Hvor bra er egentlig den forrige testvinneren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor bra er egentlig den forrige testvinneren?

På et eller annet tidspunkt skal jeg kjøpe en ny tv, men det er ingen hast enda. Det er nok en fordel å vente til barna slutter å slikke på tv-en... Og med en frue som ikke deler denne interessen, så kommer jeg neppe til å foreslå noe over 15000 kr, heller noe lavere.

Og da kommer spørsmålet: Er det strengt tatt noe alvorlig kvalitetsforskjell mellom dagens testvinnere, og de som er noen måneder gamle? Et eksempel; w4000 fikk masse skryt tidligere i år, men så kom w4500 med 100hz, og nå er den det eneste saliggjørende. Jeg så disse ved siden av hverandre på Sony Center, og jeg så en anelse forskjell under panorering. Men jeg tror neppe jeg hadde tenkt at w4000 var dårligere hvis jeg ikke hadde hatt noe å sammenligne med?

Et annet eksempel er LG 47LG6000 som fikk massivt med skryt i vår. Hvor godt kjøp er dette til under 12000 kr idag, sammenlignet med w4500 til 15000? Ja, jeg hadde kanskje sett forskjell ved en direkte sammenligning, men hvor ofte gjør man det?

Er det noen med noen erfaringer?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den store majoritet blir nok fornøyd også med fjorårets "testvinnere". Har selv en 40V2500 fra Sony som jeg er meget fornøyd med(kostet rundt 20' for halvannet år siden). Men så sitter jeg heller ikke og sammenlikner forskjellige apparater. Skal dog sies at min far kjøpte en 32W4000 - og den er spesielt på fotball mye bedre enn min. Vi har imidlertid forskjellige signalkilder, er ikke sikkert hele forskjellen skyldes selve apparatet.

Om du velger en W4000 eller en W4500 og har bra signal antar jeg dere blir grisefornøyd uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    På et eller annet tidspunkt skal jeg kjøpe en ny tv, men det er ingen hast enda. Det er nok en fordel å vente til barna slutter å slikke på tv-en... Og med en frue som ikke deler denne interessen, så kommer jeg neppe til å foreslå noe over 15000 kr, heller noe lavere.

Og da kommer spørsmålet: Er det strengt tatt noe alvorlig kvalitetsforskjell mellom dagens testvinnere, og de som er noen måneder gamle? Et eksempel; w4000 fikk masse skryt tidligere i år, men så kom w4500 med 100hz, og nå er den det eneste saliggjørende. Jeg så disse ved siden av hverandre på Sony Center, og jeg så en anelse forskjell under panorering. Men jeg tror neppe jeg hadde tenkt at w4000 var dårligere hvis jeg ikke hadde hatt noe å sammenligne med?

Et annet eksempel er LG 47LG6000 som fikk massivt med skryt i vår. Hvor godt kjøp er dette til under 12000 kr idag, sammenlignet med w4500 til 15000? Ja, jeg hadde kanskje sett forskjell ved en direkte sammenligning, men hvor ofte gjør man det?

Er det noen med noen erfaringer?
    Mange mener at plasma er bedre som en ren tv enn lcd. Altså, skal du bare bruke tv`n til tv-titting og film så fungerer nok plasma bedre. Sikkert noen som er uenig, men majoriteten er enig vil jeg tro...

Du kan lett gå langt under 10K og fortsatt få en kongetv om det er 42tommer du primært ser etter.

Mange her på forumet har Panasonic sin px-serie, og er vel ingen som er misfornøyd tror jeg. Har selv forgjengeren px70, som for meg fremstår som en kongetv. Ser endel fotball og hadde ikke valgt lcd for alt i verden. Har vært hos flere med lcd-tv og opplever at bildet "hakker" (kjenner ikke navnet på fagspråket) endel om man f.eks har fokus på ballen. Hjemme hos meg går det 100% smooth med parabol

Nevnte px80 får du til rundt 7000kr per i dag

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •