LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 694
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Det ER digital kabeltuner i 786???

På mitt kabelanlegg brukes 6875 som symbolrate, og jeg har ikke sett hvordan man evt kan søke etter kanaler med denne verdien. Når jeg søker etter kanaler finner jeg de analoge men ikke de digitale...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung LE-52A786/789

Noen som vet om Samsung kommer med en 52" LCD/ LED i 7-serien?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    På mitt kabelanlegg brukes 6875 som symbolrate, og jeg har ikke sett hvordan man evt kan søke etter kanaler med denne verdien. Når jeg søker etter kanaler finner jeg de analoge men ikke de digitale...
    Ja 786 har DVBC tuner,har du dekoder fra canal digital-get etc?på ditt kabelanlegg,skulle ikke være noe problem dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tenfjord
    lygren: Ettersom du har testet denne TVen litt, hva kan du si om visningsvinkelen? Har du noen konkrete tall for i hvor stor vinkel du kan sitte fra senter av TVen, før du ser nevneverdige forandringer på bildet?
    Sånn som TV'en BØR stå i retning og der jeg sitter mest, så er det kanskje ca 60 graders vinkel. Da er TV'en VELDIG grå og ikke god...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil si at bildet nok er best innenfor 90-grader fra front, dvs. opp til 45-grader til enten høyre eller venstre for midtposisjon. I de aller fleste normale stuer der sittemøblementet er plassert i front eller litt på siden av TVen er dette problemfritt skulle en tro...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan forklare meg HVORDAN jeg får inn mitt digitale kabelnett som kjører den "unormale" S/R'en på 6875...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det ikke vært greit om man kunne lagre settings på minnepinne siden alt resettes når man er i servicmeny? Da kunne man legge tilbake egne innstillinger...?

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Servicemeny

Hei,

Som tidligere nevnt hadde jeg et problem med at TV'n ikke startet, jeg trodde dette var pga min nyskjerrighet inne i servicemenyen og at jeg hadde klart å endre på noe. Det skal nå være i orden.

Men nå skjedde det igjen, at TV ikke startet når jeg trykket på "ON" via fjernkontroll. Etter min erfaring :-) med å få TV'n igang, så har jeg funnet ut at jeg må skru av paraboltuner (slik at det ikke er noe input signal på TV) og bruke tallene (1,2 osv) på fjernkontrollen for å starte TV'n. Da startet den med med et bilde av hvitt støy (eller hva det heter når det ikke er noe bilde), og så kan jeg skru på parabol tuner.

Mitt sp.mål er om dette kanske ikke hadde noe med at jeg var inne på servicemenyen? Eller om det noe annet jeg også har klart å endre på der inne.

Er det noen som hadde orket å ta et bilde/skrive av hvordan parametrene skal stå der inne slik at jeg får avkreftet akkurat den delen?

..og et riktig godt nyttår til dere alle :-)

mvh

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prowler har du prøvd å resette fjernkontrollen,sett inn batterier feil vei noen sekunder,ser at batteriene heter rocket muligens det hadde lønt seg å satt inn noen merkevare batterier,vilken service meny har du vært inni,det er hundrevis av forkjellige innstillinger.Ellers kan du jo prøve å legge inn firmware på nytt etter oppgradering vil tv slå seg av og rød lampe blinke,ta ut strømkontakten,lampen vil fortsatt blinke i 30 sek,når lampen slukker setter du i strømmen igjen,starter ikke tv med fjernkontrollen da så er det feil på enten tv eller power knappen på fjernkontrollen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan forklare meg HVORDAN jeg får inn mitt digitale kabelnett som kjører den "unormale" S/R'en på 6875...?
    Var innom 6 serien på forumet,der var det en som måtte velge finsk som språk for å få inn de digitale signalene fra kabeltv,ellers vet jeg desverre ikke.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Prowler har du prøvd å resette fjernkontrollen,sett inn batterier feil vei noen sekunder,ser at batteriene heter rocket muligens det hadde lønt seg å satt inn noen merkevare batterier,vilken service meny har du vært inni,det er hundrevis av forkjellige innstillinger.Ellers kan du jo prøve å legge inn firmware på nytt etter oppgradering vil tv slå seg av og rød lampe blinke,ta ut strømkontakten,lampen vil fortsatt blinke i 30 sek,når lampen slukker setter du i strømmen igjen,starter ikke tv med fjernkontrollen da så er det feil på enten tv eller power knappen på fjernkontrollen.
    Hei Bjalle,

jeg har nå resatt fj.kontrollen. når det gjelder oppgradering i av firmware ønsker jeg at dette blir siste utvei ift problemene jeg allerede har ved kun å se litt i Servicemenu.

jeg har nå lest ut parametre som er i Servicemenyen. Hvis du hadde orket å sett på dine og sammenlignet med de jeg har hadde det vært gull :-)

Servicemenu:

NR 1.

OPTION TABLE (SERVICE)

Country Others-1
    Ready Off
    Inch 46''
    Dimm Type EXT
    Type 46A 100 LED
    Model Option Ruby L780
    Anynet+ On
    Light Effect Off
    TTX ON
    TTX List Flof
    TTX Group UserOSD
    Carrier Mute On
    High Devi Off
    Volume Table EU
    HotPlug On
    HotPlugCtrl On

HotPlugDelay 9
    Auto Power On
    LNA Menu On
    Hotel Option Off
    Gamma Off
    Tuner Select AUTO
    Language Norwegian
    Ch Table SESK
    DDR SAMSUNG
    Store Demo Off
    Nordic On
    Arabic Off (I grått)
    NT Conversion Off (I grått)
    Control "ikke noe"
    PDP Filter 50FMESH_P4 (I grått)
    PDP Group S5E_DMeL (I grått)
    Spread Spect "ikke noe"

HOVEDMENY:

3. iNFORMATION
    cHECKsUM
    t-prlpeus-1004.0
    T-RB2PEUMD-1000.1
    T-PERLDEUC-1015.0
    EDID L13_1920_1080 SUCCESS
    HDCP Success
    Jul 31 2008
    13:30:33

Ruby L780 TV P1 (I rødt)
    123301879D01277902000101 (i rødt og blått)

mvh

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke søndag kveld når jeg kommer hjem,er bortreist nå.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke søndag kveld når jeg kommer hjem,er bortreist nå.
    Flott!

mvh

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prowler
    Flott!

mvh
    Forskjellen på min service meny
    Carrier mute står på off
    gamma står på 0,95
    ellers var det likt.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på min service meny
    Carrier mute står på off
    gamma står på 0,95
    ellers var det likt.
    Takk så mye!
    I første omgang så ser det ut som det hjalp. skal teste litt mer. jeg antar det var "Carrier mute" som gjorde det :-)

mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På side 12 (Står 14 of 81) står det bilder av menyene for kanalsøking. Dette er helt ulikt sånn det ser ut på min tv! Finnes 786 i flere varianter, er det software som er forskjell eller hva er det..? http://downloadcenter.samsung.com/co...00Eng-0902.pdf

Hovedmenyen i servecemode viser:

Ruby L780 IDTV

T-PRLPEUS-1004.0
    T-RB2PEUMD-1000.1
    T-PERLDEUC-1015.0
    EDID L13_1920_1080 SUCCESS
    HDCP Success
    Jul 31 2008
    13.30.33

Option Table (service)

46A 100 LED
    Model Option Ruby L780

I DTV-meny:
    Produktinformasjon
    Programvare T-PERLDEUC-
    Fastvareversjon T-EMMA2DEUB-

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får slenge meg på bølgen av lovprisinger av denne samsungen. Jeg kjøpte selv en 40A786-pakke hos min forhandler er storfornøyd!

Jeg var hos muttern i helgen og hun hadde fått seg bluray spiller og jeg kikket litt på "I am legend". Hun har en samsung i 5-6000-klassen (vet ikke hva slags modell) og bildet var labert. Det var helt greit, men ingen wow-faktor. BR-spilleren er av den billige sorten også.

Jeg lånte med meg filmen hjem ettersom den eneste BR-filmen jeg har foreløpig er kalibreringsplata som fulgte med i TV-pakka.

Da jeg kom hjem satte jeg plata i HTPC-en og fyrte den opp i TMT. Snakk om wow-faktor! Samboern og jeg ble sittende og se på hele filmen selv om det egentlig var leggetid og filmen i seg selv var skikkelig dårlig!

Når det gjelder TV-ens SD-egenskaper så er det helt greit bilde og bedre enn andre LCD-tv-er jeg har sett med SD dog jeg har sett mange. Det er ganske varierende kvalitet men jeg vet ikke om det er variasjoner mellom kanaler eller programmer eller hvordan TV-en takler forskjellig type bilder. Jeg har Canal Digital med en digital PVR med scart. Moren min har get sin enkleste digitalboks med scart og bildet hos henne er helt forferderlig. Alt ser ut som dårlig web-cast.

Jeg så også en DVD-film via HTPC tilkoblet med HDMI. Hvis jeg ikke tar helt feil så er det HTPC-en som tar seg av oppskaleringen og ikke TV-en. Bildet var veldig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har testet denne skjermen med Ps3?

Og noen som har sett denne opp mot 866?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gikk TV'en min i svart... Lysene reagerer på høre side av skjermen når jeg trykker på fjernkontrollen, men ikke noe skjer...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På side 12 (Står 14 of 81) står det bilder av menyene for kanalsøking. Dette er helt ulikt sånn det ser ut på min tv! Finnes 786 i flere varianter, er det software som er forskjell eller hva er det..? http://downloadcenter.samsung.com/co...00Eng-0902.pdf
    A786 har kun analog tuner, menyene du refererer til ligner mer på A796 som har både analog og digital tuner.

Har selv problemer med å få inn canal digital på min A796 (http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1073862), så jeg er svært interessert i å høre om noen har fått til dette.
    Bruker en Conax CAM som funker fint sammen med FireDTV... ( CONAX CA-Modul "prisgaranti" - NettoSat.se)

Side 15 av 35 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •