Skal kjøpe tv,Samsung 50" Plasma TV PS50C91H?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe tv,Samsung 50" Plasma TV PS50C91H?

"Samsung 50" Plasma TV PS50C91H" denne er det jeg tenker på, men er det et klokt valg?

tv'n blir jo med frakt og alt 9.375.-

kent-are

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei - den ville jeg ikke kjøpt!
    Det er "billigversjonen" av forrige årgang, og jeg synes prisen var stiv. Ville heller tatt en titt på høstens modeller - som du finner en tråd om her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...-psxxaxxx.html

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp heller Panasonic 50PX8, en mye bedre skjerm til samme pris! Samsung sine plasma modeller har ikke rykte på seg for å være spesielt gode.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Kjøp heller Panasonic 50PX8, en mye bedre skjerm til samme pris! Samsung sine plasma modeller har ikke rykte på seg for å være spesielt gode.
    Hmm. Var innom Elkjøp her om dagen og der sto det en 42 (40?)PX8 - den blasseste plasma jeg har sett på lenge. Mulig feilstilt men....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstod det som om det kun var Samsung som var aktuelt...
    ...om så ikke er tilfelle vil jeg også anbefale Panasonic 50PX8: Om den leverer like godt bilde som min 37PX8 er den et virkelig røverkjøp!
    Og - blasst bilde skal du ikke være redd for - sikkert feilinnstilt av butikken: Når man starter skjermen første gang kan man velge mellom "Butikk" (Dynamisk) eller "Hjemme" (Normal)...

Det er også deilig med en skjerm med matt ramme - så slipper man å irriteres over gjenskinn når man ser på TV!
    Vil du ha et TV som er lekkert å se på når det er avskrudd bør du definitivt velge Samsung!... ;-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... eller legge til en ekstra festblankett og få både lekkert design og super bildekvalitet.. 50PG6000

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Samsung PS50457 og er stålende fornøyd med det.
    Eneste som jeg irriterer meg over er gjenskinnet i ramma/skjermen.

Jeg hadde uansett ikke noe valg da jeg skulle handle tv. Dama hadde sett for
    seg at hun skulle ha Samsung, så den saken var egentlig avklart allerede da.
    :roll:

Newcomer Marianne25 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Jeg har selv Samsung PS50457 og er stålende fornøyd med det.
    Eneste som jeg irriterer meg over er gjenskinnet i ramma/skjermen.

Jeg hadde uansett ikke noe valg da jeg skulle handle tv. Dama hadde sett for
    seg at hun skulle ha Samsung, så den saken var egentlig avklart allerede da.
    :roll:
    Tøffelhelt :lol:

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marianne25
    Tøffelhelt :lol:
    shit..

ser at jeg har skrivi uten å tenke meg om.. igjen.. eh :-P

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må forsvare Samsungs plasmamodeller litt her.. Har selv den forrige modellen, en 50" Q97, og den leverer ganske så bra bilde mener nå jeg... Svartnivået er også meget bra... Men hva vet jeg? Har jo bare hatt plasma i hus siden høsten 04

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PS42C91H, altså 42-tommers utgaven av den trådstarter spør om.
    For å være helt ærlig ser jeg ingen umiddelbar forskjelll på den og min brors Panasonic TH-50PX720. Hvis det da er bildekvalitet du tenker på. Etter hva jeg vet har PX700-serien samme bildeprosessor som PX8 (V-real II).
    Jeg synes det er bra med tanke på at jeg betalte noen kroner under seks tusen for over et halvt år siden.
    Ikke misforstå, Panasonic lager bra fjernsyn, det er sågar favorittmerket mitt, og det er jeg som overtalte min bror til å kjøpe en Panasonic.
    Men jeg synes du kan redegjøre litt bedre for ditt syn enn å slenge ut noe så bastant og svevende som det jeg siterer deg på her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller ikke noen rolle åss'n merke, bare det er 50":-D
    Har egentlig forestilt meg at det billigste ikke er det beste, men jeg har ikke tenkt å bruke mer enn 7k - 13k. bare jeg blir fornøyd. kan føye til at jeg spiller ikke tv-spill.

Å for å spørre en gang for alle; trenger jeg full-hd eller er det helt greit med hd-klar( ikke så stø i engelsk så jeg skriver klar8) )
    Du ser kanskje forskjell når du har de side om side, men det har du jo glemt når du får det i stua?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wolf2
    Nei - den ville jeg ikke kjøpt!
    Det er "billigversjonen" av forrige årgang, og jeg synes prisen var stiv. Ville heller tatt en titt på høstens modeller - som du finner en tråd om her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...-psxxaxxx.html
    Ok da utelokker jeg Samsung 50" Plasma TV PS50C91H.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 50PX8 har du en link? 10.995,- på deal. 8 990,-på netonnet men det er Panasonic TH-50PX8EA det er vel ikke det samme?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3M
    Spiller ikke noen rolle åss'n merke, bare det er 50":-D
    Har egentlig forestilt meg at det billigste ikke er det beste, men jeg har ikke tenkt å bruke mer enn 7k - 13k. bare jeg blir fornøyd. kan føye til at jeg spiller ikke tv-spill.

Å for å spørre en gang for alle; trenger jeg full-hd eller er det helt greit med hd-klar( ikke så stø i engelsk så jeg skriver klar8) )
    Du ser kanskje forskjell når du har de side om side, men det har du jo glemt når du får det i stua?

Behøver strengt tatt ikke mer enn 720p når en skal ha seg en 50"... Og her er ett eksempel på en helt kurant og grei 50":

SAMSUNG 50 Q97 NÅ 8999 | FINN torget

Har den samme selv, og er meget fornøyd... Og nei, jeg har ingenting med annonsen å gjøre...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg har PS42C91H, altså 42-tommers utgaven av den trådstarter spør om.
    For å være helt ærlig ser jeg ingen umiddelbar forskjelll på den og min brors Panasonic TH-50PX720. Hvis det da er bildekvalitet du tenker på. Etter hva jeg vet har PX700-serien samme bildeprosessor som PX8 (V-real II).
    Jeg synes det er bra med tanke på at jeg betalte noen kroner under seks tusen for over et halvt år siden.
    Ikke misforstå, Panasonic lager bra fjernsyn, det er sågar favorittmerket mitt, og det er jeg som overtalte min bror til å kjøpe en Panasonic.
    Men jeg synes du kan redegjøre litt bedre for ditt syn enn å slenge ut noe så bastant og svevende som det jeg siterer deg på her.
    Beklager om jeg var for "bastant og svevende", og ikke utdypet innlegget nok. Jeg var svært i tvil hva jeg skulle kjøpe av LG og Panasonic. Det var til slutt designet og utstyret som avgjorde mitt valg (LG). Siden jeg også i begynnelsen vurderte nevnte Samsung modell, stakk jeg til en kompis en kveld for å ta en film aften. Det var etter dette Samsungen falt altfor langt ned på lista til at jeg i det hele tatt gadd å vurdere den mer. Platt og kjedelig bilde med kunstig smell i fargene var det jeg opplevde. Sortnivået var heller ikke noe å skryte av. Nå skal ikke jeg påstå at LG har det beste sortnivået på markedet heller, men den har iallefall et fantastisk flott bilde! Det samme gjelder for Panasonic, som igjen er hakket bedre på sort også.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smak og behag

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Behøver strengt tatt ikke mer enn 720p når en skal ha seg en 50"... Og her er ett eksempel på en helt kurant og grei 50":

SAMSUNG 50 Q97 NÅ 8999 | FINN torget

Har den samme selv, og er meget fornøyd... Og nei, jeg har ingenting med annonsen å gjøre...
    Takk for svar. jeg skal ringe etter klokken 10 å høre åss'n det blir med frakt.
    Jeg har forstått det slik at plasma ikke kan fraktes liggende??

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg hellet tatt en LG 50PG6000 gitt. Ser Lygren selger sin. Hvis han ikke har sendt den kan du sikker få den for under 10' også.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=38257&cat=7

EDIT: Så først ikke hvor du bodde så da er det kanske ikke like aktuelt med denne. Uansett ville jeg sterkt vurder LG hvis du trenger en rimelig 50".
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Da ville jeg hellet tatt en LG 50PG6000 gitt. Ser Lygren selger sin. Hvis han ikke har sendt den kan du sikker få den for under 10' også.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...ct=38257&cat=7

EDIT: Så først ikke hvor du bodde så da er det kanske ikke like aktuelt med denne. Uansett ville jeg sterkt vurder LG hvis du trenger en rimelig 50".
    Jeg bor i Nord-Trøndelag - på vikna !:wink:
    Bærum, ca 90 mil ein vei for meg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •