LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 35 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 694
    Newcomer BigH sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ElTaco
    Hmm.. Da har jeg bestilt meg 1 stk. Samsung 46A796. Nettopp bestilt komplett surround anlegg også. Så nå gleder jeg meg som en onge!
    Kan nesten garantere at du blir fornøyd. Jeg er ihvertfall superfornøyd med min nyinnkjøpte 786. Men gjør som AndersT2 anbefaler, skaff deg en Harmony fjernkontroll. De fleste av oss har vel familiemedlemmer med teknofobi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre. Gleder meg veldig!

Har en Harmony 525 tror jeg den heter.. Vil vel gjøre nytten en stund den også. Bra jeg får lagt in makro så alt slår seg på riktig.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre. Gleder meg veldig!

Har en Harmony 525 tror jeg den heter.. Vil vel gjøre nytten en stund den også. Bra jeg får lagt in makro så alt slår seg på riktig.
    Holder lenge den 525en ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er noen som kan fortelle meg hvordan lyden er på ramma!!!!!!!!!!!!!

er den bedre 656??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en BlueRay film å anbefalle som den første jeg skal nyte på tv'n når den kommer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor er den ingen som kan fortelle meg hvordan lyden er på tv'en????

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjefre
    Suger, som på de fleste skjermer!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en BlueRay film å anbefalle som den første jeg skal nyte på tv'n når den kommer?
    Iron Man, Baraka, Wall-E, Band of Brothers og The Dark Knight er ihvertfall noen av mine foretrukne demofilmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er 756(9995 KR NÅ) iforhold til 656(7000KR NÅ) OG 786

pRØVER OG HOLDE MEG UNDER 10000 KR I DISSE FINANSKRISETIDER

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tippe at de fleste som har denne TV'en kjører lyden via ekstern forsterker. Det er iallefall det jeg gjør. Lyden fra TV'en er helt grei, men bassen er begrenset slik som på de fleste flate TV'er.

Mange av HD kanalene sendes med surround-lyd, er derfor mer stas å ha lyden via surround forsterker enn fra de innebygde høyttalerne.

Jeg har forøvrig en Logitech harmony 525, den fungerer helt utmerket med denne TV'en, Pioneer hjemmekino med DVD og CD HD-PVR. Så det blir akkurat like enkelt å bruke ekstern forsterker som innebygde høyttalere.

Helge

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen måte å få TV-en til å velge HDMI-1 som input når den slår seg på? Det er litt slit å måtte velge input hver gang jeg skal slå på TV-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at ingen svarer er nok at de fleste kjører ekstern lyd. Det gjør jeg, og har derfor inget grunnlag for å svare deg på dette.
    Har heller ikke noe sammenligningsgrunnlag mot andre TV'er. Men om jeg skal sammenligne med ekstern lyd via anlegg så vil det uansett være dårlig.
    Hva vil du egentlig sammenligne med? Andre TV'er? Da er det en løsning å gå i butikken og sjekke alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryback
    Er det noen måte å få TV-en til å velge HDMI-1 som input når den slår seg på? Det er litt slit å måtte velge input hver gang jeg skal slå på TV-en.
    Jeg mener å huske at den starter opp med samme input som var aktiv når den ble slått av. Slår du den på ved å bruke en av tall-knappene på fjernkontrollen så velger den TV-tuner, men slår du den på med av/på knappen så får du sist brukte inngang.

Skaff deg en Logitech Harmony eller tilsvarende så slipper du dette problemet. Logitechen velger riktig input basert på aktiviteten du velger.

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg slår alltid på ved å trykke på tallknapp. Jeg skal teste med power-knappen nestegang.

Jeg har 3-4 forskjellige fjernkontroller som har fulgt med kabinett, tunerkort etc så jeg skal se om jeg får en av de til å funke, men Harmony-serien frister veldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler å bruke Harmony kontroll. Den går rett til riktig inngang med en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg står rett foran 786 tar noe av det ekstreme svart nivået og fjerner en del detaljer i bilde. Går jeg det 2 meter til siden så kommer detaljene frem igjen!!!
    Dette syns jeg er litt negativt med denne tv'en. Tv får bedre detaljer fra siden.

Jeg vet ikke hav dette skyldes og kan man dempe kontrasten noe for det blir kanskje litt for mye.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...vel, manglende detaljer skyldes en negativ dip i gammakurven nederst. Prøv å justere litt på gamma for å se om ting blir bedre... Brightness må også justeres korrekt, bruk gjerne DVE.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det lønner seg å oppdatere firmwaren på denne tven, og hvor nyeste firmware kan lastes ned fra ?

Lurer også på om displayet på denne er av plast eller glass?
    Den har en slik blank overflate som minner om glass, men trodde alle LCD var plast?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å monterer noen lystårn på jobben, en type som varsler forskjellig aktivitet.

Der kjørte vi først med vanlig pære (10w), men så valgte vi å bytte til LED pærer i de grønne, siden de skal lyse så å si hele tiden. Dette for å spare utbyttingsarbeid når pærene går.

Må si jeg fikk ett nokså stort sjokk når jeg satte på og testet. Koplet da sammen to grønne, en med og en uten LED. Begge 10 w. Glassene er i helt samme farge. Forskjellen var enorm i farge kvalitet. LEDen var skikkelig grønn, mens den vanlige pæren var matt og lys. LED pæren er av typen kretskort med flere LEDer på.

Må si jeg gleder meg til sommeren når jeg kan bytte ut min "råttene" Sony W2000 med en LED skjerm. Tror jeg kommer til å få ett skikkelig sjokk i forskjell. Er mektig lei det bleike og matte bildet jeg har i dag, spesielt i mørkt rom (noe jeg ikke gjør mer pga sortnivået)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Driver å monterer noen lystårn på jobben, en type som varsler forskjellig aktivitet.

Der kjørte vi først med vanlig pære (10w), men så valgte vi å bytte til LED pærer i de grønne, siden de skal lyse så å si hele tiden. Dette for å spare utbyttingsarbeid når pærene går.

Må si jeg fikk ett nokså stort sjokk når jeg satte på og testet. Koplet da sammen to grønne, en med og en uten LED. Begge 10 w. Glassene er i helt samme farge. Forskjellen var enorm i farge kvalitet. LEDen var skikkelig grønn, mens den vanlige pæren var matt og lys. LED pæren er av typen kretskort med flere LEDer på.

Må si jeg gleder meg til sommeren når jeg kan bytte ut min "råttene" Sony W2000 med en LED skjerm. Tror jeg kommer til å få ett skikkelig sjokk i forskjell. Er mektig lei det bleike og matte bildet jeg har i dag, spesielt i mørkt rom (noe jeg ikke gjør mer pga sortnivået)
    Denne erfaringen har ingen og gjøre med en LEDTV. EN 10 watt LED produserer mye mer lys enn en trådpære. Fargene er det samme . Begge har et glassfilter rundt seg . SVART er ikke en farge!!

Side 30 av 35 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •