LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 35 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 694
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsker videre

Har brukt noen timer nå og funnet ut litt mer:

Lyden blir borte når jeg bruker Blue-Ray spiller på HDMI 1. Lyden høres heller ikke når jeg burker Apple TV på HDMI 2. Den er værst når jeg ser på TV via min Dreamboks som er koblet til via scart. Lyden er også ganske "intensiv" når jeg kobler over til intern tuneren og har bare snø i bildet.

Lyden blir også borte hvis jeg plugger inn hodetelefoner i utgangen til hodetelefoner.

Har lest en del på andre forum og har lest om et par tilfeller hvor de har akkurat samme problem som meg.

Noen som har prøvd 796 Firmware på 786??

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sullis
    Monterte den nyinnkjøpte 786 i går. Er totalt sett veldig fornøyd, men jeg sliter med en høyfrekvent lyd som er der hele tiden. Dette er veldig irriterende. Noen som kan komme med råd.

Er det noen som vet om en oppdatert Firmware til denne eventuelt om man kan bruke firmwaren til 796. Snakket med en på Netshop som påstod at det skulle gå fint. Noen som har prøvd!

Håper noen kan hjelpe meg da denne lyden gjør meg gal!!!!
    Har ikke noen høyfrekvent lyd på min,men leste på ett tysk forum at hvis man satte inn en plugg til høretelefoner i tv ble den lyden borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Har ikke noen høyfrekvent lyd på min,men leste på ett tysk forum at hvis man satte inn en plugg til høretelefoner i tv ble den lyden borte.
    Det stemmer. Det fungerer hos meg også, men da kommer det jo heller ingen lyd. Blir jo da helt avhengig av å kjøre lyden separat.

Synes hele greie er merkelig. Da lyden som sagt ikke er der når jeg kjører noe via HDMI.

Har du forsøkt å legge inn ny firmware?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hovedfirmwaren til selve tv er vers 1000,1 og kan lastes via usb,firmware til 796 er for nordisk modell og går ikke på 786 der har netshop feil.Hvilken firmware man har kan man se på første side i service meny men vær forsiktig så man ikke rører noe annet som for eks calibrating og facory defaults,da sletter man alle innstillinger teknikerne fra samsung har lagt inn og kan ende opp med en tv som ikke virker eller at alle kalibreringer blir feil. Alle innstilliger på kalibrering ligger i wb movie på service menyen alt annet bør man ligge unna,ett feil tastetrykk kan gi en defekt tv.(min tv ble levert med siste firmware)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    hovedfirmwaren til selve tv er vers 1000,1 og kan lastes via usb,firmware til 796 er for nordisk modell og går ikke på 786 der har netshop feil.Hvilken firmware man har kan man se på første side i service meny men vær forsiktig så man ikke rører noe annet som for eks calibrating og facory defaults,da sletter man alle innstillinger teknikerne fra samsung har lagt inn og kan ende opp med en tv som ikke virker eller at alle kalibreringer blir feil. Alle innstilliger på kalibrering ligger i wb movie på service menyen alt annet bør man ligge unna,ett feil tastetrykk kan gi en defekt tv.(min tv ble levert med siste firmware)
    Fint skrevet,men ikke helt riktig,facory defaults er for og kunne sette tv
    tilbake til fabrikk instilling,dette er ingen fare og gjøre,man ødelegger ingen instillinger..man kan også forandre vilken sone tv skal være,der får man opp forsjellge Nordic settinger,man kan også se at det er forsjellige setinger som blir forandret i sevice menyen når man gjør dette..Jeg har selv testet begge tv 786 og 796,har begge tv forsatt hjemme,og kan si med en gang,at det er forsjell på de,796 har mer korekte farger,heller ikke samme service meny,på 796 kan man også se hvor mange timer tv er kjørt,det har ikke 786,stiller man begge tv i samme setting,er det en meget stor forsjell i bilde,vist dette er samme chipsett som sitter i tv,ja da er det noe galt fra Samsung,da er det et utrolig avik i kalibreringen fra fabrikken,har selv hatt flere Pioneer hjemme til test,men har aldri sett slike forsjeller på samme tv..man kan si hva man vil,jeg har kjørt begge tv via HDMI,på samme signal, fra samme tv kilde,og det er er stor forsjell i bilde på disse to tv..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rondo
    Fint skrevet,men ikke helt riktig,facory defaults er for og kunne sette tv
    tilbake til fabrikk instilling,dette er ingen fare og gjøre,man ødelegger ingen instillinger..man kan også forandre vilken sone tv skal være,der får man opp forsjellge Nordic settinger,man kan også se at det er forsjellige setinger som blir forandret i sevice menyen når man gjør dette..Jeg har selv testet begge tv 786 og 796,har begge tv forsatt hjemme,og kan si med en gang,at det er forsjell på de,796 har mer korekte farger,heller ikke samme service meny,på 796 kan man også se hvor mange timer tv er kjørt,det har ikke 786,stiller man begge tv i samme setting,er det en meget stor forsjell i bilde,vist dette er samme chipsett som sitter i tv,ja da er det noe galt fra Samsung,da er det et utrolig avik i kalibreringen fra fabrikken,har selv hatt flere Pioneer hjemme til test,men har aldri sett slike forsjeller på samme tv..man kan si hva man vil,jeg har kjørt begge tv via HDMI,på samme signal, fra samme tv kilde,og det er er stor forsjell i bilde på disse to tv..
    Jeg mente selfølgelig facory reeset i sevice meny,den kan man reesettes uten at det skjer noe galt,setter bare tv i defaults modus (fabrikkinstilling) 786 har også timer for hvor mange timer i den ytre sevice meny,men kan ikke nullstilles som 796,beklager feil opplysning i det andre innlegget...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ****, nå ble jeg skremt... Har bestilt 786 da jeg ikke har bruk for riks-tv... Og så er den DÅRLIGERE på andre ting...?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er da timer i servicemenyen på min 786? Hvordan har du besluttet at det foreligger mer korrekte farger på en 796? Har du målt dette med noe form for utstyr, eller baserer du det på egne visuelle observasjoner?

Jeg skal få tatt en måling av min 46A786 snarlig med en Eye-One Pro spektroradiometer probe, så kan vi jo få fastsatt en gang for alle hvor "feil" fargerommet ev. måtte være.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ett helt utrolig bra bilde på 786,skjønner ikke hvordan det kan bli bedre,men du kan jo sammenligne.min nabo har en ny kuro som skal være kremen,noe det også er men det er et tammere bilde på den i vanlig opplyst rom.Kjøp tv med god samvittighet Nordic45.Jeg har lite å gjøre i julen så jeg koblet opp min gamle tv lg 42lc55 som jeg ikke har solgt ennå,var veldig fornøyd med bildet på den men så først nå hvor latterlig dårlig farger og sortnivå var i forhold til samsungen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren..jeg kan ikke si annet en at jeg har kjørt begge tv samtidig,med splittet signal,samme bilde fra samme kilde,og forsjellen er stor på samme setting,dette er gjort på tv signal, via Lyse.net med HD Altiboks..
    det jeg vil frem til,er det samme electronik i begge disse tv,og at de har samme kalibrering,hvorfor er det så stor forsjell i bildet..vil også fremheve at disse tv som jeg har er 40A786 og 40A796..Jeg leser også på div forum runt om i Europa,der det er flere som opplever at det er feil på 786,men du finner ikke en enste plass der noen skriver det om 796,ikke som jeg har funnet noen plass i alle fall..Jeg prøver ikke og skremme folk for og ikke kjøpe dette tv,men synes at folk skal være litt ops på at det kan være forskjeller på disse modellene..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett TVene opp mot hverandre, men kan med litt kvalifisert gjetting tippe på hva som kan være grunnen. Selv om sliderne står på samme plass i menyen trenger de ikke representere samme innstillinger. Dette grunnet mulighet for forskjellig firmware og forskjellige baseline settings i servicemenyene. Det er også verdt å merke seg at det ofte vil være små forskjeller, til og med på samme modeller.

Dette er noe av grunnen til at det ikke bare er å kopiere andres innstillinger.

Min oppfattning av A786 og A796 er at A786 er basemodellen, altså den vanligste. På en måte som A656 og A676. Dette er nok grunnen til at du ikke finner noen som opplever feil på A796.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrlod
    .

Min oppfattning av A786 og A796 er at A786 er basemodellen, altså den vanligste. På en måte som A656 og A676. Dette er nok grunnen til at du ikke finner noen som opplever feil på A796.
    Google is your friend :-)
    Antall treff:
    ca. 295 000 for le40a786
    ca. 26 300 for le40a796

Mao. er det ca. 10 ganger flere 786'er i verden enn 796. Og dermed bør det være 10 ganger flere feil rapportert også. Forøvrig høres det rart ut om det skulle være noen store forskjeller på panelene: jeg tviler på at samsung lager en helt ny modell bare for de landene som har mpeg4-sendinger.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    786 og 789 har samme type panel(SQ01)og identisk hardware,eneste forskjell er at 796 har en annen digital tuner som krever en helt forskjellig firmware på tven.Sjekket dette hos samsung norge i dag fordi jeg var også nyskjerrig.786 er altså ingen dårligere modell (for dem som lurte)firmwaren til tv er identisk,det er firmwaren til digitaltuneren som er helt forskjellig og ikke går på 786.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått 46" 786 i hus etter å ha hatt en 40" M86 i nesten 1.5 år. Jeg har foreløpig prøvd 2-3 innstillinger fra nettet, men har ikke fått den store aha-opplevelsen ENDA... Men en dag jeg får ånden skal jeg ta det litt videre og se om dette kan bedres... Mulig jeg sitter LITT for mange grader til siden for TV og, har ikke gjort noe seriøst oppsett og testing enda.

Newcomer Prowler sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Nå har jeg fått 46" 786 i hus etter å ha hatt en 40" M86 i nesten 1.5 år. Jeg har forelåpig prøvd 2-3 innstillinger fra nettet, men har ikke fått den store aha-opplevelsen ENDA... Men en dag jeg får ånden skal jeg ta det litt videre og se om dette kan bedres... Mulig jeg sitter LITT for mange grader til siden for TV og, har ikke gjort noe seriøst oppsett og testing enda.
    Hei,

Har hatt og kjøpt akkurat de samme TV'er som deg, men jeg må si at det er stor forskjell på farge og dybde (kontrast) på min nye 786. Meget fornøyd uten å ha gjort de store instillinger ennå :-)

Mulig jeg ikke har gjort en god nok jobb med M86'en.

Kjører vanlig RGB fra en scart på min Dreambox 7000.

/thomas

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prowler
    Hei,

Har hatt og kjøpt akkurat de samme TV'er som deg, men jeg må si at det er stor forskjell på farge og dybde (kontrast) på min nye 786. Meget fornøyd uten å ha gjort de store instillinger ennå :-)

Mulig jeg ikke har gjort en god nok jobb med M86'en.

Kjører vanlig RGB fra en scart på min Dreambox 7000.

/thomas
    Jeg bruker ikke scart i det hele tatt, bare HDMI og Componenet. Husker ikke hvordan det er med DB 7000, men går det ikke å kjøre componenet ut fra scart på den og? I så fall burde du kjøpe deg en scart til componentkabel.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Etter å ha vært inne i servicemenyen får jeg rett og slett ikke bilde på TV'n igjen. Sitter å svetter litt nå, så hvis noen har et tips ville jeg blitt meeeeget happy..

det jeg gikk ut med (ved å trykke på "power knappen" på fj.kontrollen) var "other 3" som første valg, og så satte jeg "nordic" til "on". kan jeg ha klart å surre det til i noe annet i denne menyen? jeg har ikke vært innom noen andre. jeg begynte å velge blandt "other 3" fordi jeg leste litt fort og trodde det var her man valgte "nordic".

jeg hører en litt "høyfrekvent" lyd som starter flere ganger, akkurat som det var når jeg skrudde på TV'n (men den ble borte når den var på).

hilsen en som kommer til å sove dårlig i natt... :-(

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prowler
    Hei,

Etter å ha vært inne i servicemenyen får jeg rett og slett ikke bilde på TV'n igjen. Sitter å svetter litt nå, så hvis noen har et tips ville jeg blitt meeeeget happy..

det jeg gikk ut med (ved å trykke på "power knappen" på fj.kontrollen) var "other 3" som første valg, og så satte jeg "nordic" til "on". kan jeg ha klart å surre det til i noe annet i denne menyen? jeg har ikke vært innom noen andre. jeg begynte å velge blandt "other 3" fordi jeg leste litt fort og trodde det var her man valgte "nordic".

jeg hører en litt "høyfrekvent" lyd som starter flere ganger, akkurat som det var når jeg skrudde på TV'n (men den ble borte når den var på).

hilsen en som kommer til å sove dårlig i natt... :-(

..og etter en dårlig natts søvn med strømstikket ute (i et desperat håp), startet den opp som normalt i dag med Norsk som valg i menyen???

Noen som har vært borti lignende?

Er det noen som kunne lagt ut hvordan default ser ut i servicemenyen hvor man endrer "nordic" = on? Jeg er fortsatt litt redd for at jeg klarte å endre noe der som jeg ikke burde.

mvh

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    other 3 er feil,det skal være (other 1) og nordic on i denne menyen,noe annet må du ikke røre,fint at den virker igjen,anbefaler det å gå inn på service meny og sette den til other 1 så det ikke skjer noe mer med tven.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk, skal gjøre det asap!

Godt Nytt år til alle :-)

/thomas

Side 14 av 35 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •