LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 35 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 694
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Driver å tester tv'en litt ikveld! Har lagt merke til tidligere at det er bilde problemer når jeg kobler opp pc'en via HDMI kabel.. Derfor ville jeg prøve ut dette nå....

Det som skjer er at når f.eks. filmen jeg ser på beveger seg raskt, sideveis filming eller når man ofte bytter scener, kommer det en forstyrrelse midt på skjermen... Måten jeg kan få forklart det på er; hvis man spiller fps spill, og skryr av vsync.. når man da bever seg nærme vegger osv kommer det opp akkuratt samme forstyrrelse... Er som at bildet blir uklart og skurrete, men bare på de samme stedene Hver gang..

Leste tidligere at noen andre også hadde problemet, men fant ikke svar på om det ble fikset ... ? vanlig pc kabel funker helt fint, gjelder kun HDMI utgang på pc til tv.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware 1000,1 dato 3-2-2009 samme nummer på firmware men står at den er oppdatert.
    Download-Center SAMSUNG

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar for å kjøpe 46" TV, valget står nå mellom Samsung 46a786 og Panasonic 46PZ80E. TVen vil primært bli brukt til vanlig TV titting med signaler fra CD sin HD PVR (Parabol), har også Wii og kommer nok til å kjøpe BD-spiller rimelig snart. Er i tillegg interessant å koble til PC for å vise bilder etc en sjelden gang. Den skal stå i en lys stue hvor vi sitter ca 4 meter fra skjermen.

Panasonicen er såpass mye billigere at jeg kan få med en grei BD spiller i samme slengen.

Hvilken TV skal jeg velge og hvorfor?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg den du liker best i butikken...

Hvorfor:
    Fordi det er den du liker best !

Lurer du på noe mer kan du sikkert lese igjennom hele denne tråden, får du en god oversikt

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugnæss
    Velg den du liker best i butikken...

Hvorfor:
    Fordi det er den du liker best !

Lurer du på noe mer kan du sikkert lese igjennom hele denne tråden, får du en god oversikt
    For der er TVene representabel for hva de faktisk kan vise til... NOT! :roll:

TVene i butikkmodus har fabrikk-innstilling, som er for å skille seg ut blant mengden og bli lagt merke til, og er ofte veldig feil i forhold til hvordan bilde er tenkt i utgangspunktet. Det man ser i butikken viser lite om hvilket resultat man kan få med en skikkelig kalibrert TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    For der er TVene representabel for hva de faktisk kan vise til... NOT! :roll:

TVene i butikkmodus har fabrikk-innstilling, som er for å skille seg ut blant mengden og bli lagt merke til, og er ofte veldig feil i forhold til hvordan bilde er tenkt i utgangspunktet. Det man ser i butikken viser lite om hvilket resultat man kan få med en skikkelig kalibrert TV.

Dete var noen i tråden som sa at dersom du ikke har noe å sammenligne med, så vil du ikke oppleve noen spesifikk lavere kvalitet, bildet er så pass bra uansett. Selv har jeg 796, og det er nok ikke tvil om at den har et noe bedre bilde enn Samsung 656 og Sony w4500 som jeg kikket på. Men det er muligens marginalt i den vanlige forbrukers øyne. Tror ikke du blir skuffet om du velger den billigere TVn.

Men til sist, det er ikke til å komme unna at jeg fortsatt får et kick når filmer skifter scener/rulletekster kommer og bildet mørkner og blir HELT sort, hehe! Jeg er veldig glad i totalt sortnivå, så jeg får litt ekstra valuta for pengene hver gang jeg ser på filmer og HD-sendinger, ettersom jeg har mulighet til å gjøre rommet helt mørkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innovatorium
    ...
    Men til sist, det er ikke til å komme unna at jeg fortsatt får et kick når filmer skifter scener/rulletekster kommer og bildet mørkner og blir HELT sort, hehe! Jeg er veldig glad i totalt sortnivå, så jeg får litt ekstra valuta for pengene hver gang jeg ser på filmer og HD-sendinger, ettersom jeg har mulighet til å gjøre rommet helt mørkt.
    Men blir ikke plasmaen til Panasonic nesten like sort som LED til Samsung? Trodde største forskjellen var på hvor lyst det kan bli, og der er vel LCD/LED litt bedre enn plasma?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Men blir ikke plasmaen til Panasonic nesten like sort som LED til Samsung? Trodde største forskjellen var på hvor lyst det kan bli, og der er vel LCD/LED litt bedre enn plasma?
    Ah, det gikk litt fort i svingene for meg, så ikke at det var plasma. Jeg kjenner ikke til sortnivået på disse, så jeg skal holde meg fra å kommentere det...

Ettersom du har den i en lys stue, bør du sjekke om plasmaen er lyssterk nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor HDMI Black Level er låst på noen kilder, mens ikke på andre?
    Og hva bør den stå på når jeg skal igang å kalibrere tven?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Antar det hentyder til extended eller normalt signal inn (0-255 eller 16-235 nivåer), der det sistnevnte er "video" og førtnevnte "PC"-standarden. Sender du "PC"-signalet inn vil du trolig kunne benytte "expanded"...

For å gjøre det hele enkelt hadde jeg holdt meg til video-signal inn hvis mulig, og dermed deaktivert "HDMI-black"... Du taper ingenting på å sende 16-235 (video-standarden), men problemet oppstår hvis du sender 0-255 og lar TVen anta du sender 16-235, da "klippes" plutselig signal i bånn! Ettersom det ikke er mulig å vise "extended black" fra alle kilder tyder det jo uansett på at TVen detekterer dette på korrekt måte...

Mulig jeg roter litt rundt dette, har surret mye med disse standardene selv, også helt nylig, så her må gjerne noen andre også komme med innspil!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker logisk det du sier Lygren, selv om jeg ikke får tid forran tven i kveld til å teste det ut:twisted: Det vil da si at "low" tilsvarer pc 0-255 og "normal" blir 16-235.
    Bruker du "Normal" farge tone på de kalibreringene du har lagt ut?
    Håper du får tid til å legge ut litt mer instillinger og diagrammer.
    Selv sliter jeg med at Eye-One ikke er veldig stabil:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren, har postet et lite problem jeg har hatt med tv.

Lurer egentlig på om du har hatt noen problemer når du eventuelt har koblet pc opp mot tv.... Tv'en får urolige bilder når det virker som den får litt mer å jobbe med i filmer.. Generelt greit bilde kun når kameraet står stille....
    Legger ikke merke til problemet når jeg er i vanlig windows...

noe hjelp å få ? =)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...Samsung og PC er generelt ikke spesielt god "kombo", men jeg har tidligere fått dette til greit ved bruk av PC med HDMI-utgang... Jeg koblet til Macen min her om dagen via DVI-porten fra den, og fikk faktisk helt greit 1080P-bilde. Måtte velge å vise "colored area" i menyen, så jeg antar jeg ikke fikk pikselmapping, men det var uansett relativt skarpt og fint ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Antar det hentyder til extended eller normalt signal inn (0-255 eller 16-235 nivåer), der det sistnevnte er "video" og førtnevnte "PC"-standarden. Sender du "PC"-signalet inn vil du trolig kunne benytte "expanded"...

For å gjøre det hele enkelt hadde jeg holdt meg til video-signal inn hvis mulig, og dermed deaktivert "HDMI-black"... Du taper ingenting på å sende 16-235 (video-standarden), men problemet oppstår hvis du sender 0-255 og lar TVen anta du sender 16-235, da "klippes" plutselig signal i bånn! Ettersom det ikke er mulig å vise "extended black" fra alle kilder tyder det jo uansett på at TVen detekterer dette på korrekt måte...

Mulig jeg roter litt rundt dette, har surret mye med disse standardene selv, også helt nylig, så her må gjerne noen andre også komme med innspil!
    Så godt som riktig :-)

HDMI kan bruke enten RGB-signallering (typisk pc), eller YCCBx-et-eller-annet (typisk all annen elektronikk). Ved RGB vil valget om 0-255 eller 16-235 være enablet, mens med YCB er dette gitt.

Hvis man velger HDMI Black Level "Low" i menyen, så betyr dette, forvirrende nok, 16-235. Feil valg her betyr at alle svarte farger blir grå og kontrasten relativt dårlig, evt. både black og white crush.
    Mulig man bør være obs her...min Fiber-receiver sender RGB 16-235, og default på samsungen er HDMI Black Level "Normal" noe som ga overraskende dårlig bilde de første minuttene :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å bruke en DVI til HDMI adapter på denne tvn?
    Er det plug and play eller møter jeg masse problemer da?
    Jeg er på tampen å bestille denne tvn, men er litt usikker fordi jeg bruker mye pc på tvn til å se film og høre på musikk på det nye anlegget mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mrjee
    Jeg er på tampen å bestille denne tvn, men er litt usikker fordi jeg bruker mye pc på tvn til å se film og høre på musikk på det nye anlegget mitt.
    de som lager dreambox har laget en kabel, dvi til hdmi som de har loddet inn lyden på også. anbefales hvis du vil ha med lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mrjee
    Jeg bruker en helt vanlig DVI til HDMI kabel da min eneste kilde er en HTPC. Fungerer helt utmerket. Lyden går direkte HTPC til fra receiver via s/pdif. No problemo.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at DVI til HDMI går fint. Har et Ati 2900 Xt, og får med lyden også ved bruk av Ati sin orginale adapter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugnæss
    Driver å tester tv'en litt ikveld! Har lagt merke til tidligere at det er bilde problemer når jeg kobler opp pc'en via HDMI kabel.. Derfor ville jeg prøve ut dette nå....

Det som skjer er at når f.eks. filmen jeg ser på beveger seg raskt, sideveis filming eller når man ofte bytter scener, kommer det en forstyrrelse midt på skjermen... Måten jeg kan få forklart det på er; hvis man spiller fps spill, og skryr av vsync.. når man da bever seg nærme vegger osv kommer det opp akkuratt samme forstyrrelse... Er som at bildet blir uklart og skurrete, men bare på de samme stedene Hver gang..

Leste tidligere at noen andre også hadde problemet, men fant ikke svar på om det ble fikset ... ? vanlig pc kabel funker helt fint, gjelder kun HDMI utgang på pc til tv.

Hei, fikk du fikset dett problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, klarte det til slutt med litt hjelp.
    La ut en annen dedikert post på forumet....

Side 22 av 35 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •