Philips 42PFL 9803H

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer stevie8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Philips 42PFL 9803H

Hei!

Ny bruker på dette forumet. Mange gode og interessante innlegg her. Alltid intresert meg for tv, hjemmekino anlegg, stereo osv, men har fortsatt mye å lære

Selv har jeg gått til innkjøp av en Philips 42 PFL9803 H tv.

Har kun hatt den en uke, men er meget fornøyd til nå.
    Har alikevel noen spørsmål som jeg forsøker å finne svar på, for å få mest mulig ut av min nye tv..

1. Kalibrering/ innstillinger. En haug med muligheter på denne tv`en. HD Natural motion, ekstra skarphet, dynamisk kontast, active control osv. Leser om andre Philips tv´er at noe lønner seg bare å slå av, men er det noen som har et bra opppsett på denne tvén eller kan si noe generelt om alle disse mulighetene på Phillips sine topp modeller?. Eventuelt navn på firma som er gode på kalibrering av Philips tv`er?

2. Innebygd dekoder for kabel-tv. Fungerer bra hos meg, men flere mener at de innebygde dekoderne er dårligere enn de frittstående. Stemmer dette?

3. Tester. Har trålet internett etter tester av detteaparatet, men kun funnet en test Aftenposten har publisert. Noen som har lest/ har link til noen andre?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og vurderer å kjøpe denne tv'en selv, men venter litt på tilbakemeldinger fra folk som allerede har den.
    Viker ikke som om noen har philips lenger .
    Uansett her er en link til em omtale: Philips 42PFL9803H 42in LED LCD TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Har du testet ut konsollspilling på tv'en, isåfall hvordan funker det?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Tror ikke deres satsing på tivoli-lys på skjermene ikke har vært det lureste de har gjort.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Tror ikke deres satsing på tivoli-lys på skjermene ikke har vært det lureste de har gjort.
    Er vel bare en 9903 modellen som har det, hvis du ikke tenker på ambilight da.
    Uansett så er det litt rart att philips er så lite populært, under crt tiden var de jo veldig store.
    Nå er det jo bare sony og samsung som gjelder.

Selv syntes jeg det virker som om begge disse merkene er preget av mye bugs, vet ikke helt hvordan philips stiller angående dette da det er så få brukere.

Når det er sagt så har jo de siste tv'en til philips fått veldig bra omtale i de tester jeg har lest.
    Vurdere selv en 37" 9603H, eventuelt denne 42" 9803H, men prisen er jo litt høy 8).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips har mange gode modeller, og er ekstremt flinke på bildebehandling. Men får lite spalteplass i norske fagblader av en eller annen grunn. De siste årene har jo Philips stukket av med Eisa pris for beste LCD, så vidt jeg husker. I år var det vel 9803 som vant. Er enig i at samsung og sony ofte blir anbefalt hvis man er på jakt etter ny tv. Men de har for alle del gode tver de også

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og vurderer å kjøpe denne tv'en selv, men venter litt på tilbakemeldinger fra folk som allerede har den.
    Uansett her er en link til em omtale: Philips 42PFL9803H 42in LED LCD TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

Har du testet ut konsollspilling på tv'en, isåfall hvordan funker det?

Takk for linken til testen. Nyttig lesning.
    Har ikke fått testet tv´en til spilling ennå desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur Philips skaut seg sjølv litt i foten då flatskjermane start inntoget på marknaden. Mykje dårleg derfrå då, så det er nok dette som heng litt att. I det siste har dei produsert noko av det beste som er å oppdrive på fjernsynsfronten.

Største minuset med dei no er prisen. Sikkert det det kostar å hente seg inn att på marknaden. Kan nok vente dalande prisar derfrå etterkvart, men tippar dei held seg hakket over dei fleste likevel, då Philips aldri har vore eit billig-merke.

Har og lese på ein del utanlandske forum at dei slit med kundeservicen til Philips. Kan nesten virke som den er på nivå med Apple...

Ein annan ting er at dei er vanskelege å "manøvrere". Biletet er fantastisk; ingen over, KURO ved sidan, men dette kostar ein del timar å få til. Ofte må ein i tillegg justere på innstillingane frå kjelde til kjelde då desse ikkje vert lagra på same måten som hjå andre produsentar. Altså bør ein vera meir enn middels interessert i fjernsyn og korleis desse funkar for å få glede av Philips, og særskilt då dei kostar meir enn snittet og. Eg personleg vil setje Pioneer og Philips på lik linje då dei har forskjellige ting dei er betre enn den andre på.

Konklusjonen er vel at Philips produserar glimrande fjernsyn med den beste prosesseringa marknaden har å by på til ein noko over snittet pris. Likevel er ikkje dette fjernsynet for den som "berre" skal ha eit fjernsyn, då det krever ein del av brukaren.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største minuset med dei no er prisen. Sikkert det det kostar å hente seg inn att på marknaden. Kan nok vente dalande prisar derfrå etterkvart, men tippar dei held seg hakket over dei fleste likevel, då Philips aldri har vore eit billig-merke.
    Det er helt riktig. Prisen er høy i forhold til en del andre merker. Dessuten har det vært en del feil på 9732-serien, selv om det sikkert er kommet i orden nå.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 42pfl9803h en måneds tid nå, og er ihvertfall kjempefornøyd. Jeg har skrudd ned kontrast, farge og lys til 50-50-55, og det ser ganske greit ut - uten at jeg er noe ekspert på området. Den har et imponerende sortnivå (til å ikke være plasma-panel). Vær obs på at med de fleste innstillinger innkoblet (bl.a. HD Natural motion) får man et bildedelay på ca 200 ms.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Vær obs på at med de fleste innstillinger innkoblet (bl.a. HD Natural motion) får man et bildedelay på ca 200 ms.
    Tenker du da på ved spilling eller er det en såpass stor delay hvis man ser på dvd, blu-ray etc.
    Dette vil jo isåfall føre til at lyden ikke vil være i sync med bilde, stemmer det?

Har veldig lyst på denne tv'en, men er jo litt dumt hvis den blir ubrukelig ved å sku på finessene som gjør den såpass dyr .

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digital Natural Motion skal/bør ikke brukes med HD materiale, da skal man jo benytte seg av 24 fps og ikke "amatørvideo-looken"

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du da på ved spilling eller er det en såpass stor delay hvis man ser på dvd, blu-ray etc.
    Dette vil jo isåfall føre til at lyden ikke vil være i sync med bilde, stemmer det?

Har veldig lyst på denne tv'en, men er jo litt dumt hvis den blir ubrukelig ved å sku på finessene som gjør den såpass dyr .
    Du oppdager dette ved bruk av en hj.kinoforsterker. Da kommer lyden før bildet. Har du koblet lyd fra sat/kabel-boks, dvd et.c. direkte til denne - så må den delayjusteres. (Jeg måtte bytte forsterker fordi min gamle ikke hadde denne funksjonen.)

Alternativt kan du bruke den delay-justerte digitale lydutgangen bak på tv'en. Men denne sender kun ut stereo ifølge Philips som jeg har hørt med. (Den sender dog ut DD5.1 ved avspilling av streamet materiale på nettverket - så jeg vet ikke om det er helt korrekt da men...)

En siste mulighet er å slå helt av HD Natural Motion, men jeg synes heller ikke det er noe stas. Standard-innstillingen er at den står på "minimal" og det fungerer fint - gir ikke noe kunstig bilde i mine øyne. Før hadde Philips kun denne funksjonen "av" eller "på" og da er jeg enig at det ga et litt "videokamera"-følelse når man så på film. Ved pc/gamekonsoll-spilling kan man sette tv'en i spill-bildemodus, dette slår av HD NM.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du oppdager dette ved bruk av en hj.kinoforsterker. Da kommer lyden før bildet. Har du koblet lyd fra sat/kabel-boks, dvd et.c. direkte til denne - så må den delayjusteres. (Jeg måtte bytte forsterker fordi min gamle ikke hadde denne funksjonen.)

Alternativt kan du bruke den delay-justerte digitale lydutgangen bak på tv'en. Men denne sender kun ut stereo ifølge Philips som jeg har hørt med. (Den sender dog ut DD5.1 ved avspilling av streamet materiale på nettverket - så jeg vet ikke om det er helt korrekt da men...)
    Nå er ikke Philips den eneste produsenten som har lipsync-problemer, men det er utrolig irriterende likevel. Panasonic sine eldre skjermer hadde aldri dette problemet, og hos Pioneer er det faktisk heller ingen lipsync-problemer med Full-HD skjermen LX5090. Så det går ann å unngå dette til tross for en kraftig bildeprosessering som tar litt tid.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 42pfl9803h en måneds tid nå, og er ihvertfall kjempefornøyd. Jeg har skrudd ned kontrast, farge og lys til 50-50-55, og det ser ganske greit ut - uten at jeg er noe ekspert på området. Den har et imponerende sortnivå (til å ikke være plasma-panel). Vær obs på at med de fleste innstillinger innkoblet (bl.a. HD Natural motion) får man et bildedelay på ca 200 ms.

Takk for informative mail Woodstock. Lip-sync problemet har irritert. Tar gjerne i mot flere tips hvis det er noen som har noe :grin:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stevie8
    Takk for informative mail Woodstock. Lip-sync problemet har irritert. Tar gjerne i mot flere tips hvis det er noen som har noe :grin:
    Bare hyggelig det. Ser at jeg har skrevet at jeg har satt kontrast til 50, det er jo ikke riktig. Den står vel rundt 85 et sted, sorry. :wink:

Sliter litt med å finne ut av hvordan få 1920x1080 bilde fra pc til å dekke hele skjermen, uten sørgerender. Det er vel per.def. antakelig ikke mulig å få til dette når den står på "uskalert", men det bør jo gå an å kunne dra den ut i "auto-fyll"-modus - men dette får jeg ikke til... Så gi gjerne en mld her hvis du får til dette. 8-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter litt med å finne ut av hvordan få 1920x1080 bilde fra pc til å dekke hele skjermen, uten sørgerender. Det er vel per.def. antakelig ikke mulig å få til dette når den står på "uskalert", men det bør jo gå an å kunne dra den ut i "auto-fyll"-modus - men dette får jeg ikke til... Så gi gjerne en mld her hvis du får til dette. 8-)
    Har du definert inngangen som pc? Hvis du gjør det skal du få 1:1 pixelmapping 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Har du definert inngangen som pc? Hvis du gjør det skal du få 1:1 pixelmapping 8)
    Jepp, det har jeg gjort. Har også mulighet for å velge uskalert i bildeformat, og antar at det også gir pixelmapping. Det rare er at hvis jeg setter lavere oppløsninger, så klarer den å fylle (strekke) ut. Men med 1920x1080 får jeg ikke vekk kantene.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme tv, når jeg velger uskalert blir det helt perfekt. Mulig det er noe som ikke stemmer med din?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte bare komme med et lite innspill her..

Hva ER det noen av dere driver å gjetter på? - Philips har alltid solgt bra, og de selger som bare det for tiden! Det er svært ofte Lefdal, Elkjøp, og diverse online-sjapper er utsolgt for de gode Philips-modellene.

De fleste 1. generasjons LCD'ene sugde, og det gjelder ALLE merker.

Man hører så mye rart på dette forumet! Gjetting og synsing er liksom "in" for tiden! Greit, det er lov å ha egne meninger, men å "Mene" at Philips ikke er populært for tiden er feil!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •