Erfaringer med Philips PFL9603H?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Philips PFL9603H?

Noen her inne som har erfaringer med Philips 37" PFL9603H eventuelt 42" ?.
    Det virker som om det er flest brukere av samsung eller sony, så jeg sliter litt med å finne tilbakemeldinger fra folk som sitter med denne tv'en, setter derfor pris på om noen kan gi meg litt feedback på om denne tv'en er noe å satse på.
    Tar gjerne i mot linker med tester av denne.
    Fant bare en omtale på "trusted reviews" og der fikk den nesten 10 av 10 på alle punkter!, men har ikke funnet noen norske omtaler.

Vurderer selv å kjøpe denne eller sony w4500.
    Bruksområder blir get digital-tv, blu-ray fra PS3, xbox360 spilling samt film fra pc'en, m.a.o ganske variert bruk.
    Noen som eventuelt vet om butikker i oslo området som selger denne tv'en (Tenker da mest på 37", vet at elkjøp har 42")?

Takker på forhånd for alle svar :-D.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei der! Jeg har erfaring med 42" modellen som du sikter til. En kompis av meg kjøpte den her i sommer så jeg har sett mye film og spillt PS3 spill på den! :-D

Det er en knallbra tv! Bildet er sinnsykt detaljert og knallskarpt, som skapt til blu-ray og tv spill! Den har også kjempebra sortnivå som nevnt i testen, og 3D følelsen er herlig!

Jeg vil ikke på noen måte anbefale Sony W4500, jeg hadde en 46W4730 ("expert-utgave" av w4500) nylig men jeg leverte den tilbake pga den var ILLE plaget med clouding! Og det virker som de fleste med den modellen sliter med det samme :roll:

Så jeg bestilte meg en Philips 47pfl9603 heller!

Her er noen nettbutikker som har 37" 9603 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Backlight bleeding / clouding

Hei, jeg har hatt denne ca 3 uker, og er ikke helt fornøyd sålangt. Bl.a. sliter jeg med at det på mørk/sort bakgrunn skinner igjennom i hjørnene, når jeg har skrudd av lyset i rommet.

Jeg vurderte lenge Sony W4500, men droppet den pga disse problemene. Philips'en skulle ikke ha disse problemene

Jeg regner med at dette er en garantisak, og har fått beskjed fra både butikk og serviceverksted om å sende den inn.

Bildet som er vedlagt er heller dårlig, men det illustrerer ihvertfall problemet.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, dette så ikke bra ut. Clouding problemet er jo litt av grunnen til at jeg er skeptisk til sony'en.
    Var forresten innom expert i går å så på en Philips 9803(LED) og må si den imponerte stort (bare dumt den koster nesten 30000,- ).
    De hadde derimot ikke 9603'en utsillt, W4500 hadde de derimot og bildet så meget bra ut på den, men designet er jo stygt som fy .

Kanskje det lureste ville være å vente til LED tv'ene går ned i pris samt at de får luket vekk barnesykdommene fra teknologien?
    Kommer vel aldri til å klare å bestemme meg .

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacBain
    Hmm, dette så ikke bra ut. Clouding problemet er jo litt av grunnen til at jeg er skeptisk til sony'en.
    Var forresten innom expert i går å så på en Philips 9803(LED) og må si den imponerte stort (bare dumt den koster nesten 30000,- ).
    De hadde derimot ikke 9603'en utsillt, W4500 hadde de derimot og bildet så meget bra ut på den, men designet er jo stygt som fy .

Kanskje det lureste ville være å vente til LED tv'ene går ned i pris samt at de får luket vekk barnesykdommene fra teknologien?
    Kommer vel aldri til å klare å bestemme meg .
    Selv har jeg gått rundt og susa i over et år før jeg fikk kjøpt noe, så du er ikke den eneste med beslutningsvegring..

Designet er det ikke noe å si på. Jeg syns den ser veldig bra ut, og bedre enn Sony'en hvertfall.

Jeg har ikke hørt noe særlig skriverier om clouding på disse tv'ne. Det, sammen med gode anmeldelser var hovedgrunnen til at jeg gikk for Philips (pluss at cashbackkampanjen de hadde nok vekket opp en spontan nerve i kjøpefingeren..) Men om det bare er jeg som har vært uheldig, eller om det skyldes at eierne av Philips er færre og mindre aktive på forum rundt omkring - det er uvisst..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være første gangen jeg ser noen med philips 9 serie som sliter med clouding, så det er nok ikke så vanlig problem som med sony/samsung :roll:

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lavik, hadde du 37" eller 42"?, er det mindre clouding problemer med mindre paneler?
    Håper du ikke missforstod, designet på Philips'en er nydelig, mens Sony'en ser ikke så bra ut :-D.

Bruker noen av dere denne tv'en til konsoll spilling?
    Mener å ha lest ett par steder at den "lagger" litt, stemmer dette ?.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lavik, hadde du 37" eller 42"?, er det mindre clouding problemer med mindre paneler?
    Håper du ikke missforstod, designet på Philips'en er nydelig, mens Sony'en ser ikke så bra ut :-D.

Jeg har 42". Neida, jeg forstod deg rett ang. designet Jeg har en PS3 tilkoblet, men har ikke brukt den stort foreløpig..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Har PS3 til spill og blu-ray her...

Den kan lagge litt ja, men kun hvis du har en funksjon som heter "digital natural motion" slått på, den bør være av så lenge det er snakk om HD men funker fint til analoge tv-signaler

Nå snakker jeg med erfaring fra en 42" 9603 som en kompis av meg har, min 47" står enda på en lastebil som kjører i retning nord-norge...

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Lagge" var kanskje litt feil ord, jeg mener at den visstnok har en forskinkelse på ca 60ms ved spilling, noe som kan være litt i meste laget.
    Merker dere noe til dette, altså ved spilling av f.eks fps?

Ett lite spm til:
    Kan tv'en vris på eller er foten fast?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Lagge" var kanskje litt feil ord, jeg mener at den visstnok har en forskinkelse på ca 60ms ved spilling, noe som kan være litt i meste laget.

Ett lite spm til:
    Nei den lagger ikke med DNM avslått 8)

Det er også endel andre innstillinger som bør slås av men det kan jeg komme tilbake til... Som nevnt tidligere så er dette en herlig spilletv!

Det husker jeg faktisk ikke, min 32" 9731 har dreibar fot, så det skulle vel bare mangle om ikke 9603 har det også?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ett lite spm til:
    Min 42" 9603H har dreibar fot. Sliter ikke med clouding og syns bildet er helt fantastisk. Har derimot ikke satt meg inn i alle instillingene, så kan sikkert bli bedre i enkelte tilfeller (f.eks. forskjellige instillinger på HD-materiale, spilling, vanlig tv, osv.).

Eneste er at Philips har gjort en skikkelig brainfart med plasseringen av CA-modulen...den stikker ut i Ambilighten! Med ekstern dekoder er det ikke et problem, men jeg ville gjerne slippe det og bruke den innebygde digitale dekoderen (kun H modellen).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •