioneer sine LCD-skjermer. Kontrastbelegget på disse skjermene øker sortnivå og kontrast, men gir problemer med gjenskinn, a là gode gamle CRT-skjermer.
    Toshiba og Sony er blandt de med mattest panel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En blank skjerm reflekterer kun det som speiles i en direkte reflektert linje til øynene, men en matt skjerm reflekterer et gjennomsnitt av alt lys som treffer skjermen. Hvis man derfor har mulighet til å styre hvilken vei skjermen peker (som man f.eks har med laptop), eller har flaks med hvordan lys og vinduer er plassert i forhold til sofaen, så bør glossy være bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I teorien skal det ikke være noen forskjell mellom teori og praksis, men det er som sagt i teorien ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •