LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 35 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 694
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Clouding er jo ikke lenger et issue med LED, Valhall, det fenomenet kommer jo av bakbelysningsteknologien benyttet i vanlige LCD-TVer...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg ikke får noe svar på det med innstillinger, prøver jeg et annet spørsmål8) Er det noen som kan anbefale en god Blu-ray spiller? Eller er Blu-ray spilleren i min PS3 så bra at jeg ikke vil merke bildeforskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt ang PS3 dette spørsmålet også. Lysten på denne TV'n, men hører dårlige rykter om at den er treg og hakker i bildet når man spiller på den.... Hvordan er erfaringene blant dere som har den her?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vel, nå er ikke dette en tråd for PS3 da, men den gjør en helt OK jobb på Blu-ray. Sonys S350, 550 eller Panasonic BD35 eller 55 gjør selvsagt en bedre jobb, men koster jo nesten like mye som PS3, og da får en jo tross alt en spillkonsoll på kjøpet. Imidlertid støyer PS3en for mye for min del, så jeg benytter uten tvil en dedikert Blu-ray i mitt oppsett... Uansett, la oss forholde tråden til tema, men opprett gjerne en egen tråd i dertil egnet fora rundt temaet PS3 vs. annen Blu-ray (eller gjør et søk, dette er diskutert tidligere ved en rekke anledninger! ).

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det komme noen større versjoner enn 55" av disse modellene Lygren? Noen som vet om det foreligger noen planer om dette? Jeg som hadde slått meg til ro med å velge Pioneer hvis jeg skulle kjøpe TV...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei skal ikke snakke mer om Blu-ray spillere her 8-) Det var Sony BDP-S550 jeg så for meg. Tror det blir en slik. Men kan du også svare på spørsmålet om innstillingene du kom til var bra på tv Lygren? PLEASE 8-)

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vel, jeg vil vel ikke si at disse LED-TVene har sin store force i lysutbytte, der tror jeg jommen meg faktisk Pioneeren er minst like god eller bedre... Pioneer-plasmaene er glimrende bildeformidlere, men LED har uten tvil sine kvaliteter, som til tider også er overlegne:

1. LED har ekstrem stabil opptegning, mens plasma generelt har langt mer "maurtue-effekt", dvs. at pikslene ikke klarer å bestemme seg for om de skal være av eller på. Sitter en relativt nære TVen er med andre ord LED å foretrekke slik jeg ser det...

2. Fargeoverganger er ekstremt bra på LED, trolig grunnet stort spillerom som følge av det brede tilgjengelige fargerommet i LED-diodene. Her ligger ikke Pioneer veldig langt bak, men av samme årsak som nevnt overfor, ser en overgangene noe tydeligere på Pioneer-plasmaene.

3. Generell stabilitet i svært lyse scener. Her sliter rett og slett alt av plasma litt... Når alle plasmacellene skal i gang på samme tid ser en ofte tendens til litt flimmer, og fargebalansen er heller ikke alltid helt optimal. Her er LED også litt mer diffus enn "vanlig" LCD, men ser ut til å tegne opp svært fargekorrekte bilder med full hvit skjerm. Det skal imidlertid ikke mye reduksjon i lys før Pioneeren igjen yter optimalt og dermed strekker fargerommet mot korrekte nivåer. Her må jeg også si at jeg ikke har målt fargerommet spesifikt, og dette må en dermed ta med en liten klype salt, da det er mer observasjoner jeg har gjort meg enn noe annet...

4. LCD har også mindre mellomrom mellom hver piksel, altså mindre "screendoor". Dette kan faktisk være et poeng på større TVer på korte sitteavstander...

5. ...og LCD er selvsagt 100% gardert mht innbrenning ved bruk av konsoll osv., det er jo en fordel det også...

6. OG - LED bruker LANGT mindre strøm enn plasma, vi snakker vel en halvering eller bedre i snitt kan jeg tenke meg... Slukkes LEDene brukes nesten ikke strøm, så snittet avhenger jo litt av hvor mye mørke filmer/serier osv. en ser på... Selv med alle LEDene på bruker imidlertid LED en hel del mindre strøm enn plasma om det skulle være et tema for folk (helt irrelevant for mitt vedkommende for øvrig... ).

MEN, på den andre siden har Pioneers plasmaer:

1. Ekstremt korrekt gråskala. Unntaket kan som nevnt ovenfor være på scener der det er helt lyst, der jeg mener at plasmaen ikke lenger yter som den normalt gjør... Hvorvidt dette er bedre eller tilsvarende LED kan jeg vanskelig uttale meg om ettersom jeg så langt ikke har sett en kalibrert LED-TV, men at det er dårligere kan en nok se bort fra.

2. Ekstremt bred visningsvinkel, der farger osv. ser nesten like bra ut helt fra siden som forfra. Dette er jo helt klart kjekt når en skal ut på kjøkkenet en tur og vil ha med seg mest mulig at det som skjer osv. Til normalt bruk er imidlertid ikke dette spesielt problematisk på LCD og LED, men uansett en styrke hos plasmaen...

3. ...design... Selv om Samsungene begynner å ligne på noe mener jeg at Pioneers minimalistiske design slår det meste...

4. Brukergrensesnitt menysystem - Samsung har ofte litt klønete menyer, her er Pioneer og spesielt Sony (som jo også har LED-TVer, dog relativt kostbare) en del bedre...

5. Tykkelsen - selv om kanskje ikke noen cm fra eller til betyr så mye for folk er LED-ene litt "feite" rett og slett... Pioneeren er en hel del slimmere. Dette går vel egentlig på design, men men...

Kommer ikke på noe mer i farta...
    Det er riktig som du sier at clouding ikke lenger er noe problem med LED LCD'er. Men hva vil du si om blooming når det er noen få, små lyse elementer mens bildet ellers er helt sort? Og hvordan ser f.eks. en stjernehimmel som fyller store deler av skjermen ut?
    Jeg ville anta at Pioneer plasma vil fremstå bedre på disse punktene, men jeg har ikke sett en LED-TV i et mørkt rom selv enda... Men det jeg frykter er noe alà dette:

Mulig det har blitt nevnt allerede, men hvor mange LED-soner er det på de nye samsungene? På fjorårets F96 var det jo 96 LED-soner, noe som ble omtalt å være for få. Så jeg regner med det er fler på 7- og 9-serien av årets modeller?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har skrevet en del om blooming tidligere i tråden, Kimi, men generelt er ikke dette noe stort problem. Det er nå mer enn 1000 LED-dioder i disse TVene, så antallet er kraftig forbredret fra tidligere modeller.

Jeg skal prøve å få testet litt mer rundt dette med kritisk blikk om ikke alt for lenge, men andre som har TVen i hus må gjerne også kommentere litt rundt hvordan dette issues oppleves!

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clouding er jo ikke lenger et issue med LED, Valhall, det fenomenet kommer jo av bakbelysningsteknologien benyttet i vanlige LCD-TVer...

Ja se der ja, nå lærte jeg noe nytt i dag også. Sitter med en Samsung LE46a656 og dette er den andre jeg har som er plaget av clouding fenomet. Nå ble LED skjermen mye mer aktuell selv om jeg har bestilt 5090

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Vil det komme noen større versjoner enn 55" av disse modellene Lygren? Noen som vet om det foreligger noen planer om dette? Jeg som hadde slått meg til ro med å velge Pioneer hvis jeg skulle kjøpe TV...

Her er svaret jeg fikk fra Samsung:

Hei
    Takk for din email til Samsung Electronics Nordic.

De nye modellene som skulle slippes i år er komt. Hva som kommer til
    neste år vet vi desverre ikke. vi har ingen modell i 7 serien 52tommer
    med LED i år.

Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte oss på telefon nummer:
    815-56 480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 18.00.
    Eller du kan sende en email via vår hjemmeside New URL.

Med vennlig hilsen
    Cecillie
    Samsung Electonics Nordic

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme

Her er svaret jeg fikk fra Samsung:

Hei
    Takk for din email til Samsung Electronics Nordic.

De nye modellene som skulle slippes i år er komt. Hva som kommer til
    neste år vet vi desverre ikke. vi har ingen modell i 7 serien 52tommer
    med LED i år.

Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte oss på telefon nummer:
    815-56 480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 18.00.
    Eller du kan sende en email via vår hjemmeside New URL.

Med vennlig hilsen
    Cecillie
    Samsung Electonics Nordic

Newcomer Tenfjord sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt denne TVen i en ukes tid. Jeg har ikke fått testet den skikkelig enda, pga. mangel av blu-ray-spiller (som kom i dag), men det er en ting jeg har merket meg. Med engang du skrur på TVen så kommer det en liten kvine-lyd fra strøminntaket på baksiden. Du hører det ikke om det er litt lyd i tillegg, men er det helt stille, og du sitter nærme nok, så kan du høre det. Lyden varer i ca. 3-4 minutter, så forsvinner den, men kommer tilbake på lik måte neste gang du skrur av/på TVen.

Er dette noe som skjer hos dere andre også?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har skrevet en del om blooming tidligere i tråden, Kimi, men generelt er ikke dette noe stort problem. Det er nå mer enn 1000 LED-dioder i disse TVene, så antallet er kraftig forbredret fra tidligere modeller.

Jeg skal prøve å få testet litt mer rundt dette med kritisk blikk om ikke alt for lenge, men andre som har TVen i hus må gjerne også kommentere litt rundt hvordan dette issues oppleves!
    Jeg tror det bare det er 96 uavhengige soner (12x8 ). Disse sonene har sikkert flere LEDs internt, men disse styres samlet. For meg virker det som om dette er nok til å få god nytte av teknologien, selv om neste års modeller sikkert vil ha flere soner.

Jeg har forøvrig ikke opplevt pipelyder fra power supply eller andre steder...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt LE55A966 med LED nå en ukes tid og kan bekrefte at den også sliter med clouding. Det er ikke så mye og det virker som det er redusert litt over tiden, men problemet er der. Nå venter jeg på ny.

Satte denne og pioneer 5090 ved siden av hverandre og likte samsungen best.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runendr
    Hmmmmmmmmmmmm og jeg som har KRP-500M i bestilling....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Lover å spise capsen min hvis du blir direkte misfornøyd med den skjermen.... :wink:

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runendr
    To ting:

- Noen foretrekker LCD foran plasma, ofte pga. det jeg vil kalle "unaturlig" skarpe bilder og overdrevne farger på LCD - uten at jeg vet nøyaktig hva runendr tenkte på her. Dumt å basere sitt valg på hva enkeltpersoner velger, finn ut hva din bildepreferanse er først (ref. er du en plasma- eller LCD-type? )

- KRP-500M er kort sagt en bedre skjerm enn LX5090 på samtlige parametre

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen hadde mer klare og tydelige farger samtidig som det var helt køl svart i deler av bildet. Den er like svart som 5090, men fargene virker mer glødende og ga et veldig imponerende bilde. Dette er jo en smakssak og jeg valgte LCD fordi jeg ser mest på media center og blu-ray. Jeg har hatt pioneer plasma tidligere og den eneste LCD'n jeg har sett som klarte å produsere akkurat like bra svart (og gråtoner) var a966.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm og jeg en 5090, nei lett skulle det ikke være

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vist kul umulig å få svar på noen ting her, men for meg er det VIKTIG med PIP/PAP, og det uten de restreksjonene Samsung M86/87 har. Og sånn regner jeg med det er på 7 og 9-serien og, selv om INGEN har kunnet svare meg på det. I tillegg HATER jeg det at man må trykke gjennom ALLE kilder for å velge AV-inngang. Ergo er det vel bare Pioneer 500 A igjen for meg.

Side 7 av 35 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •