LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 35 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 694
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kodr
    Stemmer ikke helt :-)

Har nå fått canal digital til å virke på 796, det jeg måtte gjøre var å sette land=Finnland for den digitale tuneren, velge manuelt søk for digital kabel-TV, legge inn verdier for frekvensene som canal digital sender på (kan hentes fra CD-dekoderen) med symbolrate=6950 og QAM64 for SD og QAM256 for HD. Autosøk fikk jeg ikke til å funke...
    Kreativt ! Det hadde de ikke tenkt på gitt
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med "virker", mente jeg kanskje plug and play-enkelhet. Det du har gjort virker å være en noe omfattende omvei, men fungerer det så er jo det strålende. Ikke fortell det til CanDig!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Med "virker", mente jeg kanskje plug and play-enkelhet. Det du har gjort virker å være en noe omfattende omvei, men fungerer det så er jo det strålende. Ikke fortell det til CanDig!
    Er det noen som kan liste opp disse frekvensene? Mest interessert i Discovery HD frekvensen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innovatorium
    Er det noen som kan liste opp disse frekvensene? Mest interessert i Discovery HD frekvensen
    les dem ut av CD-dekoderen du har fra før!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens ett synsbedrag men jeg synes bildekvaliteten blir bedre for hver måned på denne tven,er vel bare fordi jeg er så fornøyd med tven og får mange komplimanger fra folk som er på besøk over bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 40" i en dag nå, så skal jeg sjekke etter pixeldødhet i morgen 8)

Er foreløpig veldig glad i tv'en og har ikke mye å kritisere på den annet enn jeg ikke skjønner hvordan man slår den av. Kontrollen setter den i stand-by, men er ikke noen knapp for å slå den helt av. Alternativet er å kutte strømmen.

Har litt støy på bildene, men tenker at de analoge signalene fra get må ta mye av skylden for det. Tenker jeg bytter om til digitale signaler, men liker ikke at dekoderne fra get er nesten like store som videospillerne for 10 år siden... Skal du i tillegg ha hd-box så koster det. Latterlig med tanke på at get kun har 3 hd-kanaler verdt å se på, og de viser stort sett ikke annet enn oppskalert bilde

Er det noen endelig fasit på å kalibrere tv'en? leste 2 forslag tidligere i tråden, men Lyngren var så skeptisk så venter heller og håper han legger ut det han syns er best.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet disse to forslagene på min 786 - men jeg er ikke helt fornøyd med det - er ingen ekspert så jeg er ikke sikker på hvor jeg skulle begynne å tune ut fra dette- Problemet ligger i kontrastene. Det sorte er veldig sort, men det er for mye av det - jeg mister det mørkeste kontrastene inn i kullsorte områder. Hadde det bare vært som i gamle dager, med ett par parameter å stille på, så skulle jeg nok fått fikset det - nå er jeg bare redd for å rote meg inn i en suppe. Venter i spenning på om denne Lyngren kommer med forslag - han virker som å ha orden i sysakene - regner med at innstillingene på 46'' bør være greie for 40'' for en amatør.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg får måleutstyret neste uke og skal se hvordan TVen lar seg kalibrere... Den har jo ingen superavansert gamma-justeringsmulighet, og lar seg derfor i utgangspunktet kun kalibrere for fargebalanse. Samtidig vil de innstillinger jeg kommer frem til for RGB ikke kunne overføres til andre TVer dessverre, men noe kan en kanskje få ut av det!

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg får måleutstyret neste uke og skal se hvordan TVen lar seg kalibrere...
    Hva slags utstyr er det du skal bruke? Vil f.eks kalibreringsverktøyet fra Spyder være godt nok? Vurderer om jeg på sikt skal investere i noe sånt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har selv testet en SpyderTV PRO, og synes nok ikke målingene var noe veldig å skryte av. Programvaren er heller ikke spesielt god. Det jeg har benyttet i det siste, som også gjør en veldig god jobb, også i mørke scener, er Spectracals Chrome5 veldig god: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1706. Både software og probe er i "uber"-klasse... Samtidig vil du jo sikkert absolutt få til noen greie målinger også med Spyder, men ettersom kalibrering er et nøyaktig stykke arbeide kan det nok være et poeng å vurdere å legge noe mer i utstyret - en får jo lett benyttet dette en god stund fremover (så må du også huske at du må kalibrere på nytt for hver kilde du bytter ut)...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig er det kittet jeg har tenkt å måle TVen med i en noe annen liga; Progressive Labs - Product Specifications. Ligger på 65.000... Nå er ikke dette utstyr som er nødvendig for en tilstrekkelig kalibrering av denne TVen da, bare så det er sagt, men når en først har denne type utstyr tilgjengelig må en jo ta det i bruk! Kittet kommer til uka, så da skal jeg få foretatt noen målinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt fjernsyn skal inn i stoga når som helst no. Problemet mitt er at eg aldri får bestemt meg.

Hovudprioriteringa mi er kor bra fjernsynet er på SD signal for ein ikkje alt for vill sum. Då blar eg heller opp ekstra for top notch om 5-6 år når HD byrjar å kicke inn for fullt og bornesjukdomar på funksjonalitet vert luka vekk. Litt vanskeleg å ta utgangspunkt i testar då, som stort sett prioriterar å bruke store flotte ord om kor bra fjernsynet er på HD, lite om SD...

Førebels har eg prikka ut Philips 7403, som eg meiner utgjer ein god balanse mellom ytelse og pris. Mogeleg nokon har lagt merke til at eg har eit godt auge til Philips ellers på forumet... På den andre sida fristar ambilight og 9603, men så er det å rettferdiggjera prisauken når 7403 likevel er så bra, i mine augo.

Samsung 786 har vokse sakte men sikkert som eit alternativ eg føler eg ikkje bør ta for lett på. Problemet mitt er at eg ikkje har hatt, eller vil få med det fyrste, mogelegheten til å sjå på dette fjernsynet "live". Korleis greier dette deg på SD signal? Gjerne sett opp mot Philips? Er ellers allergisk mot hakking i biletet, nettopp difor eg har falt for Philips. Ikkje glad i biletet til Panasonic då eg tykkjer dette vert for "uroleg" samt at det hakkar for mykje, for å gje litt preferansar i forhald til smak. Synest W4500 gjer god figur og, på lik linje med 7403, men er "livredd" for clouding...

Har nokon prøvd konsoll på skjermen enno? Slit litt med attendemeldingane på gamemode er at dei faste innstillingane, som ikkje kan justerast på, er "grelle" og mindre bra...Dette har og litt å sei.

Håpar nokon kan/vil klare opp litt for meg. Har inntrykk av at Lygren gjev gode, gjennomtenkte og objektive attendemeldingar, og ikkje ber det typiske preget av å vera "pro" det eller det merket. Kanskje kan J.Haugen og vera ein mann å spørje, sidan han er litt SD nazist som meg!?:-P Ellers er jo forumet fullt av kompetanse på høgt nivå.

Set kjempe pris på attendemelding.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Som nevnt tidligere i tråden er TVen god til å håndtere SD-signaler, noe Samsungs prosessering generelt håndterer på et greit vis... Jeg vil nok si at dine fremtidsplaner rundt investering av TV sikkert har noe for seg rent objektivt, men om 5-6 år kan jo alt ha skjedd, det blir en litt lang horisont å sikte til...

786/796 er gode TVer sammenlignet med det som finnes ellers i markedet med standard bakbelysning. De Philipsene du henviser til bruker jo standard bakbelysning og kan i så måte ikke sammenlignes med denne. Denne har også "100Hz motionflow" alla Philips, men er du tilhenger av Philips´ kraftige overprosessering (etter mitt syn) er det jo lite som kan få deg på andre tanker skulle en tro... I så fall bør du vel vurdere om du skal avvente Philips´ LED-modeller. Problemet er at disse pr. dato er svært kostbare.

Dette er jo andre generasjons LED-TVer, og neste generasjon blir garantert enda bedre, så jo lenger du venter jo bedre blir det! Jeg, med mine preferanser, er imidlertid svært fornøyd med denne TVen, men ser jo visse begrensninger som jeg også har nevnt tidligere. Jeg bytter uansett TV minst en gang i året, så for meg spiller det ikke så stor rolle, men om du har tenkt å beholde TVen i 4-5 år svarer det seg alltids å vente litt for å se om kanskje visningsvinkelen blir noe bedre på neste generasjon, ev. prisen havner på et enda hyggeligere nivå, eller ev., som nevnt, at Philips kommer på banen med sine LED-modeller til mer fornuftige priser...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for godt svar!

Eg ser den, at 5-6 år som horisont på dette feltet kan vera litt drøyt, men eg gjer det mest for å kunne rettferdigjera bruk av så mykje pengar for meg sjølv.:P Fjernsynsindustrien nærmar seg jo datamarknaden med stormskritt når det gjeld utskiftingshurtighet, og der er ting forelda i løpet av 2år...

Ellers er eg glad i Philips prosessering ja, dette er vel noko ein elskar eller hatar, litt som pixelplus alltid har vore. Er likevel ikkje låst til dette nei. Synest personleg det er litt dumt å låse seg opp i ting berre fordi ein har sansen for det. På den måten får ein aldri auge på neste fantastiske ting å henge seg opp i.:-D Reagerar veldig lett på hakking i biletet, og er ute etter noko som matchar CRT i størst mogeleg grad. Som nemnt har eg ikkje fått sjå 786 enno, så eg anar ikkje kva denne kan skilte med på dette området. Kan nemne at eg ikkje mislika samsung 656 for ei tid attende, mtp prosessering altså. W4500 hadde og vore aktuell for meg, om eg greide å bli kvitt skrekken for clouding...
    Når det gjeld SD vising har du beroliga meg ein heil del.

Prismessig synest eg 786 har nådd eit nokså hyggjeleg nivå. Å vente på Philips prisfall er lite moro veit eg, for det er absolutt sirup. Ikkje forventar eg veldig mykje betre prisar frå den kanten heller.
    Klart det vil løne seg å vente litt lenger på betre produkt eller betre prisar, men det har eg gjort i 3 år alt så no føler eg meg mogen, overmogen faktisk, heilt blaut!!:-P Så lenge eg vert nøgd med det fjernsynet eg handlar no, greier eg fint å vente 4-5år før eg slår til på ny, er ikkje så fanatisk, sjølv om eg kanskje høyrest slik ut.

Det eit veldig godt teikn at du er nøgd med fjernsynet, med dine preferansar som du nemner. Det er og litt av grunnen til at eg ikkje greide å leggje frå meg tanken på det heilt. Likevel litt forsiktig når andre seier dei likar eit fjernsyn då dette er så individuelt. PX80 er eit godt døme på det. Kryr av dei som ikkje får fullskrytt den nok, men eg likar det ikkje i det heile teke. Sjølvsagt skjønar eg og at dette er eit godt fjernsyn sidan så mange fell for det, passar berre ikkje mine augo, my loss. Der gjekk eg glipp av godt fjernsyn til kjempepris...

Så lenge eg ikkje vert direkte misnøgd med noko så fort det kjem i hus, kjem det garantert til å vekse på meg etter kvart likevel.

Nokon som har noko å sei om spiling, lagg og gamemode på 786?

Newcomer MgrBuddha sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    218
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var til dels basert på Lygren's anmeldelse i denne tråden, og etter å ha sett en 796 'live' at jeg valgte å gå for 786. Jeg har Get Hd PVR som vanlig kilde, ser noe blue-ray og spiller en del på XBox 360. Det finnes muligens plasma tv'er (blant de aller dyreste) som vil være bedre på SD signaler, men de jeg har sett hjemme hos venner og bekjente er det IKKE. Og på HD signaler finnes det knapt konkurranse. Her er 786'en helt uvirkelig god.

Du har enormt mye innstillingsmuligheter i brukermenyen på tv'en, og det er viktig å få gjort dette nogenlunde riktig. Jeg sakset litt fra noen kalibreringsresultater jeg fant på nettet og er i all vesentlighet fornøyd, men vurderer etterhvert å investere i noe verktøy.

Jeg har spilt en del forskjellige spill på xbox og kan ikke si jeg merker noe til lag'en det er snakk om. Kanskje de aller mest hyperkvikke online-shooterne vil kunne merke noe, men jeg kan det ikke. Spilt både racing og rpg ( forza2, pgr4, oblivion, fallout3 ) uten å merke noe lag, og uten å ha endret noe på bilde eller brukt game-mode.

Den store ulempen med 786 er innsynsvinkelen. Skal du ha optimalt bilde må du sitte ganske presis rett foran skjermen. Her er plasma tv'ene mye bedre, og andre LCD'er noe bedre. Så hvis du skal plassere mange mennesker tett opptil skjermen bør du vurdere noe annet. Ellers kan jeg på det varmeste anbefale denne. Kommer IKKE til å bytte ut denne etter ett år :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 796 46"

1) SPILLING
    Jeg tror lag vil være et merkbart for de som spiller med mus (jeg har PC koblet på TV, samt Xbox og Xbox 360). Jeg har spilt Unreal Tournament på PC, som er et first-person shooter spill og jeg styrer med mus. Jeg var blant de beste i Skandinavia en periode, så jeg har ekstrem følsomhet på musen. Det virker som bildet henger noe igjen når jeg foretar raske manøver slik som 180 graders vendinger etc. Med mus beveger bildet seg like raskt som du beveger musen. Jeg klarar ikke spille med slike upresise kontroller som følger med Xbox etc, så jeg har i tillegg skaffet en dings som gjør at jeg kan spille med mus også på Xbox. Konklusjonen er at skjermen har en viss lag, men for de som spiller med pads og joystikker kan jeg ikke forestille meg at det er mulig å merke noe til dette.

2) VISNINGSVINKEL
    Jeg var rimelig overrasket, neste sjokkert, over den dårlige visningsvinkelen. Hvis du ikke sitter eksakt vinkelrett på TVn, er det glorieeffekter på bildet. Dette har jeg i midlertid løst ved å montere TV på 80cm Dtech arm slik at jeg alltid kan dra og vri den direkte dit jeg sitter. Ettersom samboer og bekjente generelt sett ikke er like opphengt i bildekvalitet som meg, er det ingen andre som legger merke til det.

3) BILDE
    I filmmodus går hvitfarger over til en skitten/brunaktig gråfarge. Men jeg har ikke kalibrert skikkelig ennå, så vi får se. Utover det mener jeg fortsatt at bildet er blankere og mer naturtro enn både 6-serien fra Samsung og 4300 fra Sony.

4) HD Canal Digital
    Fikk koblet opp HD mottakeren fra Digital i går. Det var magisk! Etter å ha hatt vanlige ananoge signaler siden jul, var dette en oppvåkning. Min samboer sa at det var som å sitte på teater, bildet var så realistisk.

5) KONTRASTER OG SORTNIVÅ
    Det er ren magi, sort er helt sort og kontrastnivåene er utrolige. Riktignok er det forskjell på innspillingen på filmer, men der de er gjort skikkelig, er det et bilde uten sidestykke som vises. Jeg vurderte Kuro, men pga at jeg skal ha PC med mediesenter på over lengre tider, var det tryggeste å velge LCD.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Flott omtale, Innovatorium! Husk at du også kan legge ut slike omtaler under produktet på AVnytt - så vises det på forsiden! Link til 46A786 er f.eks. her: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1624.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det kome masse gode svar å tygge på! Glimrande! No er det berre å setje seg i tenkjeboksen att, og sjå om det dukkar opp nye oppklarande eller forvirrande ting undervegs.:wink:

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare føye til at jeg har fått tilgang til service manualen til 786 modellen,hvis noen har fått rotet det til i service menyen etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trivielt spørsmål: Er det noen knapp som man kan skru av tven helt? akkuratt nå står den i stand-by, men får helt noia av den røde lille prikken som lyser? Drar ut kontakten hver kveld, men det er jo upraktisk.

Eller skal den stå i stand-by? kun vant til de gode gamle bilderørstv'ene:neutral:

Side 18 av 35 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •