Hjelp! Trenger å fremprovosere klikkelyder på Panasonic PX700 50"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Trenger å fremprovosere klikkelyder på Panasonic PX700 50"

Hei folkens!

Nå er jeg jaggu meg frustrert og desperat!

Jeg har en Panasonic PX700 50" som ble kjøpt for litt over ett år siden hos Rolfs Elektro i Kristiansand.
    Etter noen måneder hjemme hørte jeg ved enkelte overganger fra veldig mørkt til veldig lyse scener i filmer at det kom høye klikkelyder fra TV-en, egentlig som å høre noen stå å knipse relativt høyt i rommet eller som å lage klikkelyder med tunga.

Etter å ha irritert meg en stund kontaktet jeg Rolfs Elektro som sendte en service mann fra et eksternt verskted hjem til meg og jeg klarte selvsagt ikke fremprovosere lyden da. Service mannen skulle forfølge saken.
    Når jeg ikke hadde hørt noe på nærmere 5-6 måneder kontaktet jeg igjen Rolfs Elektro og fortalte sakens gang. De kom å hentet TV-en for omtrent 2 uker siden og sendte den på verksted.
    For ett par dager siden kom meldingen om at verkstedet ikke har funnet noe galt og at jeg skal få regningen for "servicen".

Dette er fortvilende for jeg VET feilen er der men dukker opp litt nå og da. Jeg var derfor ute på butikken i går med noen DVD-er jeg trodde den kunne reagere på men klarte bare få frem noen ørsmå lyder i forhold til hva jeg er vandt med.

I min nå store frustrasjon og på bakgrunn at butikken ikke ønsker å følge opp saken trenger jeg råd og hjelp!

Har noen erfaringer med samme modell? Tips? Erfaringer?

Kanskje noen kjenner problemer fra andre modeller med samme greiene og kan anbefale meg test DVD-er som har stor sjans for å fremprovosere lydene?

Jeg VET dette er et mekanisk problem på TV-en da lydene helt klart kommer fra øvre venstre side på TV-en når man står forann den.

HELP someone!

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brenn ut en CD med svarte og hvite bilder på, altså ett svart, så ett hvitt osv. Eventuelt lag en svart/hvit film i windows movimaker (om du bruker windows). Raske overganger er tingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver å lage en film nå i moviemaker med ett sort og ett hvitt bilde.... Begge firkanter.

Men jeg klarer ikke å lage en film som går i loop og samtidig klarer jeg ikke få moviemaker til å bytte bilde fort nok fra sort til hvitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger virkelig noen tilbakemeldinger litt kjapt her... Skal vel ha siste dialogen med butikken i morgen og trenger noen løsninger eller erfaringer fra andre med samme type TV.

Windows Moviemaker klarer ikke bytte bilde kjapt nok tror jeg... Skarpe diskolys eller noe i den duren hadde vel kanskje vært det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare jeg ville fullføre historien her ettersom om jeg ba om hjelp.

Jeg klarte til slutt å lage ett eller annet i Windows Moviemaker som jeg tok med ut på butikken. Den klarte så knapt å lage noen lyder som visstnok var nok til å sende TV-en på verksted enda en gang.

TV-en kom tilbake etter noen uker med byttet strømforsyning og jeg slapp heldigvis ut med noen penger til verkstedsutgifter som først krevd.

Dette var da bra tenkte jeg at de fant ut av tingene etter at jeg følte selger i butikk begynte bli litt lei av både meg og saken.

Det dumme er jo nå at TV-en fortsatt har feilene beskrevet i første post til tross for bytte av strømforsyning. I TILLEGG er det blitt høyere elektrisk støy summing.

Ståa er hvert fall slik at jeg ikke vet hva jeg nå skal gjøre... Jeg har ingen flere ess i ermet og butikken tror jeg er som sagt lei denne saken og virker ikke akkurat motivert for å finne ut av problemene lengre.

Hva hadde DU gjort om du var meg?!?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •