Problemer med å koble PC til tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med å koble PC til tv

For to uker siden kjøpte jeg en Toshiba xv550p som jeg har vært veldig fornøyd med helt frem til igår. Da skulle jeg streame en fotball kamp. Problemet var at når jeg forsøkte å koble PC'en til tv ved hjelp av hdmi kabel fikk jeg bare blåskjerm(bsod). Først trodde jeg det var noe gale med pc, så da forsøkte jeg å koble til pc skjerm, også med hdmi og dette gikk helt uten problemer. Har også prøvd på to andre tv'er på jobben nå uten problemer.
    Kan det være noe i tv'en som gjør at den ikke klarer å koble til pc? Dette må da isåfall være noe jeg kan klage på?

Forsøkte også å koble til via vga, med to forskjellig maskiner for å utelukke at det ikke bare var min maskin det var noe gale med. Dette gikk heller ikke, da stod den bare å blinket med svart skjerm.

Hva kan være gale?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blåskjerm som i intet signal, eller som i blåskjerm på pcen? Tror nok det er en oppløsningsfeil. Prøv å sett oppløsningen på 1280x720 eller 1024x768.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joona
    blåskjerm som i intet signal, eller som i blåskjerm på pcen? Tror nok det er en oppløsningsfeil. Prøv å sett oppløsningen på 1280x720 eller 1024x768.
    Beklager dårlig formulering. Blå skjerm på pcen. Tror ikke det er noe med oppløsning. Har forsøkt å koble pc til fire andre tv'er samt en pc skjerm med HDMI inngang. Opplever ikke problemet på noen av disse.
    Var oppe i butikken nå og prøvde på deres utstillingsmodell. Fikk akkuratt samme feil der. Med en gang jeg sitter hdmi kabelen i pc'en får jeg blåskjerm med følgende feilmelding:
    DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. På technical information står det STOP: 0x000000D1.

Kan det være at inngangen på tv'en er hdmi 1.3 og at utgangen på pc'en er 1.2? Kan de spille noe rolle?
    Synes det er så rart at det funker på alle andre tver jeg har prøvd på og at det har feilet på to tv'er av denne typen.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver/IRQ feil.
    Sjekk om det finnes nyere drivere til skjermkortet ditt.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du googler feilen så er det endel andre som sliter med det samme, men når de gjør helt andre ting enn å koble til en TV.
    Ser ut som det er flere mulige kilder til problemet. Driverene ville vært det første jeg sjekket, men folk rapporterer om at oppgradering av bios kan hjelpe. Det kan også være en feil på en av minnebrikkene dine.

Her er hva Microsoft selv skriver om problemet:

Stop 0x000000D1 or DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
    The Stop 0xD1 message indicates that the system attempted to access pageable memory using a kernel process IRQL that was too high. Drivers that have used improper addresses typically cause this error.

Interpreting the Message
    This Stop message has four parameters:

Memory referenced.
    IRQL at time of reference.
    Type of access (0x00000000 = read operation, 0x00000001 = write operation).
    Address that referenced memory.
    Resolving the Problem
    For additional troubleshooting suggestions that apply to all Stop errors, see "Stop Message Checklist" later in this appendix.

Stop 0xD1 messages can occur after installing faulty drivers or system services. If a driver is listed by name, disable, remove, or roll back that driver to confirm that this resolves the error. If so, contact the manufacturer about a possible update. Using updated software is especially important for backup programs, multimedia applications, antivirus scanners, DVD playback, and CD mastering tools.
    For more information about Stop 0xD1 messages, see the Microsoft Knowledge Base link on the Web Resources page at Windows Resource Kits - Web Resources. Search using keywords winnt, 0x000000D1, and 0xD1.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppdaterte skjermkort driverne slik du foreslo, så nå funker alt helt fint!
    Takk for hjelp :-)

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av bjarteru
    Jeg oppdaterte skjermkort driverne slik du foreslo, så nå funker alt helt fint!
    Takk for hjelp :-)
    Dette er et velkjent problem når ting ikke funker via pc til tv bilde,da er det som regel oppdatering av skjermkort, +at bildet ikke matcher i oppløsning tv -pc "som regel for høyt !!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •