Samsung M87 24fps?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung M87 24fps?

har prøvd å lese meg opp, men finner ikke helt svaret. Kan noen forklare hva som er problemet med 24p over 1080p på M8 modellene? Har en 40" som jeg kjøpte på sensommeren fra shg i fjor. Skal nå kjøpe en Blu-ray spiller, men vil Tv'en min takle å kjøre 24fps under en 1080p blu-ray film?:?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne tv'en takler ikke 24p, den vil omforme signalet til 60hz

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joona
    denne tv'en takler ikke 24p, den vil omforme signalet til 60hz
    Dette er feil, M8-serien takler så absolutt 24Hz native. Det er kun noen av de aller første (gamleste) TV'ene, med gammel software, som ikke støtter det automatisk. Men også disse støtter det hvis det forces fra spilleren (som f.eks. PS3 kan gjøre). Min gamle 40M87, produsert juni 2007, støttet 24p automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Dette er feil, M8-serien takler så absolutt 24Hz native. Det er kun noen av de aller første (gamleste) TV'ene, med gammel software, som ikke støtter det automatisk. Men også disse støtter det hvis det forces fra spilleren (som f.eks. PS3 kan gjøre). Min gamle 40M87, produsert juni 2007, støttet 24p automatisk.
    Takk for svar! Godt å høre, regner med at min også takler det automatisk i og med at den ble kjøpt i august etter ny leveranse inn på lager.
    Men uansett, kan man sjekke når den er produsert ved å se på serial no eller version som står på tv'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg tar feil, men er rimelig sikker på at TV'en bare tar imot 24fps signalet og gjør en 3:2 pulldown. Dette blir altså det samme som f.eks. bluray spilleren din gjør. Så du forskyver egentlig bare prosessen over på tv'en. Hva som er best avhenger av hardware brukt. Og dette er ikke noe mere 24p enn at tv'en tar imot signalet. Du vil fortsatt få 3:2 pulldown, og da er jo hele poenget borte.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joona
    Mulig jeg tar feil, men er rimelig sikker på at TV'en bare tar imot 24fps signalet og gjør en 3:2 pulldown. Dette blir altså det samme som f.eks. bluray spilleren din gjør. Så du forskyver egentlig bare prosessen over på tv'en. Hva som er best avhenger av hardware brukt. Og dette er ikke noe mere 24p enn at tv'en tar imot signalet. Du vil fortsatt få 3:2 pulldown, og da er jo hele poenget borte.
    Du tar nok feil her ja. Jeg leste opp og i mente om 24p-problematikk på M86/M87 (som er relatert til at ikke alle eksemplarene støttet dette automatisk), og du kan google eller søke her på forumet så finner du mye om dette. Men for å ta en lang historie kort, så støtter den 24p helt uten hakking, altså den viser det native. Når du kjører et 24p-signal og trykker info på fjernkontrollen står det 1920x1080@24Hz. Om den konverterte til 60Hz ville det blitt hakking, men det blir det altså ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •