For kresen i valg av tv? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp. Det er såkalte filmkorn jeg ser.

Har godt syn, men ikke så godt at jeg ser pikslene på en 50" 1080P tv på 3m avstand. Heldigvis

Har prøvd å se demo av Ratatouille filmen på Pioneer5090. Da fikk jeg justert vekk all korning. Men til og med den var kornerte før jeg justerte vekk dette på tven.

Men har merket meg at jeg er overfølsom for akkurat dette fenomenet. Da jeg ser disse kornene på mye lenger avstand enn det de fleste andre gjør... Har hatt med en kamerat for å se på tver, og han kunne ikke se disse kornene på like stor avstand som jeg kunne. Han måtte vel ca 1-1.5 meter unna 50" før han kunne se de..

Om det er "myldring" eller filmkorn jeg ser aner jeg ikke. Kan for lite om teknologien til å uttale meg om hva som er hva..
    Må vel bare passe på å kjøpe pioneer tven nå, i tilfelle 10.gen blir ennå værre..

Bedre å kjøpe noe som er nesten perfekt og dyrt, enn noe som er billig og dårlig.

Som tidligere nevnt. Blir nok en KRP500M, hvis ikke LG PG7000 tilfredstiller etter at jeg har fått sett den.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det skal legges til at en kamerat av meg kjøpte en 50" Panasonic plasma, og det er merkbart mer støy ("fnidder") og mindre skarphet på hans TV-bilde enn på min TV, selv om vi bor noen få meter fra hverandre og har samme digitale Get PVR. Så jeg er selvsagt åpen for at det kan være forskjell på TVer når det gjelder støy også.

Jeg så Ratatouille på BD her i helga, og bildet var glassklart her. Men nå satt jeg jo ikke og så etter dette heller, da. Skal prøve å være litt mer oppmerksom på det heretter, og se om jeg ser noe (på filmer der man må anta at filmkorn ikke skal være noe problem).

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •