Skal bistå mine foreldre med kjøp av ny tv i 37".. Hvilken av disse anbefales?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal bistå mine foreldre med kjøp av ny tv i 37".. Hvilken av disse anbefales?

Er selv en tilhenger av plasma, men står nå og skal til å hjelpe gamlefolket med en ny tv. De har pr dags dato en 28"-kubikktv.. De har fått låne min soveroms-plasma for å prøve litt, men har funnet ut at denne er litt for stor for deres bruk, 42" er denne.. Så vi skal prøve å gå for en på 37". Ser at det er mest lcd-tv'er i denne størrelsen, men også noe i plasma... De er ikke "feinschmeckere" på billedfronten, men det bør jo være mest mulig for pengene, og vi skal finne en til 6k...

Her er de jeg har funnet som er aktuelle.. To er plasma, og to er lcd.. Design har nok litt betydning, slik at dere kan ha dette i bakhodet i forhold til innspill... Bruken er kun digital parabol fra CD, og dvdfilmer...

Her er plasmamodellene, og dette er faktisk to stk Panasonic.. De er priset likt, dog er vel den fra mpx.no ett ukestilbud som går ut i morgen. Har en mistanke om at denne er noe bedre specs på enn den fra lefdal, men er ikke sikker:

1. Panasonic 37" Plasma TV TH-37PX80E - MPX.no - Elektromarked

2. Lefdal - Panasonic 37" plasma-TV

Så har vi lcdmodellene, hvor den ene er en Samsung, og den andre kommer fra LG. Lcd har jeg dessverre ikke noe erfaring med selv i forhold til tv-bruk, så her håper jeg virkelig på innspill.. Det eneste jeg vet er at det iallefall før har vært litt problemer med bildet om en sitter litt "på siden" og ser på tv.. Vel, her er iallefall modellene:

3. Lefdal - Samsung 37" LCD-TV

4. Lefdal - LG 37" LCD-TV

Dette er alle fire modeller som er priset til 5995.-, og det er innenfor det som er tenkt å bruke på tv. De er ikke nummerert i noen prioritert rekkefølge, men kun for at det skal kunne være letter å komme med innspill og erfaringer med modellene...

Takker og bukker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå for nummer 1 du, dette er jo folketven over alle.
    Best mulig bilde for minst mulig penger.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker selv samsung og er godt fornøyd med det.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte at nr 1. er ett godt alternativ... Men Samsungen er en tv som ho mor liker godt rent estetisk da..... Spm er bare om den er bra nok når en sitter itt på siden og ser på tv.. Har selv Samsung, dog en 50" og plasma... Så Samsung er jeg fornøyd med, men dette med lcd da.....

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke skaleringa bli en smule rar nå oppløsningen er på 1024*768, på en 16:9 skjerm? Helt fjern for min del. Tenker på Panasonicen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Vil ikke skaleringa bli en smule rar nå oppløsningen er på 1024*768, på en 16:9 skjerm? Helt fjern for min del. Tenker på Panasonicen.

Hmm... Ja.....? Noen som vet?

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja - 1280x720 er vel den ideelle oppløsningen...
    ...men hadde dette vært et stort praktisk problem hadde vel ikke PX80-serien blitt kalt "folkeplasmaen"?
    Selv har jeg billigvarianten 37PX8 - og er veldig fornøyd med den - både når det kommer til bildekvalitet og det at den har matt ramme og antirefleksbelegg!
    Siden bruken dreier seg om SD-kilder er dette en glitrende skjerm!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart 720p er det optimale, men det det er snakk om er et 4:3-bilde(1024*768) på en 16:9-skjerm. Hvordan går det an å ha et firkantet bilde på en TV som er widescreen? Uten at skalinga går til helvette og tilbake

1368*768-problemet er helt greit (1,78) med plasma overens med 1280*720 standarden.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1024x768 har vært og er fortsatt oppløsning en finner på plasmaskjermer. For "normale" brukere vil ikke dette medføre noen problemer, og jeg har bl.a. sett en del på Pana 42PV60, og det fungerer greit. Har matet den med signler fra 576i til 1080i og alt har vært greit.

Synes også at alt. 1 ser best ut Kristian
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann og takker for gode svar

Her er foreløpige kandidater, dessverre uten pana sin plasma... Men det er jo ikke jeg som skal ha den, og utseendemessig så falt oen gjennom. Hva kan jeg si? Men nå er de nok ikke så kresne som meg disse foreldrene mine da..

Kandidatene er presentert i tilfeldig rekkefølge, og det er spesielt de to Samsungmodellene spm har falt i smak.. Det jeg stusser litt på er hva er egentlig den store forskjellen mellom disse to i specs? Lg'n er jo også en "pen" tv Vel, her kommer de iallefall:

1. Elkjøp - Samsung 37" LCD-TV

2. Samsung 37 LCD-TV LE37S81B - billig hos elprice.no

3. Elkjøp - LG 37" LCD-TV

Hadde vært supert med tilbakemelding i kveld/natt/morra tidlig da jeg skal innom for en siste titt i butikkene i morra.. Kjøpet skal foretaes på torsdag.. Og jeg skal selvfølgelig komme med tilbakemelding om hvor fornøyd de evt blir, og ikke minst jeg også

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke den Elpricelinken til å virke jeg ...

Ville gått for Samsung fremfor LG, men det er mer en magefølelse enn fakta. Har sett noen få Samsung skjermer utatilt, og de har hatt bra bilder, jevnt over. LG har jeg ikke blitt så imponert over.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Fikk ikke den Elpricelinken til å virke jeg ...

Ville gått for Samsung fremfor LG, men det er mer en magefølelse enn fakta. Har sett noen få Samsung skjermer utatilt, og de har hatt bra bilder, jevnt over. LG har jeg ikke blitt så imponert over.

Linken virker hos meg Jan på min superduperlaptop Ja... Lit vanskelig, men skal ta meg en tur i ettermidda og se om jeg får sett disse fysisk, og med bilde.. Vet at det får jeg på elprice her i byen, for der er de skikkelige entusiaster... Begynte jo "flatskjermkarrieren" min med LG. og har jo nå Samsung, men begge plasma... Setter en liten knapp på Samsungen jeg også totalt sett med bilde og design, men man vet jo aldri

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antyder du at den bærbareHPen med 4:3 skjerm som jeg har fått utlevert av min arbeidsgiver ikke er dugende? Hmmpppfffff, skal gidde å hjelpe deg en annen gang ja

Tror det kan være lurt å ta en runde. Og mange av skjermene ser jo litt anerledes ut live enn de gjør på bilder også.
    Det er vel heller ikke umulig at det er noen som har noe annet snadder på lur som du ikke vet om.

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smakker vi Samsung LCD ville jeg nok holdt meg til de nyeste - som den første på lista di - men jeg tror kanskje jeg hadde beveget meg opp ett eller to hakk - til 400 eller 500-serien - om budsjettet tillater det ;-)
    Hvor mye koster LE37A559 i butikk om dagen??

Lykke til med valget!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Smakker vi Samsung LCD ville jeg nok holdt meg til de nyeste - som den første på lista di - men jeg tror kanskje jeg hadde beveget meg opp ett eller to hakk - til 400 eller 500-serien - om budsjettet tillater det ;-)
    Hvor mye koster LE37A559 i butikk om dagen??

Lykke til med valget!

Var en liten tur og tittet it dag... Summen som skal brukes er rundt 6k, og det er ikke mitt budsjett det er snakk, men mine kjære foreldres.. De har nok pæng, men vil ikke bruke så mye penger på en tv.. Skal ta med min kjære mor i butikken i morra så får hun se selv.. Fikk derimot hvisket i øret av en jeg kjenner til på elprice at de kommer til å kjøre en grisete pris på pana sin ???????80 rundt 10 des.. i denne julekalenderen deres.. Så vi får nå se... Dette blir en pangpris, og kun den dagen... JEg skulle i tilfelle få en lagt av om jeg ønsket )

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Samsung LCD. De titter vel litt TV i dagslys foreldrene dine...

Har denne tven selv (32") som blir brukt som pcmonitor for å se playlister fra pcen. Har dog testet den i en måned på tvsignaler, og den er helt kurant. Den har noe lyslekkasje, men det merkes kun i et mørklagt rom i mørke scener.

Menyen er svært enkel og oversiktlig og kontrollerten sitter godt i handa.
    Utseendemessig er den vel det nærmeste man kommer et stilrent design.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    le37a336 er kongen av lyslekasje og etterslep samt unaturlige farger, for ikke å nevne høyt støynivå. Legg på 1000,- og kjøp en 37LG3000 isteden da...

Elkjøp - LG 37" LCD-TV

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode innspill.. I morra faller dommen.. Da skal ho mor være med og fintitte, og kjenner jeg henne rett så blir det kjøp i morra.. Jeg skal nok prøve å pense henne inn mot en pana i 37", og det av den enkle grunn til at jeg mener de vil få ett bedre bilde til tvtitting og dvdtitting... Men designet da vet dere.. Velvel, hun får iallefall sett de live i morra satser jeg på.. Kommer innom her igjen etter at dommen er falt.. (Skal bli godt å få tilbake 42"'rn på soverommet igjen etter at de har prøvetittet med denne noen dager..)

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med dine foreldres bruk støtter jeg helt og fullt tanken om pensing til Pana...!
    Om PX80 blir for dyrt for dem tror jeg også at PX8 vil være en god skjerm.
    Har den selv - og kan derfor anbefale den - spes. om den fortsatt fås til 6K i butikk ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Panasonic 37" PX80. Kanon TV, veldig fornøyd med denne! Terningkast 6 fra meg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •