Samsung LE37M86BD - kornete bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE37M86BD - kornete bilde

Jeg har en relativt ny Samsung LE37M86BD og digital-TV fra Get. Stort sett er bildet veldig bra, krystallklart på HD-filmer (og DVD-filmer), men noen program blir veldig "kornete". Spesielt gjelder dette fotballkamper. Det virker som oppløsningen er dårlig og at enkelte grovkornede pixler "henger igjen" etter bevegelsene. Dette gjelder også kamper sendt i HD-kvalitet, men i noe mindre grad. Det kan også noen ganger se ut nærmest som det ligger et ujevnt støvlag over skjermen.

Noen som har noen tips til hva dette skyldes? Kan det eventuelt være noen innstillinger som må endres? På forhånd takk for all hjelp!

PS. Som det sikkert fremkommer av beskrivelsen ovenfor er jeg "helt grønn" på dette området, så hold gjerne eventuelle tilbakemeldinger på et forståelig nivå for slike som meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her må du nok se på kilden, altså signalet som blir sendt til tv'en fra Get-boksen din, og ikke tv'en som problemet. Har selv en 40" i samme serie, ,og opplever stor forskjell på grain fra forskjellinge kanaler. Også HD-kanaler kan gi kornete bilde, da ofte fordi kilden er filmet med for dårlig utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding.

Jeg tviler egentlig på om det er signalene som er problemet. Jeg har bra bilde på filmene på Canal+ (og studiosendingene før og etter kampene), men selve fotballkampene er det altså verre med. Dette gjelder for så vidt også andre kanaler.

Kan det være at det hjelper å justere ned oppløsningen på HD PRV-boksen, slik at bildet ikke blir så "fintfølende" for eventuell støy?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm... nå er ikke jeg noen ekspert, men du kan jo prøve det for å se om det gir resultater. men i utgangspunktet skulle jo ikke det vært nødvendig. Sendingen fra kampen har jo en annen kilde enn det som blir filmet fra studio, men at det skal gi såpass stor forskjell høres rart ut. Hør med andre som har tilsvarende digital tv og hør om de opplever det likt. Kan jo også høre med Get persolig og høre om de har råd. Tviler som sagt sterkt på at Tv'en er problemet her..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg håpet på med innlegg her, å få tilbakemeldinger fra noen med samme TV og/eller leverandør.

Når man sitter svært nær TV'en (fortsatt spesielt under fotballkamper) ser man tydelig den dårlige oppløsningen, og slik skal det da virkelig ikke være? Kan problemet ligge i gamle/dårlige antennekabler i leiligheten?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •