Hvilken veggmontering (40–42")?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken veggmontering (40–42")?

Hei, alle sammen! Etter en tid som lurker er det tid for min første post her inne.

Jeg planlegger å kjøpe en 40–42-tommers LCD-TV. Vi bor trangt, og den eneste muligheten er å henge tv-en på veggen mellom vinduet og skråbjelken. (Se det klikkbare bildet nedenfor; TV-en vil bli hengende der maleriet henger.) Men det er ikke mulig å se TV fra sofaen når den henger på veggen, siden hjørnesofaen står hhv. langs samme vegg og vinkelrett på veggen der skjermen vil bli hengende.

Så skjermen må altså kunne snues i posisjon som gjør det mulig å se på den fra sofaen, mao. slik vår nåværende 17-tommer henger i dag. (Se bildet; det viser sjeselong-enden av sofaen, der barna sitter og ser TV i dag.) Veggen er en gipsvegg.

Finnes det noen løsninger, eller er vi dømt til å leve med en mindre TV som vil måtte henges opp på skråbjelken (og som vil stå inn i rommet i vår allerede altfor lille stue)?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av noaide
    Hei, alle sammen! Etter en tid som lurker er det tid for min første post her inne.

Jeg planlegger å kjøpe en 40–42-tommers LCD-TV. Vi bor trangt, og den eneste muligheten er å henge tv-en på veggen mellom vinduet og skråbjelken. (Se det klikkbare bildet nedenfor; TV-en vil bli hengende der maleriet henger.) Men det er ikke mulig å se TV fra sofaen når den henger på veggen, siden hjørnesofaen står hhv. langs samme vegg og vinkelrett på veggen der skjermen vil bli hengende.

Så skjermen må altså kunne snues i posisjon som gjør det mulig å se på den fra sofaen, mao. slik vår nåværende 17-tommer henger i dag. (Se bildet; det viser sjeselong-enden av sofaen, der barna sitter og ser TV i dag.) Veggen er en gipsvegg.

Finnes det noen løsninger, eller er vi dømt til å leve med en mindre TV som vil måtte henges opp på skråbjelken (og som vil stå inn i rommet i vår allerede altfor lille stue)?
    Dette feste er meget bra. Monterer slike ukentlig. Passer opp til 52" Bilde - Tilbehør | Hi-Fi Klubben: SMS Flatscreen WH 3D
    Ikke noe problem med 40" på gips

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar!

Klarer man virkelig å posisjonere tv-en sånn noen lunde inntil takbjelken? Vil den ikke bli stående mye nærmere sofaen enn min nåværende tv, altså i rommet mellom bjelken og sofaen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for kjapt svar!

Klarer man virkelig å posisjonere tv-en sånn noen lunde inntil takbjelken? Vil den ikke bli stående mye nærmere sofaen enn min nåværende tv, altså i rommet mellom bjelken og sofaen?
    Hvis veggfestet står til høyre for bildet da? Slik at TV`n står i hjørnet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hvor langt inntil bjelken, i tilfelle? Vil nødig oppfattes som negativ, men en plassering inntil takbjelken, tror jeg dessverre kan bli litt spesielt. TV-en bør jo se litt stilig ut også når den henger vanlig inntil veggen, slik den tross alt vil gjøre mesteparten av tiden?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tja, hvor langt inntil bjelken, i tilfelle? Vil nødig oppfattes som negativ, men en plassering inntil takbjelken, tror jeg dessverre kan bli litt spesielt. TV-en bør jo se litt stilig ut også når den henger vanlig inntil veggen, slik den tross alt vil gjøre mesteparten av tiden?
    Feste kan jo trekkes ut og skyves inntil der bildet er . Da vil den jo henge flatt mot veggen når den ikke er i bruk. Når TV`n skal brukes drar du ut TV`n og skyver den på skrått mellom bjelken og den respektive veggen festet henger på. Festet kan også tiltes ned mot titte posisjon.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror en 32 vil være ett mye bedre valg når det er trangt,du blir sittende for nærme en 40-42,noe som går ut over bildekvaliteten.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    tror en 32 vil være ett mye bedre valg når det er trangt,du blir sittende for nærme en 40-42,noe som går ut over bildekvaliteten.
    Egentlig litt enig her. Mulig 40" blir stort. Men trådstater kan henge opp en 32" på samme måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd, Daniel og Bjalle.

Det er jo riktig at avstanden blir litt knapp for en 40-tommer hvis en skal sitte på det samme stedet barna sitter i dag, men en større skjerm vil tillate at vi sitter lenger inn på sofaen, dvs. øker avstanden. Hmmm.

Jeg fikk litt å tenke på nå, gitt!

*Sitte og gruble en lørdagskveld, når man egentlig burde sovet eller vært ute i selskapslivet*

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •