LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 35 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 694
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Jeg vet ikke, men jeg tror ikke det er TV'en som er problemet. Jeg har det samme selv, men problemet ble nesten helt borte da jeg oppdaterte softwaren på min CD HDPVR.

Hvilken reciever er det du har? (hvis du kjører signal igjennom en da)

Hei og takk for hurtige svar ! Kjører direkte til TV både fra Get sin HD PVR og Popcorn boksen. Ikke rukket å anskaffe recieveren enda.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at firmware funnet på samsung.no ikke fungerte var at TV'en er paralellimportert via Netshop.no/forhandler. Stusset litt på hvorfor fransk var valgt som default språk ved oppstart.. Samsung support fant det ut vha de tre siste bokstavene i modellnummeret oppgitt bak på TV-en. Koden min samsvarer med den de har i Frankrike.

Burde nok lest litt mer om paralellimport før jeg kastet meg på ny TV denne gangen ^^

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet TV-en med en tredje HDMI kabel type, som en kompis bruker jevnlig og som er kjøpt på Elkjøp, og nå går alt meget bedre. Scart var forferdelig i forhold, og TV-en fremstår nå som ganske så imponerende.

Fargene er mye mer levende, menyen på Get sin dekoder er kvitt etterslepet som så helt horribelt ut via scart, og både SD og HD sendinger ser mye mye bedre ut..

HDMI kablene jeg testet med som ikke fungerte er kjøpt på Clas Ohlson + medfølgende kabel til Popcorn Hour. Var av den oppfatning at pris ikke skulle ha noe å si her, og at omtrent alle HDMI kabler var like, men den gang ei ^^

Firmwareoppgradering gikk også i orden. Lastet ned den franske varianten og det gikk helt fint, behøvde ikke bytte språk i menyen. Alt er på norsk fremdeles.

Veldig glad for å slippe å sende TV i retur :-)

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nihilen
    Har du prøvd med kalibreringsverdiene enten fra lygren eller mparter (jeg har kopiert dem inn tidligere i tråden) Prøv en av dem og bli skikkelig imponert over TV'n:-D

Vidar

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen bedre 46" tv i samme prisklasse da?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Finnes det noen bedre 46" tv i samme prisklasse da?
    Min mening; nope... Samme teknologi blir først benyttet på Samsungs 9000-serie som kommer til høsten/vinteren, men da til en HELT annen pris... Har selv en TV nå med Edge-LED, og selv om den er tynn og lekker er den langt fra like god på film og generell dynamikk...

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så de nye LED modellene - 7050 o.l er ikke like bra?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...foreslår at du leser litt i tråden rundt disse Edge-LED-modellene... Det er definitivt "gi og ta" her, der den nye generasjonen bl.a. har et mer avansert og bedre fungerende 100Hz-system, er enklere å kalibrere (men like "off charts" i utgangspunktet), men sliter samtidig med sortnivået der ekte LED-bakbelysning gir en langt jevnere bildegjengivelse i mørke scener. Edge-LED fungerer jo litt slik som tradisjonell LCD (dog en del bedre, men samme prinsipp), dvs. at en alltid må ha disse påslått for å vise bilde på skjermen. Problemet er da at en ser hvor lyset stammer fra når bildet blir mørkt, altså fra 8 "soner" plassert i TVen ytterkant.

Med litt lys på er imidlertid problemet med Edge-LED kraftig redusert, så det er primært i MØRKE rom og i MØRKE scener ekte bakbelyst LED kommer til sin rett...

...en må rett og slett velge hva en vektlegger. Jeg synes sortnivået er viktigere, men har jo selv en 46A7070 på veggen pr. tidspunkt nettopp fordi den ser særdeles lekker ut med ekstremt tynn skjerm... Jeg er samtidig opptatt av å alltid teste ut det siste og nyeste, men ser jo at den "gamle" generasjonen er en del bedre på punkter jeg synes er vesentlige... Skal ikke være enkelt!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste burte være bildekvaliteten. Hvor ofte sitter man å ser på TVen fra siden?

Samsung har nok tatt ett bevist valg med å bruke Edge-LED fremfor slik forrige generasjon var (samt den kommende 9000 modellen). Og det er å kunne selge tynne TVer.

Men uansett så er nok problemene med Edge-LED ikke noe den normale forbruker ser, skjønner eller ønsker å se, den er jo tynn!. Den normale forbruker er den gruppen mennesker som tror de ser HD TV når de har en HD-ready skjerm å se på.

Siden den forbruker gruppen ikke bryr seg nevneverdig om selve kvaliteten, utenom at det ser greit ut (de fleste justerer ikke TVen når de får den), siden målgruppen er slik, så må de som har bildekvalitet som første pri ut med en mye høyere pris, eller times vis med kalibrering for å nesten nå målet 100%

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I brukermanualen på min 966 LED så står det at hvis man skal koble til en dvi/hdmi kabel, altså fra pc'en min så MÅ man bruke hdmi inngang 2. Hvorfor det egentlig? Hva skjer hvis den kobles til en av de andre hdmi inngangene? Er jo ikke så mange muligheter for å få kalibrert tv'en når den er koblet til inngang 2.
    Er det det samme med 786 også?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis inngang 2 er en PC-inngang så sier Samsung at det er der den skal koples, ikke for å ikke forvirre for mange folk. Men så lenge du har en HDMI plugg og stilt inn PCen riktig, så er det bare å plugge den i hvilke som helst HDMI inngang.

Det står det samme i manualen til min Sony 46W2000, at PCen skal koples til VGA inngangen. Har hele tiden brukt HDMI inngangen og aldri hatt noe problem med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, hvordan er LE-46A786 på input-lag..er den rask nok til seriøs PS3 online-gaming ? Hvordan er den i forhold til tver som 656 og 686 på dette ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Hvis inngang 2 er en PC-inngang så sier Samsung at det er der den skal koples, ikke for å ikke forvirre for mange folk. Men så lenge du har en HDMI plugg og stilt inn PCen riktig, så er det bare å plugge den i hvilke som helst HDMI inngang.

Det står det samme i manualen til min Sony 46W2000, at PCen skal koples til VGA inngangen. Har hele tiden brukt HDMI inngangen og aldri hatt noe problem med det.
    Jeg brukte også inngang 1 på min tidligere Sony W3000. Koblet den opp på inngang 3 nå...så nå fikk jeg kalibrert bildet skikkelig.

Har ikke prøvd den med fps spill enda, bare gt5 på ps3 og ingen plagsom lag der ivertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...det er alltid litt vanskelig å spå hva som vil skje med prisene fremover, men antar vi at krona styrkes vil jo prisene gå ned igjen, problemet er at de nå først vil gå kraftig opp... Uansett er ikke dette en pristråd, så det temaet må du nesten ta opp under "Produkt -og prisjakt".

Når det gjelder å måle visningsvinkelen er det sikkert en god plan, men foreløpig vurderer jeg en god innsynsvinkel til innenfor maksimalt 100-120 grader. En bør med andre ord plassere TVen temmelig rett i forkant av sofaen for optimale visningsforhold, der en får gode bilder fra f.eks. en 3-5-seter fra 3-4 meters avstand. Sitter en på siden vil en fremdeles kunne se hva som skjer, men da med en vesentlig reduksjon i kvalitet.

Er en del bedre enn bakprojeksjon, så jeg tror optimal visningsvinkel ligger typisk et sted mellom dagens LCDer og gårsdagens bakprojeksjons-TVer... Det finnes samtidig vanlige LCD-TVer som er enda dårligere enn LED, men det utgjør etterhvert mindretallet av dagens utvalg. Igjen, ikke noe stort issue hvis en har relativt optimal plassering av sitteplassene, men her er altså plasmaen vesentlig bedre, så det er fordeler og ulemper med alle teknologier, selv LED!

Når det gjelder det "glassklare" bildet du har opplevd Innocatorium samsvarer det med min opplevelse av bildet. Excellent sortnivå, kombinert med svært stabil og detaljert opptegning i mørke scener gjør dette til et unikum hva ytelse i lavere belyse scener angår. I lyse scener er den helt OK, ikke verdens mest lyssterke, men stort sett greit nok for de fleste oppsett (også her er de fleste plasma-TVer kraftigere).

En svært viktig fordel er også glimrende graderingsoverganger, samt svært realistiske farger, selv uten kalibrering, noe som for undertegnede er langt viktigere enn boosted lys og farger som uansett gjerne gir stikk i enten blått eller grønt...

Lygren: Hvordan er lysstyrken på 786 kontra de nye EDGE-LED skjermene? Vurderer en av disse. Har stue med mye vindu og derav mye lys og ønsker best mulig "smell" i bildet også på dagtid. Plasma er uaktuell i så måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baardm
    Lygren: Hvordan er lysstyrken på 786 kontra de nye EDGE-LED skjermene? Vurderer en av disse. Har stue med mye vindu og derav mye lys og ønsker best mulig "smell" i bildet også på dagtid. Plasma er uaktuell i så måte.
    Kan ikke svare på hvordan de er mot hverandre, men har 786 selv og både den og de nye EDGE-LED har utrolig mye gjenskinn i Samsung sitt "super-duper-kontrast-belegg". I tillegg til at rammene reflekterer også som juling..tror det er eneste kjipe med tven. Har handlet nye tykke gardiner i dag, så regner med det blir bra nå

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Kan ikke svare på hvordan de er mot hverandre, men har 786 selv og både den og de nye EDGE-LED har utrolig mye gjenskinn i Samsung sitt "super-duper-kontrast-belegg". I tillegg til at rammene reflekterer også som juling..tror det er eneste kjipe med tven. Har handlet nye tykke gardiner i dag, så regner med det blir bra nå
    ... og du sliter ikke med viftestøy el?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Edge-LED-TVene har mer lys som default, men du kan jo selvsagt øke lyset på 786-en også ved å justere opp bakbelysningen (med dermed også miste sortnivået). Jeg vil uansett si at Edge-LED-TVene har noe mer lysutbytte, men at 786 også kan justeres opp en del, men da på bekostning av sortnivå...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...viftestøy kan du se helt bort fra...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok da MÅ jeg bare bestemme meg mellom 796 eller den nye 6000 serien. Må ut med 1000 kroner mer for 796. Har lest alle trådene ved begge tv'ene, det er for og imot på begge. Er mer opptatt av billedkvalitet enn design, og bruker tv'en mest med litt lys i rommet.

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baardm
    Ok da MÅ jeg bare bestemme meg mellom 796 eller den nye 6000 serien. Må ut med 1000 kroner mer for 796.
    Trenger du mpeg-4 dekoderen da? 786 er samme tv'en uten dekoder og så vidt jeg husker 1500-2000 kr billigere.

Side 33 av 35 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •