LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 35 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 694
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Trenger litt feilsøkingstips her.
    Har LE40A786 med Get HD PVR som har fungert fint i et par mnd.
    Fikk Yamaha rx-v1900 i hus for par uker siden, og sliter med at når jeg ser på GETen så begynner plutselig bildet å flimre for så å bli svart. Etter noen sekunder så kommer det opp "mode not supported", mens lyden er fin hele tiden.
    Det er veldig forskjellig hvor lenge det går mellom dette. Menyene og alt på Getboxen flimrer, så derfor regner jeg med at det ikke har noe med signalet inn i boksen. Varigheten varierer mellom noen sekunder og opptil en halvtimes tid på det verste.
    Har byttet ut HDMI kablene med noen bedre, uten at det hjalp.
    Kjører 1080i ut fra GETen og har prøvd forskjellige oppløsninger på Yamahaen uten at det hjalp.
    Kan problemet være yamahaen? Siden alt fungerte fint før den kom i hus. Samtidig fungerer ps3 fint via yamaha.

Fant noen andre med lignende problemer: 1 og 2
    Jeg har akkurat det samme med min canal digital HD PVR boks og yamaha reciever. Det virker som det går bedre hvis jeg slår på satelitt tuneren først og noen sekunder etter recieveren.Hvis problemet oppstår allikevel er det bare å trykke på "set menu" knappen på fjernkontrollen til recievren, vente til meny bildet kommer opp, og trykke på samme knappen igjen. Det virker som dette ikke er relatert til TV'en, jegtror det er recievren som sliter med å oppskalere bildet eller noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samsung sluttet å lage de led tv som 786? Har tenkt å skifte ut min sony 40" snart og er skeptisk til edge led. Så er de alt for dyre. Vil ha større, 46" eller mer.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som alle de nye skjermene fra Samsung har Edge LED, noe som blir kun konstant baklys.

Husk at de ikke bygger skjermer for entusiaster, men for de store massene, og da ser det ut til at det er mye viktigere å ha tynne skjermer, enn det som gir best bilde.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...først på 9000-serien vil Samsung igjen tilby LED bak hele skjermen (kommer høsten/vinteren, blir nok relativt kostbar)... LG har også noe på trappene HER... Som tidligere nevnt tipper jeg at kostnaden ved å bygge TVene rett og slett ble for høy, og at derfor bakbelyst LED nå forbeholdes Hi-End-TVer i større grad; med andre ord - 786 og 956 ser ut til å være SVÆRT gode kjøp...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handler alltid tv i nærområdet siden det er lettere med reklamasjon hvis noe skulle gå galt. Så er det ikke så lett å få tak i bak led tv til en fornuftig pris.
    Så ser ut som jeg må hoppe på plasmabølgen siden man får pioneer sitt 5090 for rett over 20k. Er jo en meget god pris for en 50" med bra bilde.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Joa, du gjør definitivt ikke noe "feil" ved å velge en 5090, nei...

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Iceball:

Tipper det er receiveren ja. Har du prøvd å oppdatere firmware?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ... med andre ord - 786 og 956 ser ut til å være SVÆRT gode kjøp...
    Takket være denne tråden her, og ikke minst ditt bidrag, at jeg koser meg med min i dag. Blinkskudd :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Til Iceball:

Tipper det er receiveren ja. Har du prøvd å oppdatere firmware?
    Jeg har oppdatert firmwaren på tven i dag, uten at det hjalp.
    På receiveren så er det vel ikke mulig å oppdatere firmware? Er vel bare 3900 man kan det? Kan den leveres inn til Yamaha for oppdatering i så fall? Finner ingen info om firmware til 1900.

Razortec: Hvilken yamaha har du?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Razortec: Hvilken yamaha har du?
    3800 og 3900, samme problemet på begge :???:
    Både ny og gammel software, men hvis du slår på recieveren først og lar den stå på noen sekunder før du slår på satelittuneren, vil det redusere problemet kraftig, det hjalp ihvertfall hos meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dårlig nytt! Dette burde de ha ordna opp med når problemet er såpass gammelt.
    Har sendt mail til Yamaha. Får vurdere Onkyo om de ikke kommer med en løsning, for kan ikke holde på slikt.
    Jeg pleier å skru på receiveren først, men probleme skjer aldri med en gang uansett. Har lest om noen som får det når de skrur på, men for min del så kommer det gjerne midt i no viktig på tven

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Samsungen har ikke direktevalg av AV-kilder og ikke god nok PIP/PAP.
    Så WTF skal jeg gjøre...?
    Jeg kjøpte meg en logitech harmony one og ved å programmere den så velger den rett inngang til hver "task" man programmerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Jeg kjøpte meg en logitech harmony one og ved å programmere den så velger den rett inngang til hver "task" man programmerer.
    Kan bekrefte at det fungerer fint med rimeligere harmony også.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har oppdatert firmwaren på tven i dag, uten at det hjalp.
    På receiveren så er det vel ikke mulig å oppdatere firmware? Er vel bare 3900 man kan det?
    Beklager så meget, det har du helt rett i. Var inne på Yamaha's sider og sjekket nå. Har selv 3900, og der var det noen problemer som forsvant ved oppdatering.

Newcomer RobertiouZ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man stille(dimme) alle baklysene samtidig på LE46A796/786, på samme måte som man kan stille(dimme) baklyset på f.eks LE46A656? Jeg tenker ikke på lysstyrken, men en egen innstilling i menyen for baklyset.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertiouZ
    Kan man stille(dimme) alle baklysene samtidig på LE46A796/786, på samme måte som man kan stille(dimme) baklyset på f.eks LE46A656? Jeg tenker ikke på lysstyrken, men en egen innstilling i menyen for baklyset.
    Ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble en 55" 966 LED på meg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med nyinnkjøpt LE46a796 og HDMI

Heisann folkens

Handlet mitt første LCD TV, og er dermed litt ekstra usikker på om feilen ligger hos bruker eller i TV'en.. men _både_ ved tilkobling av GET sin HD PVR dekoder og Popcorn Hour A110 via hdmi kabel så forsvinner signalet etter veldig kort tid (snakk om ca 10-20 sekunder). Forsøkt alle hdmi porter på TV, byttet hdmi kabel, tatt omstart opp og ned i mente på alle enheter og startet dem i forskjellig rekkefølge.

Bruker nå SCART kabel for å stilne tv-hungeren til dama, da dette fungerer OK.

Har forsøkt å laste ned ny firmware her - men også her ble det fail pga at TV-en ikke godtar filene som er pakket ut på minnepennen (som kjører FAT, og det ligger heller ikke noen andre filer på den).

Ikke den beste starten på forholdet med denne TV-en mao, så angreretten frister, men tenkte å ringe supporten i morgen for å høre om det bare er meg eller noe annet som er galt..

Tre spørsmål - håper det er greit at jeg stiller alle i denne tråden:

1: Noen tips om hvorfor HDMI ikke fungerer som det skal?

2: Noen tips om hvorfor firmwareoppatering ikke fungerer?

3: Ser en god del fotball både i SD og HD, tror dere jeg vil bli lykkeligere med Plasma enn med denne LED LCD'en? Opplever fargene som litt blasse og spillerne ser ut som om de har en liten hakkete glorie rundt seg på SD sendinger. Vet ikke om dette er relatert til at jeg må kjøre SCART for øyeblikket..

Ellers en stor takk for nyttig og bra forum.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nihilen
    Heisann folkens

Handlet mitt første LCD TV, og er dermed litt ekstra usikker på om feilen ligger hos bruker eller i TV'en.. men _både_ ved tilkobling av GET sin HD PVR dekoder og Popcorn Hour A110 via hdmi kabel så forsvinner signalet etter veldig kort tid (snakk om ca 10-20 sekunder). Forsøkt alle hdmi porter på TV, byttet hdmi kabel, tatt omstart opp og ned i mente på alle enheter og startet dem i forskjellig rekkefølge.

Bruker nå SCART kabel for å stilne tv-hungeren til dama, da dette fungerer OK.

Har forsøkt å laste ned ny firmware her - men også her ble det fail pga at TV-en ikke godtar filene som er pakket ut på minnepennen (som kjører FAT, og det ligger heller ikke noen andre filer på den).

Ikke den beste starten på forholdet med denne TV-en mao, så angreretten frister, men tenkte å ringe supporten i morgen for å høre om det bare er meg eller noe annet som er galt..

Tre spørsmål - håper det er greit at jeg stiller alle i denne tråden:

1: Noen tips om hvorfor HDMI ikke fungerer som det skal?

2: Noen tips om hvorfor firmwareoppatering ikke fungerer?

3: Ser en god del fotball både i SD og HD, tror dere jeg vil bli lykkeligere med Plasma enn med denne LED LCD'en? Opplever fargene som litt blasse og spillerne ser ut som om de har en liten hakkete glorie rundt seg på SD sendinger. Vet ikke om dette er relatert til at jeg må kjøre SCART for øyeblikket..

Ellers en stor takk for nyttig og bra forum.
    ..Scart blir bare en nødløsning da det normalt gir mye dårligere bilde. Hva slags feil du har på HDMI vet jeg ikke men det er sikkert noen som har tips, som Lygren som har TV'n.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke, men jeg tror ikke det er TV'en som er problemet. Jeg har det samme selv, men problemet ble nesten helt borte da jeg oppdaterte softwaren på min CD HDPVR.

Hvilken reciever er det du har? (hvis du kjører signal igjennom en da)

Side 32 av 35 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •