På jakt etter brukt Pioneer plasma tv. Men hva skjer med prisene?!?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På jakt etter brukt Pioneer plasma tv. Men hva skjer med prisene?!?!

Er en stund siden jeg har fulgt med på markedet rundt Pioneer plasma tv'r. Men tiden for å kjøpe plasma tv nærmer seg, og har derfor begynt å kikke etter brukte Pioneer Plasma tv'r. Men etter en kjapp kikk på finn.no så oppdager jeg at prisene er alt for høye og varierer noe kolosalt. Enten så er det jeg som er helt bak mål, når det gjelder tanker rundt hva en brukt Pioneer Plasma skjerm bør koste, eller så er det en god del av selgerene på finn.no som lever i en fantasiverden.

Er det fler enn meg som har samme synspunkt? Og hva er egentlig anstendig pris på brukte Pioneer Plasma tv'r? Nå tenker jeg på 7,8 og 9. gen 42-50"

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skal relatere til min Panasonic 50" som jeg har i stua har jeg følgende scenario. Kjøpte TV'en (TH50PV60) for halvannet år siden for 20000. Med prisdropp og nye generasjoner for jeg vel maksimalt 4-5000 for den hvis jeg skal selge den videre med god samvittighet. Pioneer holder seg kanskje litt bedre i pris men bør følge i noenlunde samme spor spør du meg. Er dessverre alt for mange som lurer seg selv og andre med ville priser på eldre generasjoner av flatskjermer og projektorer. En kollega av meg kjøpte seg f.eks en gammel ASKprojektor fra slutten av 90-tallet for 3000 kroner for en stund siden. Synes både kjøpere og selgere burde vise mer evne til å orientere seg om markedspriser før annonser og handeler inngåes.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte ny 8 gen Pioneer 50" denne uka fra MPX til kr 16 200 - synes det var en god pris. En brukt en burde etter min mening ligge et stykke under dette (8 gen).

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg solgt min 8 gen Pio 5080 nå hadde jeg lagt meg så tett opp til butikkprisen som mulig og satset på at det var noen som ville spart et par tusenlapper på å kjøpe av meg.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det høres veldig mye ut med et par tusen under butikkpris for en slik. Den er brukt og har tapt seg i kvalitet billedmessig også. Litt over halvpris og kanskje opp mot 75 % av av billigste butikkpris hvis den er lite brukt spør du meg.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for så vidt enig med deg. Poenget var at har man noe til salgs som er så pass ettertraktet at noen er villige til betale mer en normalt, så er det greit synes jeg.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men synes det er rart hvis slike priser oppnåes. Uansett så er det vel kjøper som har et eget ansvar for å vurdere markedsprisen opp mot egen kjøpelyst.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en meningsløs diskusjon.

Altså man har et marked hvor man har selgere og kjøpere.

Selger vil selvfølgelig ha mest mulig for produktet, mens kjøper vil gi minst mulig for produktet.

Den riktige prisen er den prisen kjøper er villig til å betale og den prisen selger er villig til å selge varen for. Dette er helt uavhengig av hva andre måtte mene er den "riktige" prisen.

Går ikke ann å klage på at selgere vil ha en for høy pris, da får man finne seg et annet produkt hos en annen selger å kjøpe av...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden omhandler mye av det samme: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ndt-av-se.html
    Er ikke til å stikke under en stol at mange selgere forlanger fantasipriser for brukte gamle tver...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagkr
    For en meningsløs diskusjon.

Altså man har et marked hvor man har selgere og kjøpere.

Selger vil selvfølgelig ha mest mulig for produktet, mens kjøper vil gi minst mulig for produktet.

Den riktige prisen er den prisen kjøper er villig til å betale og den prisen selger er villig til å selge varen for. Dette er helt uavhengig av hva andre måtte mene er den "riktige" prisen.

Går ikke ann å klage på at selgere vil ha en for høy pris, da får man finne seg et annet produkt hos en annen selger å kjøpe av...
    Er uenig med deg.

Synes det er bra at det er en del som passer på og opplyser om hva som er "riktig" pris!

Alle har ikke like gode kunskaper om aktuelt prisnivå - da blir det satt pris på opplysninger fra folk som kjenner markedet.

Så diskusjonen har absolutt mening.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo uansett ikke noe fasitsvar her!

Men hvertfall det jeg har fått med meg er at det kommer jo helt an på hvilken stand tvn er i. Om du har manualer, fjernkontroll, esker, kvittering, poser, isopor, osv. Alt dette hever jo prisen. Er tvn heeelt strøken, relativt ny med alt nevnt over, så kan du legge deg nærme butikkpris og kjøper har lite rett til å prute nedover. Hvis ikke, kan kjøper lett prute nedover... alle mangler trekker prisen nedover...dette er jo viktig å tenke på når du skal dra å se på tvn også. når man først skal kjøpe en tv til 10-15000 så burde den jo være så og si perfekt....

ganske logisk svar...egentlig

correct me if I'm wrong..

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Synes det er bra at det er en del som passer på og opplyser om hva som er "riktig" pris!
    Men her tolker jeg at trådstarter klager over at brukte Pioneer plasma tver generelt er priset for høyt på Finn.

Det er jo slik at det er to parter som må bli enige om hva som er riktig pris, selger/kjøper.

Kjøper må eller bør selvfølgelig sette seg inn i hva en fornuftig markedspris er, men dette ansvaret har ikke selger da selger selvfølgelig må få lov til å forsøke å få så mye som mulig for varen som skal selges.

Selvfølgelig er det bra at det finnes steder hvor man som kjøper enkelt kan sette seg inn i hva som er en fornuftig pris i markedet, men selger trenger ærlig talt ikke å la seg styre av det...

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet er det så enkelt at markedet avgjør. Viss ingen vil betale hva selger ønsker har selger ikke annet valg enn å senke prisen for å imøte komme markedet, i noen tilfeller kan det selvsagt være et spørsmål om å treffe på den rette kjøperen ved spesielle eller sjeldne produkter.

Det som du beskriver som en relativt høy bruktpris på Pioneer sine skjermer, gjenspeiler nok popularitet og kvalitet på akkurat dette produktet.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er brukt, men hva skjer med nye Pioneer nå som LED TV som nesten er like gode eller bedre dukker opp, faller prisene ?

eller

Nå som krona har tapt seg i verdi vil prisene på plasma og andre begynne å stige igjen ? Vi ser vel en liten trend til dette hos netshappene.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer Dr.GoNzO sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en bra diskusjon. Jeg har tenkt å selge min 427xa, noen som vet ca hvor jeg bør legge meg?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kjøper et brukt produkt er det ditt eget ansvar å sjekke at prisen er rett, man kan ikke forvente at selger sier, jeg selger denne til 20 000 men riktig pris er egentlig 15 000. Mange av de som legger ut ting på Finn osv legger seg på et høyt nivå fordi de ikke er sikker på at de vil selge heller. Hvis de får visst mye er de villig til å selge for så å kjøpe seg noe bedre, hvis ikke er de fornøyd med det de har.

Men hadde jeg solgt en TV hadde jeg faktisk tenkt mest på meg selv, og på hva jeg ville fått for produktet. Hvis noen av dere påstår at dere ville gjort noe annet er jeg veldig interessert i å teste teorien...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi. her kom det mange forskjellige svar. Jeg er fullstendig klar over at prisen på et produkt bestemmes av tilbud og etterspørsel. Men her er det snakk om enkelte som NEKTER å selge sin 8 gen 42" for mindre enn en 50" 8 gen på finn.

Det som var målet med denne tråden her, var å se brukere av avforum's meninger på hva brukte 7, og 8 gen pioneer tv'r bør koste brukt. Jeg er klar over at det er mange faktorer som spiller inn på prisen. Men man kan vel komme med generelle prisforslag?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zenon
    Men hadde jeg solgt en TV hadde jeg faktisk tenkt mest på meg selv, og på hva jeg ville fått for produktet. Hvis noen av dere påstår at dere ville gjort noe annet er jeg veldig interessert i å teste teorien...
    Jepp tenke først og fremst på oss selv - det er vi veldig flinke til.

:roll:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på hva noen folk gir for ting, er det ikke rart selgere priser produktene høyt...

Selvfølgelig hadde det vært uaktuelt for oss som har litt peiling å betale så mye, men det utrolig hva enkelte mindre opplyste mennekser betaler for tver. De ser kun på hva den kostet ny, ikke på hva tilsvarende produkt idag koster nytt.

Og selvfølgelig er jo selgere interesser i å få høyest mulig pris for et produkt, selv om det grenser til svindel...

Men man skal ikke skjære alle over en kam, har funnet flere tver på finn som er relativt hyggelig priset i forhold til prestasjon...

Finnes jo blandt annet en 5090 ute til 25k, og sikkert mulighet til å prute litt.. Og da blir det jo en hyggelig pris

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •