Kjøp av ny 46" / 47" evt. 52"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av ny 46" / 47" evt. 52"

Heia!

Tenkte jeg skulle være helt ærlig å utnevne meg selv til TV noob og stille spørsmålet 100 andre helt sikkert har still ført meg...
    Er på tv jakt og ønsker noe nytt til ca 12k-16k

Noen som har noen tips ?

Har tittet på disse:

Hardware.no - Prisguide - Sony Bravia KDL-46W4500

Hardware.no - Prisguide - Samsung LE46A656

Hardware.no - Prisguide - Philips 47PFL7403H

Noen som kan gi meg noen pointers på dette ? Eventuelt hva vil en "tilsvarende" 52" komme på i samme klasse ? 100hz, hadde vært flott og en tv som brukes hyppig til gaming og sport titting.. Og hvor nødvendig og hvilken fordel er det med en sånn "innebygget dekoder" ??

Please help a newbie out! :-?

(og helt ærlig...hvor aktuellt er det og hvor eventuellt lønnsomt vil det være og vente til etter nyttår for nyttårssalget"? ) :P

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Philips'en tvert!

Hadde en sony 46" w4500 og den var ille plaget med clouding! (grå-hvite "sky-dotter" som lyser opp i mørke scener. Veldig forstyrrende!!)

Har lest endel og det virker som både Sony og samsung sliter fælt med clouding på deres tv'er, så de ville jeg holdt meg langt unna...

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv en Samsung Le46 som nevnt i linken over og må si meg kjempefornøyd med tv`n etter at den ble riktig justert
    Har heller ikke merket noe til problemene som blir nevnt i inlegget over her
    Den eneste "dotten" jeg har hjemme er kjerringa si og kan ikke si at den lyser opp i mørket eller at den er ett problem;-D

Angrer kun på en ting ved valget av tv og det var størrelsen, gikk fra en 5 år gammel 32" plasma og regnet da med at 46 måtte holde i massevis og var faktisk inne på tanken på om 46" ville bli for stor og vurderte en stund 42"
    Men tv`n blir skjeldent for stor, angrer nå på at jeg ikke gikk for en 50" eller 52"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha!

Nå har jeg det slik at jeg flytter alene og det her skal være bachleorcrib deluxe. Så som sagt...blir sport og gaming som er hovedkritteriene egentlig.

Har siklet lenge på Samsung modellen, men om det er som nevnt ovenfor her så er det kanskje ikke så lurt allikevel ? Sony tv'en har vel forsåvidt ikke 100hz heller ? Men har lest den er god da... :/

Philipsen så jeg på her om dagen og den så knall ut... Så bør man kjøre på den da ? Sammenlignet med andre i samme prisklasse ? Andre jeg har snakket med har nevnt at jeg også burde styre unna Philips....

HJEEEELP!...haha xD

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony tv'en har 100hz, motionflow kaller de det... Jeg har hatt w4500 i "expert-wrapping" (46w4730) og jeg slet som sagt mye med clouding, jeg leverte inn tv'en og fikk tilbud om en samsung 8 serie et eller annet, men siden det rapporteres mye om clouding på de også tok jeg ikke sjansen! Så jeg gikk for philips 9-serie med litt mellomlegg...

Jeg vil ihvertfall anbefale philipsen! Vet ikke hvilken grunn kompisene dine har for å kunne si at du skal styre unna men jeg sier tvert imot kjøp! :-D

Du vil ikke angre!

Newcomer SUPPORT 81 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjeeeelp og trøste bære var det jeg og sa når det skulle handles ny tv

Det var for og mot hele tiden HD-ready, full HD, 100 hertz eller ikke, typer og merke med sterke meninger rundt om på diverse forumer om hva en bør velge og hva en bør holde seg unna av diverse flatskjermer
    Holdt selv på i en måneds tid før jeg klarte å bestemme meg

Valget mitt falt på smak og behag i forhold til utseende, dette er tross alt ett møbel som skal stå på æresplassen mitt i hjertet av stua, valgte derfor en stilren tv med det som måtte være av tilkoblingsmuligheter og utstyr, da slipper jeg å måtte angre på at jeg ikke kjøpte ettt tv som ikke var brukende sammen med annet utstyr i ettertid

Er kjempefornøyd med min Samsung og hadde sikkert blitt akkurat like fornøyd om jeg hadde valgt ett annet tv eller merke også, dersom jeg hadde hatt en annen smak i forhold til utseende
    Har et par 32" Medion flatskjermer også som blir brukt på soverommene og dette er bare noe billig dritt som ble kjøpt på Prix en gang for 4-5 år siden
    Disse fungerer også helt greit som soveroms`tv og til pc`skjerm selv uten HDMI

Så mitt råd til deg må være å satse litt på smak og behag og ikke heng deg så mye opp i andres mening om merke og type, det vill alltid verer noen som ikke ville valgt noen av dine allternativer som du nevner over, de syntes kanskje at det eneste som duger og er bra nok er Pioneer eller Lg eller.......
    Merkefanatikkere finnes over alt
    Tror de tvène som du linker til i inlegget dit klarer å gjøre jobben for ditt bruk alle sammen

Det vil være dem som selvsagt er uenige med meg og det må dem bare være, hadde litt problem med valg av HDMI kabel, enkelte mente det var monsterkabler til flere tusen som var opptimalt og konge, en test på tv2 hjelper deg avslørte at selv en guru fra hifiklubben som var skråsikker på at det var stor forskjell på hans dyre kabler og billig kablene ikke klarte å se forskjell på bilde på en dyr kabel og en billig kabel til ett par hundrelapper

Smaken er som baken, det noen mener er dritt kan være gull for andre:lol:

Lykke til med kjøpet, husk du har angrefrist, returrett og garanti om du handler av en seriøs forhandler og ikke handler paralellimport på nettet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar og bidrag av alle mann alle

Nå spør jeg sikkert veldig dumt her, men ingen av de nevnte linkene forteller hvorvidt noen har denne "innebygde dekoderen". Er de noen av de nevnte modellene der som har det ? Og hva vil det si ? Vil det bare si at du slipper dekoderen og stikker kortet fra Get eller Canal Digital rett inn i tv'ven ? Og til slutt da...HD Tuneren...vil det også da gjøre at HD kanalen til Canal + f.eks blir til HD uten en dekoder med HDMI f.eks ?

Føler jeg spør litt mye her, men kjipern å ikke vite før man tar steget og drar kortet

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blåser liv i denne tråden.
    Har vurdert sony'en og samsung'en lenge nå. Men har begynnt og se litt på philips'en i det siste.
    Sony er strøket fra listen.

Er det noen med synspunkter/erfaringer? Bør jeg gå for 47pfl7403 eller le46a656??

Bruksområde: pc, xbox, fotball og film

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både Samsungen og Philipsen er gode val, så det kokar nok ned til kva du personleg føretrekk.
    Philips er litt betre på SD og har litt mjukare panoreringar, men vert i nokons augo litt overprosessert. Litt svakare innsynsvinkel enn Samsung.
    Samsung har litt betre svart og ein anelse mjukare bilete, men har, i mine augo, grelle fargar i "game mode".
    Ei lita samanlikning vart gjort i lyd & bilde. Den Samsungen som er med her er eit ørlite hakk betre enn 656, men det er ikkje mykje som skil dei, så den "representerar" denne fint.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •