LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 35 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 694
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har 796 digital lyd eller HDMI ut?

Skal oppgradere 796'en min med Bluray og surroundanlegg. Da begynte jeg å lure på følgende:

Kan det gå HDMI/digital lyd ut fra TV til surroundanlegget? Ettersom omtrent alle mulige lyd og bildeinnganger finnes på TVn, hadde det vært perfekt å koble ALLE kildene (Xbox, VHS, Filmkamera, PC, BluRay, Dekoder med HDMI og gammel Xbox) rett på TVn, så ta en HDMI kabel ut til hjemmekinoanlegget. Finnes nesten ikke surroundrecievere med så mange innganger.

Er dette mulig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Innovatorium
    Skal oppgradere 796'en min med Bluray og surroundanlegg. Da begynte jeg å lure på følgende:

Kan det gå HDMI/digital lyd ut fra TV til surroundanlegget? Ettersom omtrent alle mulige lyd og bildeinnganger finnes på TVn, hadde det vært perfekt å koble ALLE kildene (Xbox, VHS, Filmkamera, PC, BluRay, Dekoder med HDMI og gammel Xbox) rett på TVn, så ta en HDMI kabel ut til hjemmekinoanlegget. Finnes nesten ikke surroundrecievere med så mange innganger.

Er dette mulig?
    Det er ikke mulig pr. idag og de fleste surroundreceivere har MANGE flere innganger enn du trenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

756

hei hva ligger denne på pris når den kommer hit Lygren?
    SÅ plasma Utgår nu da..
    Crt et varmer i sjela savner min Barco...
    SÅ Led duger bra i forhold..

Men den du har kjøpt da
    jeg er ingen ekspert jeg ..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    756 er jo ikke LED?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke enkelt å stille inn denne tven synes jeg.

Jeg har selv kalibert en rekke tver i butikken der jeg jobber, og denne har jeg mest tatt på øyemål.

Flere ganger på avforums i England, kommer det anbefalinger som er tilpasset Sky, og som gir farger som går i vinkel og til himmels. Det skal sies at britiske oppussingsprogrammer viser samme tendens når det gjelder rene fargevalg,

men slik jeg ser det er utfordringen uansett følgende:

Fra kanal til kanal varierer bitrate, fargesetting, skarphet, "blasshet" osv.

Treffer man bra på HD, bommer man stygt på SD, baklyset på dagtid kan ikke brukes på kveldstid. Jeg mener selv at baklyset satt til 4 er passende, ikke til 7-8-9, da det ser ut som en dagsbelyst snøstorm i bakgrunnen.

SD-kanaler tåler ikke skarphet, da dannes det doble konturer, derimot tåler HD noe skarpere settings.

Man bør vel strengt tatt ha en innstilling for hver eneste kanal og hver eneste kilde, men det lar seg jo ikke gjøre.

Og videre må jeg snart ha svar på: FINNES det en nyere firmware enn 1000.1 for denne Slovakisk- produserte 786 tven, eller er det bare Samsung Nordic som følger opp sine kunder i Nord pga mpeg4-tuneren?

Forøvrig driver canal digial å blokkerer tuneren som sitter i 796, og det så vidt jeg vet fungerer bare tuneren på NAD-tvene for tiden, ettersom technisat tross alt lager tuner for både can-dig. og NAD. (og nyeste NAD-tv bruker forøvrig Samsung-panel A10).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koaks og optisk ut

Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Det er ikke mulig pr. idag og de fleste surroundreceivere har MANGE flere innganger enn du trenger.
    Observerer at 796 har Optical Digital Out. Kan den sende ut lyd til et surroundanlegg, uavhengig hvilken kilde bilde og lyd kommer inn på TV? Sender den ut stereo eller full surround?

Har forøvrig ikke plass til stor surroundreciever, så det begrenser seg med mulige innganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    Forøvrig driver canal digial å blokkerer tuneren som sitter i 796, og det så vidt jeg vet fungerer bare tuneren på NAD-tvene for tiden, ettersom technisat tross alt lager tuner for både can-dig. og NAD.

har 796 innebygd dekoder for canal digital? satelitt eller kabel ?.
    jeg har en kamerat som har 796 men han påsto at den kun hadde tuner for riks-tv.eller var det noe jeg ikke forsto her.

Newcomer Harleys.no sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Servicemeny

Jeg har nettopp pakket ut og satt opp min 786 Jeg har skumlest de fleste innlegg her, men kunne ikke sånn uten videre finne hvordan man kan kan komme seg inn på SERVICEMENYEN. Kan noen hjelpe meg? Kunne heller ikke finne noe norsk meny på den? Ellers å er tv'n :-D so far....

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trafik
    har 796 innebygd dekoder for canal digital? satelitt eller kabel ?.
    jeg har en kamerat som har 796 men han påsto at den kun hadde tuner for riks-tv.eller var det noe jeg ikke forsto her.

796 har en mpeg4 tuner for kabeltv og bakkenett, men det er bare bakkenettdelen som virker, fordi pølse-meg-ta-canal digital blokkerer slik at du må kjøpe bokser de leverer selv.

Så, ja, rikstv skal fungere, men ikke noe annet. Nå er tuneren som sitter i tven treig også, så jeg ville gått for ekstern boks, med nyeste software.

Og: lyden som går ut av tven via optisk, er 2.0

Kan noen skrive en rask steg for steg- hvordan man entrer servicemenyen på 786/796?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Servicemenyen:

Når tv'en står i standby:

Info Menu Mute Power

Tv'en vil da skru seg på i service menyen. For å komme ut av denne menyen, trykk på power knappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvilken tv som vil være det beste valget.
    Spiller endel PS3 + ser litt på film.
    Bør jeg velge 866 eller 796. Evt vente på 09 modellene hvor alle har LED?

Newcomer Harleys.no sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Servicemenyen:

Når tv'en står i standby:

Info Menu Mute Power

Tv'en vil da skru seg på i service menyen. For å komme ut av denne menyen, trykk på power knappen.
    Jeg takker og bukker:-D

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg takker og bukker jeg også.

På firmwarefronten står det på min 786:

1004

1000.1

1015

Finnes det noen oppdatering Lygren?

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, det ble en 796 på oss i går. Ser det er postet flere forskjellige oppsett igjennom tråden her. Kanskje ett litt dumt spørsmål, men noen formeninger om hvem jeg bør velge?

Er greit å kjøre ett oppsett til vanlig tv-titting og et til film da disse uansett blir lagret separat.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 796 får feil på bildet ved sterke blå og røde farger. Da forvrenges et område i full bredde rundt "fargeklatten" ut. Ser ut som dårlig signal på gammel TV - slalombilde... Signal kommer over RGB Scart fra en Canal Digital parabol-tuner.

Har noen sett noe lignende?

For den skarpe leser: Ja, dette er en dobbelpost (originalen: http://avforum.no/forum/tv-apparater...-le46a796.html).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mrjee
    rondo, hva er grunnen til at du kvittet deg med begge?
    Hei
    Beklager sent svar,disse tv var rett og slett ubrukelige for meg,jeg ser mye film,og gikk derfor tilbake til plasma Pioneer,det var som og komme til himmelen igjen.det er flere som har testet disse tv,der de mener disse aldri skulle vert sluppet på markedet enda,men kansje det kommer en firmware som kan fikse litt på bildet,for jeg mener personlig at det er helt umulig og kallibrere dette tv som fungerer til både dag og kveld..Beklager dere som mener noe annet,men det er min mening..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, fordi jeg er veldig interesert i denne tvn men har lest litt her at flere har de problemene du forteller om, spesiellt farge innstillinger.
    men når jeg var på hifi klubben og så en blu ray dvd var det helt overlegent bilde, det ble sinnsykt bra. men hvordan det funker på vanlige sendinger vet jeg ikke..
    og en ting jeg har lurt litt på, er det like bra bilde på pc og konsoll som det er på en blu ray(med tanke på bakbelysningen ikke skarphet og hd osv)?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mrjee
    ok, fordi jeg er veldig interesert i denne tvn men har lest litt her at flere har de problemene du forteller om, spesiellt farge innstillinger.
    men når jeg var på hifi klubben og så en blu ray dvd var det helt overlegent bilde, det ble sinnsykt bra. men hvordan det funker på vanlige sendinger vet jeg ikke..
    og en ting jeg har lurt litt på, er det like bra bilde på pc og konsoll som det er på en blu ray(med tanke på bakbelysningen ikke skarphet og hd osv)?

Jeg har PC stående på 796 som jeg bruker til både film og nettsurfing. Bildet er svært bra. Hvar koblet PC med vga kabel, det funker utmerket til film. Jeg kan godt tenke meg at det er en forskjell i bildet fra Pioneer til 796. Pioneeren jeg så på mørkerommet ved HiFi senteret hadde et bilde som var særdeles naturtro. Til sammenligning er fargene på min 796 noe mindre "nyanserte", som om kontrastene er litt mer brutale.

Det som gjorde at jeg valgte 796 var at bildet er glassklart og blankt og svært behagelig å hvile øynene på. Blanke bilder gir bedre kontrast og gir øynene mer hvile. Se bare på dagens laptoper som kommer i større grad med "Tru-Life" skjermer med blank høykontrast for mer naturtro bilder. Videre har jeg både PC med mediacenter og div konsoller som står på til spilling. Fikk nettopp høre for andre gang om noen som glemte å slå av plasmaen sin og svidde fast et bilde. Videre er den helt optimal i dagslys, den er så lyssterk at jeg som oftest har den på film-setting for å dempe lyste.

Har spilt litt Unreal Tournament, men har ikke gjort meg opp noen mening om responstid på skjermen. Den virker litt sen, men det kan skyldes at jeg ikke har justert musen og tastaturet bruker ennå samt hardwaren på PCn.

Den optiske utgangen: Er det slik å forstå at den formidler lydsignalene fra alle øvrige inntak på TVn, i stereo og surround der dette gjelder?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syn-Sam
    796 har en mpeg4 tuner for kabeltv og bakkenett, men det er bare bakkenettdelen som virker, fordi pølse-meg-ta-canal digital blokkerer slik at du må kjøpe bokser de leverer selv.
    Stemmer ikke helt :-)

Har nå fått canal digital til å virke på 796, det jeg måtte gjøre var å sette land=Finnland for den digitale tuneren, velge manuelt søk for digital kabel-TV, legge inn verdier for frekvensene som canal digital sender på (kan hentes fra CD-dekoderen) med symbolrate=6950 og QAM64 for SD og QAM256 for HD. Autosøk fikk jeg ikke til å funke...

Side 17 av 35 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •