LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 35 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 694
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det var tilkoblet strømmålere på de fleste LED-TVene på IFA-messa i år, og forbruket er SVÆRT lavt uten innhold, nede i 20-50W om målerne gjengir korrekte tall... Forbruket er altså variabelt i forhold til om LED-ene står på eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile blir bare mer og mer imponert

Måtte ut og kjøpe en dvd for å teste sort nivået i dag på min nyinkjøpte 40" 786.

U2 Vertigo live from Chicago, en fantastisk bra DVD innspilling, både lyd og bilde er meget bra ! Enorm dybde i bildet på min Samsung, ser langt bakover i konsert salen. Sort er skikkelig sort !. Lyden er flott, selv på min gamle NAD 3020 B med Infinity Reference 31mk II høytalere og Thomsen DVD spiller.

TVn med led og kontrast 2.000.000:1 imponerer mer og mer !

Newcomer prooz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette går under teknisk eller ei, men jeg prøver meg

Er det mulig å vippe skjermen vertikalt? Har tenkt til å ha skjermen litt høyere oppe enn hodehøyde (stående på et bord), så da haddet det vært kjekt med denne muligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

46" 786 vs.856

Hei !
    Vurderer 46" av 786 eller 856.
    Tven vil hovedsakelig bli brukt til TV seing med CD. digital signal med en blueray film i ny og ne. Liker den smale profilen på 856 men er villig til å ofre den om det er endel å hente på biledkvaliteten. Noen med synspunkter ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    856 er jo en helt standard bakbelyst LCD, riktignok tynn og superlekker, men teknisk sett ingen revolusjon... Jeg ville jo selvsagt gått for LED, men disse TVene er jo en hel del tykkere da, så du må jo vurdere det estetiske rundt dette. For mitt vedkommende har noen cm tykkelse ingen verdens ting å si når en får så mye tilbake mht bildekvalitet, men her er jo smaken som baken. 856 er garantert en god TV det også!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !
    Takk for rask tilbakemelding. Du mener at bildet vil være bedre ved vanlig TV seing også ikke bare med Blueray ?
    Er det tilfelle ofrer også jeg gjerne noen cm. tykkelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det var tilkoblet strømmålere på de fleste LED-TVene på IFA-messa i år, og forbruket er SVÆRT lavt uten innhold, nede i 20-50W om målerne gjengir korrekte tall... Forbruket er altså variabelt i forhold til om LED-ene står på eller ikke.
    ugh! jeg har jo planlagt å kjøpe 60pg7000 som har oppgitt 700watt ved drift.

Her i huset har tven en tendens til å stå på 25 timer i døgnet.

Så hvis jeg heller går for en 55" SAMSUNG led så vil man tjene den inn etterhvert på strømregninga selv om den er dyrere........(hvor mye koster den forresten? )

hvordan fungerer dette egentlig, 756 er 2 år gammel mens 856 er 1 år gammel og 956 er årets modell?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Her er link til 55A956 på AVnytt: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1664...

...igjen vil jeg vil si at strømkostnadene ikke bør være det en tillegger utslagsgivende vekt ved innkjøp av TV, for selv om den suger type 1KW pr. time (plasmaene trekker nesten alltid mer enn oppgitt...) vs. 0,2-0,3KW på 55A956, snakker vi om en merkostnad på i verste fall 0,8KW x 1,5 (kroner pr. KW) x 5 (timer pr. dag) x 30 dager pr. mnd x 12 (mnder) = ca. 2000 pr. år... Nå er dette "worst case", og mest sannsynlig snakker vi om 500-1000 i merkostnad pr. år med mer realistisk strømpris og forbruk, og selv om det er penger det også må du jo huske på at det er kaldt i dette landet, så i hele vinterhalvåret funker jo plasmaen nærmest som en ovn...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Her er link til 55A956 på AVnytt: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1664...

...igjen vil jeg vil si at strømkostnadene ikke bør være det en tillegger utslagsgivende vekt ved innkjøp av TV, for selv om den suger type 1KW pr. time (plasmaene trekker nesten alltid mer enn oppgitt...) vs. 0,2-0,3KW på 55A956, snakker vi om en merkostnad på i verste fall 0,8KW x 1,5 (kroner pr. KW) x 5 (timer pr. dag) x 30 dager pr. mnd x 12 (mnder) = ca. 2000 pr. år... Nå er dette "worst case", og mest sannsynlig snakker vi om 500-1000 i merkostnad pr. år med mer realistisk strømpris og forbruk, og selv om det er penger det også må du jo huske på at det er kaldt i dette landet, så i hele vinterhalvåret funker jo plasmaen nærmest som en ovn...
    Jeg har tv'en på mer enn 15 timer par dag for et meste. Og som jeg har sagt mange ganger, så har jeg så mye dupeditter stående på at jeg fyrer ikke. DA spiller strømforbruket en rolle. Du må tenke litt på at det er forskjell på folk.
    For min del har jeg så lysst på en 500A at jeg holder på å bli gal, men den er litt stor og drar litt for mye strøm. Kunne nå bare Samsung senke prisene like mye på 7 og 9 serien som pioneer har gjort ville jeg bli glad...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, hvis du ser TV 15 timer i snitt hver dag skal jeg være enig i at strømforbruk er et issue...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LE46a866 clouding!!!

Sitat Opprinnelig postet av harryvilly
    Hei !
    Takk for rask tilbakemelding. Du mener at bildet vil være bedre ved vanlig TV seing også ikke bare med Blueray ?
    Er det tilfelle ofrer også jeg gjerne noen cm. tykkelse.
    Jeg er nå på min andre le46a866 p.g.a. clouding! Hadde litt i hjørnene på høyresiden på den første tv-en, men så jo på resten av skjermen at det ikke skulle være slik, så kontaktet Samsung og forhandler og fikk byttet. Monterte opp den nye og kunne dessverre fort konstatere at jeg hadde byttet fra plagsom feil til kraftig irriterende feil! Den siste har clouding på begge sider samt nede på midten. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men ser for meg å gå opp et hakk til 966 for å unngå problemet. Så dette er et moment du br ta hensyn til dersom du, som meg, er kritisk og kresen på bildet!
    866-en er for all del en lekker tv, men med skavanker i bildet om du er uheldig. Mulig jeg har max uflaks, men synes dette er noe andre kjøpere bør kjenne til.
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg har tv'en på mer enn 15 timer par dag for et meste.
    Oioi... Det var mye. Jobber du ikke så mye?...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og som jeg har sagt mange ganger, så har jeg så mye dupeditter stående på at jeg fyrer ikke. DA spiller strømforbruket en rolle.
    For min del har jeg så lysst på en 500A at jeg holder på å bli gal, men den er litt stor og drar litt for mye strøm.
    Nå fyrer ikke jeg heller, men det skyldes godt nok/riktig isolert bolig
    Hvorvidt en fyrer eller ikke er ikke noe godt nok mål på at en har for mange duppeditter stående.

Nå har jeg fått min krp-500a i hus og har rukket å sett et par filmer sammenhengende. Jeg må si at jeg ikke kjenner noe strålevarme i front av displayet. Ingen varme på sidene. Veggen bak tv'en blir heller ikke varm (den henger på originalt veggfeste).
    Holder jeg hånda over tv'en merkes det ingen varme i det heletatt 10cm over tv'en. Fra 0 til 10cm så merker jo en at saken er på - men varm? ikke akkurat og hvertfall ikke noe strålevarme.

Det er normal romtemperatur her på et par og tyve grader.
    Rommet er også ca 50m2.

Om den så hadde stått på i 24 timer så nekter jeg å tro at den hadde varmet opp rommet her med en halv grad engang! Jeg avgir mer varme selv til rommet

Så jeg er ikke med på at den er for varm.
    At den drar for mye strøm blir en vurderingssak. Da får en eventuellt kutte ned på andre ting om det sprenger budsjettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0
    Hvorvidt en fyrer eller ikke er ikke noe godt nok mål på at en har for mange duppeditter stående.

Nå har jeg fått min krp-500a i hus og har rukket å sett et par filmer sammenhengende. Jeg må si at jeg ikke kjenner noe strålevarme i front av displayet. Ingen varme på sidene. Veggen bak tv'en blir heller ikke varm (den henger på originalt veggfeste).
    Holder jeg hånda over tv'en merkes det ingen varme i det heletatt 10cm over tv'en. Fra 0 til 10cm så merker jo en at saken er på - men varm? ikke akkurat og hvertfall ikke noe strålevarme.

Rommet er også ca 50m2.

Om den så hadde stått på i 24 timer så nekter jeg å tro at den hadde varmet opp rommet her med en halv grad engang! Jeg avgir mer varme selv til rommet

At den drar for mye strøm blir en vurderingssak. Da får en eventuellt kutte ned på andre ting om det sprenger budsjettet.
    Hvor blir det av strømmen om den ikke avgir varme da...?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0

Rommet er også ca 50m2.

Har du sjekka mediaboksen.... Ellers spiller det ikke så mye rolle om varmen kommer fra panelovnen eller TV'n. Blir litt matt når jeg hører utsagn som på TV'n her om dagen at vi kan spare så my størm hvis vi skrur av alle apparater som står i standby. Vi trenger tross alt varme i huset 3/4 av året her i landet. Og et menneske avgir ca 100W.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestilt 786

Da ble 786 valgt fremfor 856.
    Lysten til å eie siste skrik i teknik var større en behovet for å ha siste skrik i design. Egentlig ett enkelt valg

Active raeggis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Led 55 i hus:)

Jeg følger denne tråden i spenning, og Samsung LE55A966D1WXXE er i hus, mens Pioneer er solgt til naboen ;-)

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/raeggis

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 55a966 nå i et par uker og sliter med clouding. Det har blitt mye bedre, men har ett lyst punkt på venstre side. Venter nå på at den nye skal komme, og håper den ikke har dette problemet. Det er ihvertfall ingenting som tyder på at clouding er løst fordi det er LED.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Bruker du "smart LED"-funksjonen? Hva mener du egentlig med "clouding". Har du faktisk et felt som er lysere enn resten i et helt sort bilde? Hvis det er tilfelle er jo tydeligvis alle LED-lysene dine på, og følgelig "Smart LED"-deaktivert. Det er jo mulig det kan være noe differanse i intensiteten på LED-diodene, spesielt når de kjøres inn, men det skal jo ha svært liten betydning hvis du bruker "Smart LED", som jo er hele poenget med denne teknologien, altså at LED-dioden kun aktiveres ved behov.

Side 9 av 35 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •