LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 694
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...graderingskvaliteten er rett og slett helt fantastisk... Er nesten litt uvant å se såpass superb sortnivå, er en stund siden sist! Er som CRT...

Har sett meg gjennom Rolling Stones - shine a light på Blu-ray, og på denne type scener kommer virkelig LED-teknologiens enorme dynamikk til sin rett! FANTASTISK - spesielt bra blir det jo når en har kraftige, lyse deler fra scenen, og får den vanvittige kontrasten mot publikumsområdet... NYDELIGE bilder - rett og slett!

Panoreringskvaliteten er også vanvittig god, her bor det garantert sterke prosessorer!

TVen er som default satt opp med relativt forsiktig lysutbytte for øvrig, selv med brightness oppe i 65. Jeg økte også bakbelysningsgraden til 10 på dagtid (på en skala fra 0-10, der 5 er default) uten at det ser ut til å påvirke fargene nevneverdig, men gav bedre lys på dagtid. Dette er definivt uansett ikke et "lysmonster", men mer enn nok for min smak! Virker som de har benyttet CRT som "mal" fremfor plasma og annen teknologi, TVens bildekvaliteter skiller seg vesentlig fra hva LCD tidligere har fokusert på!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...en annen ting er stabiliteten i mørke scener... Ingen "maurtue"-tendens eller ujevne overganger her i gården som ofte er et issue på plasmaene, kun helt korrekt tegnede detaljer som må være noe av det beste jeg har sett; uansett teknologi...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...graderingskvaliteten er rett og slett helt fantastisk...
    På gråtoner, farger eller begge deler?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Begge deler... Selv den dampende siggen til Keith flommer ut på scenen i all sin prakt... Lysene på scenen, der det også er masse røyk, vil tradisjonelt brekke opp i svært tydelige overganger... Jeg ser her altså ikke antdning til lurvete graderinger en gang...

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra. Når kommer den i 120"? :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hehe, det var det da... Projektoren lever nok fremdeles trygt en stund til gitt...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre en Pioneer 5090 med andre ord .........?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vel, Pioneeren har jo hele dynamikken tilgjengelig i ett og samme punkt, en av plasmaens store fordeler. Videre har du bredere visningsvinkel og null blødning (selv om det er lite også på denne LED-TVen). Du har også høyere lysutbytte på Pioneeren.

Samtidig er LEDen mer stabil i bildevisningen, bedre på hvitt slik jeg ser det, veldig stabil i opptegningen i mørke scener (ingen "knudring" som det er bittelitt av på Pioneeren). I tillegg er fargene av en annen verden, men der stiller jo også Pioneeren veldig sterkt...

Jeg vil derfor ikke avgi noen veldig "dom" mht hva som er "best" av Pioneer-plasma og LED, men i 40-46"-klassen er det i det minste liten tvil om hva som ruler i disse dager!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Du skriver at det er 46a786 modellen, er dette den som kommer til Norge?
    Eller er det det samme som 796R2 - som står listet på samsung.no, finner ikke 786 der?

Utifra spørsmålet fra Ingeniør'n om den slår 5090 og ditt svar til det - vil Samsungen være et bedre kjøp enn pioneer krp-500A også? om en tar utgangspunkt i review'et du har gjort av samsungen og krp500a reviewet en finner her : Pioneer KRP-500A 50inch Full HD 1080 Kuro Plasma Review review at AVForums.com

Det ble plutselig mye vanskeligere å bestemme seg.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår du svarer diplomatisk.....

På den annen side blir man litt i tvil når man står på trappene til å kanskje skaffe seg en 5090/KPR-500M når man ser hva som allerede bor i LED teknologien. Den LED TV'n som var omtalt i Hjemmkino for litt siden fikk jo en del pepper for halo effekten, så jeg avskrev den som for fersk, men ting kan allerede ha blitt bedre.. Sony'n som ble teste i siste nummer fikk jo mye ros, men var priset til 70' ...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sonyen de testet i Hjemmekino-bladet (55X4500) tar utgangspunkt i samme panel som denne (bare et par hakk større... ), et panel som er kraftig forbedret fra forrige generasjon du henviser til. Samsung og Sonys LED-paneler produseres på samme fabrikk.

796en er samme som 786, men har mpeg4-tuner i tillegg... Ettersom de fleste som kjøper en såpass avansert TV uansett benytter en ekstern PVR er altså den reelle forskjellen på 786 vs. 796 minimal.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...du kan for øvrig trygt handle deg en Pioneer-plasma, d4rg0, men mindre du synes det er greit å gå ned 4 tommer i størrelse. LEDene finnes foreløpig kun i 46 og 55", og 55-tommeren er relativt kostbar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d4rg0
    Hei

Du skriver at det er 46a786 modellen, er dette den som kommer til Norge?
    Eller er det det samme som 796R2 - som står listet på samsung.no, finner ikke 786 der?
    796 blir den nordiske modellen med MPEG4 tuner, nordiske menyer/manual og nordisk garanti. Bortsett fra det er det samme TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer krp500a vil jo også krype over 30k, så prisen er vel rimelig lik til slutt. Men jeg er mer opptatt av det tekniske. (da dette heller ikke er pristråd). Kurvene for samsung 9 serie displayet ser jo så å si helt likt ut til pioneer 500a kurvene.
    Men takk for betryggende ord i at jeg "trygt kan kjøpe" plasma'en. Det får meg til å skjønne at forskjellen ikke er for stor og ikke nødvendigvis til fordel for samsungen - om jeg får strekke det litt langt.

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Har sett meg gjennom Rolling Stones - shine a light på Blu-ray, og på denne type scener kommer virkelig LED-teknologiens enorme dynamikk til sin rett! FANTASTISK - spesielt bra blir det jo når en har kraftige, lyse deler fra scenen, og får den vanvittige kontrasten mot publikumsområdet... NYDELIGE bilder - rett og slett!
    ..Har du f eks mulighet til å teste mot litt dårligere live opptak enn akkurat denne? f eks Brucern sitt liveoppta fra Dublin, overlever dette eller blir det for grov iso, aka for mørkt som vanlig? Frister veldig med denne som julegave til far

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det foreligger en del tester av samsung 9:

Samsung LE55A956 Review

Som var så som så begeistret over oppskaler SD kvalitet og etterslep ved konsoll spilling, mens

Samsung LE55A956 55in LCD TV Review - TV Reviews - TrustedReviews

var veldig så begeister.

Kommentarer til det dårlige resultatet på SD hos hdtvtest Lygren ? Du har og erfaring med PG6000 - som natt og dag ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer krp500a vil jo også krype over 30k, så prisen er vel rimelig lik til slutt. Men jeg er mer opptatt av det tekniske. (da dette heller ikke er pristråd). Kurvene for samsung 9 serie displayet ser jo så å si helt likt ut til pioneer 500a kurvene.
    Men takk for betryggende ord i at jeg "trygt kan kjøpe" plasma'en. Det får meg til å skjønne at forskjellen ikke er for stor og ikke nødvendigvis til fordel for samsungen - om jeg får strekke det litt langt.
    KRP-500M er priset til kr 32-34' pr dato så 500A kommer nok opp på 40'. I Sverige koster den 39900,- . På tide at Pioneer får konkuranse fra LED skjønner jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    KRP-500M er priset til kr 32-34' pr dato så 500A kommer nok opp på 40'. I Sverige koster den 39900,- . På tide at Pioneer får konkuranse fra LED skjønner jeg...
    Oj, det var ikke priser jeg har blitt forespeilet. Da blir det spennende å se hva som dukker opp. Og hva le46a796r2 går for.

Men mangler denne (samsung 7 serie) DLNA?
    Isåfall blir 5090H mer aktuell for min del om den ikke blir helt gruset på bildekvalitet av 7 serien da...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, det var ikke priser jeg har blitt forespeilet. Da blir det spennende å se hva som dukker opp. Og hva le46a796r2 går for.

Men mangler denne (samsung 7 serie) DLNA?
    Isåfall blir 5090H mer aktuell for min del om den ikke blir helt gruset på bildekvalitet av 7 serien da...
    Ikke for å avspore tråden men hva f er DLNA ?

Uansett har det vel vært opplest og vedtatt at plasma stort sett har bedre og riktigere farger enn LCD. LED gjør vel en hel del for sortnivå men fagene på LCD blir vel forsatt litt kunstige ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    LED gjør utvilsomt mye for fargekvaliteten også, Ingeniør´n... Hvert enkelt LED-punkt består såvidt jeg har forstått av en R, G og B-del, noe som utvider den tilgjengelige fargegamuten vesentlig. Det er helt utvilsomt bedre farger på denne LED-TVen enn tidligere LCD-modeller, vi snakker STORE forskjeller... Det foreligger også masse instillingsmuligheter for justering av hver enkelt farge, så en skikkelig kalibrering med tilhørende måleresultater hadde definitivt vært veldig spennende. Jeg er virkelig spent på å se hvor stabil gråskala denne TVen klarer å levere, jeg tror den er usedvanlig god under kalibrerte forhold!

Side 2 av 35 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •