LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 35 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 694
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Supermxn
    Trivielt spørsmål: Er det noen knapp som man kan skru av tven helt? akkuratt nå står den i stand-by, men får helt noia av den røde lille prikken som lyser? Drar ut kontakten hver kveld, men det er jo upraktisk.

Eller skal den stå i stand-by? kun vant til de gode gamle bilderørstv'ene:neutral:
    Skru av knappen er fjernet på de fleste nye tver pga problem med slitasje på denne delen,strømtrafoen blir også slått av så tv bruker ikke strøm,max 1-5 watt i standby,så du kan trygt la kontakten stå i på en flatskjerm,jeg fikk opplyst dette av en tv servicemann (i slekta) som jeg ringte nå i kveld så jeg går ut i fra at det er riktig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innovatorium
    1) SPILLING
    Jeg tror lag vil være et merkbart for de som spiller med mus
    Testet du med all prosessering (spesielt 100Hz) avskrudd? Og inngangen evt. renamet til "PC" hvis du brukte hdmi? Har ikke testet selv at man kan få lagg ned fra 60 til 30-40ms hvis man setter opp riktig. Men selv 30ms er vel fort merkbart hvis man er vant til gaming på CRT.

Ellers enig i alle punktene dine :-)

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MgrBuddha
    Den store ulempen med 786 er innsynsvinkelen. Skal du ha optimalt bilde må du sitte ganske presis rett foran skjermen. Her er plasma tv'ene mye bedre, og andre LCD'er noe bedre. Så hvis du skal plassere mange mennesker tett opptil skjermen bør du vurdere noe annet
    2) VISNINGSVINKEL
    Jeg var rimelig overrasket, neste sjokkert, over den dårlige visningsvinkelen. Hvis du ikke sitter eksakt vinkelrett på TVn, er det glorieeffekter på bildet. Dette har jeg i midlertid løst ved å montere TV på 80cm Dtech arm slik at jeg alltid kan dra og vri den direkte dit jeg sitter. Ettersom samboer og bekjente generelt sett ikke er like opphengt i bildekvalitet som meg, er det ingen andre som legger merke til det.
    Godt at noen poengterer dette skikkelig, for det er slik jeg har antatt/trodd at det er. Mange synes å dysse ned denne (store) ulempen ved TV'en, med utsagn som "merker det ikke noe særlig i praksis" etc. Men dette er vel hovedgrunnen til at jeg anser LCD som teknologi til å aldri kunne bli bra nok. Om produsentene kan 'prove me wrong' i fremtiden er ingenting bedre... Men pr nå er det alt for dårlig - IMO.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Godt at noen poengterer dette skikkelig, for det er slik jeg har antatt/trodd at det er. Mange synes å dysse ned denne (store) ulempen ved TV'en, med utsagn som "merker det ikke noe særlig i praksis" etc. Men dette er vel hovedgrunnen til at jeg anser LCD som teknologi til å aldri kunne bli bra nok. Om produsentene kan 'prove me wrong' i fremtiden er ingenting bedre... Men pr nå er det alt for dårlig - IMO.
    De skyggene under teksten "Kuro" i profilbildet ditt...er det innbrenning?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er litt overdrevet at man må sitte vinkelrett mot tv,riktignok er ikke innsynsvinkelen den beste men jeg merker absolutt ingen ting på bildet selv om jeg sitter litt ut til siden,må sitte unormalt skrått før det blir problem ,folk har helt forskjellige erfaringer ser det ut som men skal man se tv fra siden er plasma ett mye bedre valg ja,men for meg er det ett nullproblem da jeg sitter foran tven.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bols
    De skyggene under teksten "Kuro" i profilbildet ditt...er det innbrenning?
    Ha ha :P Kan være jeg er litt ekstra opphengt i innsynsvinkel. Det var faktisk det jeg irriterte meg desidert mest over med min M87 LCD når jeg hadde denne, så jeg er nok litt sensitiv på det. Men hadde LED-TV'er hatt skikkelig god innsynsvinkel så hadde jeg nok heller hatt det enn Kuro - faktisk

(Og nei, innbrenning er jeg ikke plaget med )

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Jeg synes det er litt overdrevet at man må sitte vinkelrett mot tv,riktignok er ikke innsynsvinkelen den beste men jeg merker absolutt ingen ting på bildet selv om jeg sitter litt ut til siden,må sitte unormalt skrått før det blir problem ,folk har helt forskjellige erfaringer ser det ut som men skal man se tv fra siden er plasma ett mye bedre valg ja,men for meg er det ett nullproblem da jeg sitter foran tven.
    ...samme her, jeg sitter utrolig nok foran TVen (Samsung 55A966) når jeg ser film :roll:
    Hvis det tilfeldigvis skulle være noe nyheter etc. jeg vil ha med meg i det jeg går forbi TVen og innsynsvinkelen blir litt stor, takler jeg de litt "tamme" fargene. Jeg ser ikke på innsynsvinkelen som noe ankepunkt for å kjøpe LED-LCD, annet enn for de som har en 4-5 seter 2,5 meter (eller nærmere) fra en 55"...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimi
    Ha ha :P Kan være jeg er litt ekstra opphengt i innsynsvinkel. Det var faktisk det jeg irriterte meg desidert mest over med min M87 LCD når jeg hadde denne, så jeg er nok litt sensitiv på det. Men hadde LED-TV'er hatt skikkelig god innsynsvinkel så hadde jeg nok heller hatt det enn Kuro - faktisk

(Og nei, innbrenning er jeg ikke plaget med )
    Hvorfor det, synes du "LCD-LED" er bedre enn Kuro/plasma, utenom innsynsvinkelen?

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hvorfor det, synes du "LCD-LED" er bedre enn Kuro/plasma, utenom innsynsvinkelen?
    Vel, enda så utrolig godt svartnivå det er på KRP så er det fortsatt ikke heeelt bekksvart (usynlig TV) i et mørklagt rom. Der er LED-LCD bedre, så lenge man sitter rett foran da... I tillegg slipper man å tenke på innbrenninger, selv om det ikke er noe problem så lenge man har det i bakhodet så hadde det vært greit å slippe nettopp det - å ha det i bakhodet altså I tillegg hadde man sluppet ghosting/retention (også kun synlig i mørklagt rom, men likevel...).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet du med all prosessering (spesielt 100Hz) avskrudd? Og inngangen evt. renamet til "PC" hvis du brukte hdmi? Har ikke testet selv at man kan få lagg ned fra 60 til 30-40ms hvis man setter opp riktig. Men selv 30ms er vel fort merkbart hvis man er vant til gaming på CRT.

Ellers enig i alle punktene dine :-)

Meget interessant punkt! Skal sjekke med en gang jeg kommer hjem. Forøvrig så har PCn koblet på via VGA porten, og jeg synes å huske at da er det ingen prosessering, og svært få muligheter til å justere bildet.

Men det leder meg over til et annet spørsmål, kan det oppstå lag hvis det kobles via HDMI og ikke VGA? Det er i så fall rimelig vesentlig!

Og til sist, har noen observert forskjell i kvalitet på bildet mellom HDMI og PC inngang? Jeg synes bildet ser svært bra ut, men jeg har ikke HDMI utgang på PCn å sammenligne med.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener vga er sterkt undervurdert. Dette er mer enn godt nok for tilkobling av xbox 360 og pc på denne tven.

Forøvrig har jeg stilt inn tven etter avforums.com -tips.

Det slår meg at våre britiske venner antakelig deler visjonen om at det meste i huset bør være rosa, bright sky og rødfargede tepper, som innredningsprogrammer der borte også fronter...

Så jeg tror det blir en runde til. Jeg er ikke helt fornøyd ennå hvertfall.

Selv om det skal sies at jeg jo er idiot-perfeksjonist og ikke startet "innstillinger for tver"-tråden helt tilfeldig...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Jeg mener vga er sterkt undervurdert. Dette er mer enn godt nok for tilkobling av xbox 360 og pc på denne tven.
    Farger osv. blir nok helt greit, men når det gjelder bildeflyt oppfører tv'n seg helt annerledes når du forer den med Dvi/VGA. Jeg styrte litt med det, men selv med 60Hz dvi klarte jeg ikke å få den til å la være å hakke litt på filmvisning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Farger osv. blir nok helt greit, men når det gjelder bildeflyt oppfører tv'n seg helt annerledes når du forer den med Dvi/VGA. Jeg styrte litt med det, men selv med 60Hz dvi klarte jeg ikke å få den til å la være å hakke litt på filmvisning.

Du mener med andre ord at VGA er bedre enn DVI/HDMI på bildeflyt, mens øvrige egenskaper er like?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optisk eller HDMI?

Tilbake til et spørsmål jeg ikke har fått svar på ennå:

1) Kjøpe kostbar forsterker med ørten HDMI innganger og koble alle eksterne enheter på denne og HDMI ut til TVn (796)

2) Kjøpe enkel (billig) forsterker med optisk inn og koble alle dingser (Scart, HDMI, VGA og S-video) på TVn og ta kun optisk ut til forsterker.

For å oppnå den store hjemmekinopplevelsen med minst 5.1 surround, samt god-lyden til vanlig TV-titting, er det noen praktisk forskjell?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1) Kjøpe kostbar forsterker med ørten HDMI innganger og koble alle eksterne enheter på denne og HDMI ut til TVn (796)

2) Kjøpe enkel (billig) forsterker med optisk inn og koble alle dingser (Scart, HDMI, VGA og S-video) på TVn og ta kun optisk ut til forsterker.

For å oppnå den store hjemmekinopplevelsen med minst 5.1 surround, samt god-lyden til vanlig TV-titting, er det noen praktisk forskjell?
    Alternativ 1 hvis du skal ha surround,,alternativ 2 gir jo også flott lyd men tror ikke optisk ut fra tv støtter 5.1 surround fra eksterne kilder koblet til tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener med andre ord at VGA er bedre enn DVI/HDMI på bildeflyt, mens øvrige egenskaper er like?
    Nei, jeg tror HDMI er bedre enn VGA på bildeflyt, mens øvrige forskjeller i bildekvalitet etter min mening er mindre. Hvis man har en grei kvalitet,skjermet vga-kabel som ikke er for lang, tror jeg farger og skarphet er helt ok. Med VGA tror jeg forøvrig bare den aksepterer 1920x1080 i 60Hz, og viser svart skjerm på alle andre formater.

(Ved nærmere ettertanke burde jo prosessering av DVI og HDMI gjøres likt...kanskje det bare var VGA jeg ikke var fornøyd med... Hvem vet. HDMI funker i alle fall.)

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis du har planer om å kunne benytte HD-lyd fra BD, må du nok ty til receiver med HDMI og støtte for dette. Eventuelt en dyrere/bedre BD-spiller med analoge kan også benyttes da...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med VGA tror jeg forøvrig bare den aksepterer 1920x1080 i 60Hz, og viser svart skjerm på alle andre formater.
    Nei, det stemmer ikke helt, for å få større skrift på TVn når jeg bruker PCn til surfing etc (ikke film) så kjører jeg 728 x 1200 eller noe i den duren, (lurer på om ikke det tilsvarer HD-ready formatet eller noe slikt) det går helt fint. Men ingen andre formater fungerer.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd, vær vennlig ta spørsmål rundt forhandler og pris under "Produkt -og prisjakt".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager det!
    Som sagt så har jeg ganske sikkert tenkt til å kjøpe denne tven til uka.

Jeg vet det har vært snakk om problemer med denne tven; innsynsvinkel og ms.

Jeg kommer mest til å bruke denne til tv of film, og er utrolig glad i rene og pene bilder. Har sett på sony W4500, Samsung 866 og Panasonic son PZ85.

Håper kanskje du, Lygren, kan fortelle hvor langt foran 786 er på bildekvalitet fremfor de jeg har nevnt....

Hvis tv'en er så god som jeg har lest at den kan være, vil den jo ligge foran det som er av lcd i denne pris-klassen, og derfor tenker jeg også at selv om dette er en tidlig LED utgave, så vil den jo uansett ligge foran det som er av lcd ? Har jeg rett i det?

Side 19 av 35 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •