Problemer med PC tilkobling på Samsung 52A656

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer McIver sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med PC tilkobling på Samsung 52A656

Har fått inn Samsung 52A656 i stua og har koblet PC til via VGA kabel. Problemet er at når jeg skal spille av film fra PC'n så får jeg ikke frem filmen på TV'n!!! Skrivebordet, mediaplayeren og alt vises som det skal, bare at selve filmbildet er helt svart. Men på PC skjermen er alt som det skal være, med bilde på filmen og altihop! Lyden er også der, iallefall når jeg spiller av med VLC. Virker som lyden blir litt død når jeg spiller av i Windows Mediaplayer 11.....

Stusser fælt på hva problemet kan være!!! Noen som har noen forslag?? Er det noe med innstillinger på TV'n eller PC'n?? Pc'n er en Dell Inspiron 9300 laptop med Nvidia GeForce 6800 256mb skjermkort...

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv dette . fønker hos meg. Dette gjelder XP - har du vista vet du nok bedre enn meg hvordan du finner fram...

Egenskaper for sjerm - > instillinger - > avansert -> Feilsøking.

Skru "hardware acceleration" ned / av. (har engelsk XP, så er usikker på hva det er på norsk) Prøv igjen.

Fønka det ?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan prøve det når jeg kommer hjem idag!

Har luftet problemet litt rundt til andre folk og har fått anmodninger om at det kan være en slags kopisperre i mediaplayeren som viser blackscreen av en eller annen grunn. Skal gå ann å tweeke det til...

Noen som vet??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der har med innstillinger på PCen å gjøre, og kan ha med hvilken monitor maskinen har satt opp som primærskjerm. Video vil ofte bare komme på primærskjerm og ikke monitor nr. 2. Sjekk dette i skjermoppsettet. Det varierer fra skjermkort til skjermkort hvordan de håndterer dette, som oftest går det av seg selv, men andre ganger må man gå inn og endre på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har ingenting me tven å gjøre, har samme tven selv, det er som sagt, som han sa, innstillinger med skjermkortet.. Gå inn på egenskaper ( på skjermkortet, garantert innstallert eget program for skjermkort ( cathalyst prog. ), du har sikket installert det med skjermkortet, så skifter du til " Kloning" på skjermen ( elle "delt" ) husker ikkje 100% .. Da skal det fungere, ta kontakt visst ikkje

Kanskje dårlig forklart, nettopp våkna

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være så enkelt som at instillingene i VLC er feil?

Video -> Video Device -> velg den skjermen du skal vise filmen på

Kryss av for Fullscreen selvfølgelig.

F.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som et klassisk videorenderer problem. Prøv å skift renderer til f.eks VMR9, VMR7 eller Haali. Dette forutsetter at du bruker en annen spiller enn windows mediaplayer og VLC. i VLC kan du skifte renderer, men disse har litt andre navn... er uansett søppel bildekvalitet i vlc. Grunnen til at du har høyere lyd i vlc er fordi denne støtter gain på volumkontrollen. Vet ikke hvordan directshow lydrenderer du bruker, men ac3filter støtter også gain.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å justere på hardwareakselerasjon, helt ned til "ingen" men ingen bedring... Og det er heller ikke bare VLC sin feil ettersom jeg får samme problem i WMP11 også....

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har nvidia-kort velg dual screen og ikke kloning.
    Gå så inn på avanserte egenskaper for pc-skjermen, og velg automatisk fullskjerm ved videoavspilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis VLC bruker en form for overlay renderer så er det nok vlc sin "feil". Prøv en spiller som kjører VMR9, media player classic er et lettvint alternativ.

Noen skjermkort er litt kresen på hva de renderer på skjerm nummer 2. Du kan eventuelt sette TV'en som hovedmonitor. Men anbefaler VMR9 eller Haali, disse er software renderer.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av McIver
    Har fått inn Samsung 52A656 i stua og har koblet PC til via VGA kabel. Problemet er at når jeg skal spille av film fra PC'n så får jeg ikke frem filmen på TV'n!!! Skrivebordet, mediaplayeren og alt vises som det skal, bare at selve filmbildet er helt svart. Men på PC skjermen er alt som det skal være, med bilde på filmen og altihop! Lyden er også der, iallefall når jeg spiller av med VLC. Virker som lyden blir litt død når jeg spiller av i Windows Mediaplayer 11.....

Stusser fælt på hva problemet kan være!!! Noen som har noen forslag?? Er det noe med innstillinger på TV'n eller PC'n?? Pc'n er en Dell Inspiron 9300 laptop med Nvidia GeForce 6800 256mb skjermkort...
    Hva med og sjekke innstillingene på pc skjermen kontra tv skjermen,for hvis det er for høy oppløsning på pc skjermen kontra tv skjermen får du ikke opp bilde.Sjekk evt bruksanvisningen på tv og se hva slags oppløsning de anbefaler ved tilkobling til pc.Og det kan være du må inn på pc og sjekke om det er slått på for ekstra skjerm visning.SKEJRMINNSTILLINGER. NB Du kan feks prøve med 1280x800,dette bør funke,lykke til!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •