LED is in da house! ;) Jeg tar en kikk på Samsung 46A786! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 35 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 694
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...og ikke aaalt for lenge skal jeg få kjørt en skikkelig kalibrering på TVen... Servicemenyen har jo gain og bias for RGB, så det skal la seg gjøre å stille denne inn relativt godt skulle en tro. Skal bli spennende å se hvilke verdier denne klarer å varte opp med, spesielt er jeg interessert i hva den måler i de lavere ender av IRE-skalaen, for der har den jo et veldig godt utgangspunkt med LED mener jeg... Den som lever får se testresultatene!

Newcomer Smiley sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lag ved panorering

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...og ikke aaalt for lenge skal jeg få kjørt en skikkelig kalibrering på TVen... Servicemenyen har jo gain og bias for RGB, så det skal la seg gjøre å stille denne inn relativt godt skulle en tro. Skal bli spennende å se hvilke verdier denne klarer å varte opp med, spesielt er jeg interessert i hva den måler i de lavere ender av IRE-skalaen, for der har den jo et veldig godt utgangspunkt med LED mener jeg... Den som lever får se testresultatene!
    Hei Lygren,

Vet du hvordan tven er på panoreringer, og da mener jeg tøffe test panoreringer. Så en HD-demo hos Lefdal, der de hadde nærbilder av skyskrapere, med "renner i overflaten", samtlige tver der hakket på dette, men noen mer enn andre, de hadde diverse Sony og Samsung bl.a. som kjørte dette samtidig. Men ingen LED.

Har du testet spilling med "raske spill" på PS3 på din, og hvordan er iså tilfelle lag?

Er ellers fornøyd med 506xde´en, men den har en tendens til retension ved langvarig spilling. Tenkte jeg skulle prøve LCD i kjellerstua da, og la Pio´n stå oppe (Er veldig fornøyd med denne på DVD, BlyRay og tv :-).
    Det jeg har spilt på den er ihvertfall ikke jeg plaget av lag på Pio´n heller, men jeg har nok ikke spilt de kjappeste spillene enda.

EDIT: Vet du om det er noen særlig forskjell på dette når det gjelder 786 kontra 956 ??

Mvh Smiley :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av prooz
    Hvorfor syntes du den er så ille til spilling?

Det lurer jeg også på etter å ha hatt 6 serien en god stund. For meg har denne skjermen vært utrolig god på alle områder inkl PC/konsollbruk

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    TVen er god på panoreringer, det er det liten tvil om. Samtidig vil jo Blu-ray i 24FPS gi noe hakking i raskt panorerende scener, selv om signalet interpoleres opp til 96Hz, men det er jo tilfelle selv på avanserte projektorer... Ikke noe større issue slik jeg ser det.

For å unngå hakking/etterslep på vanlige TV-sendinger må prosessering som oftest reduseres en del, men her er DNIeen til Samsung faktisk også relativt god.

Den vanlige LCD-hakkingen har jo blitt kraftig forbedret fra og med Samsungs nye 6.-serie, og Sonys W4xxx-serie, og ytterligere forbedret på LED-TVene.

Jeg har imidlertid ikke kritisk gått til verks her, er jo en del prosesseringstester jeg kunne kjørt for å avdekke svakheter...

En dybdetest på en av disse LED-TVene hadde jo ikke vært å forakte da, kanskje jeg skal vurdere å skrive en slik!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er usikker på hvem som er synderen, men da jeg så Samsung LED i kombo med Denon DVD1800(bluray) da var rykkinger i panoreringer nr to i observasjoner. Nydelig bilde var nr. 1 observasjon.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Det kan like godt være feil i innstillingene, Kokken, for jeg har ingen rykkinger i panoreringene på min 46"...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ikke umulig, HiFiklubben burde visst bedre, men hvem vet...

Just for the record: hva er DIN kilde?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg har kun testet Blu-ray fra en Samsung BD1500... Når det gjelder å vite bedre er det veldig litt å gjøre noe feil her, f.eks. som å sette på litt for mye støyreduksjon, sette feil input fra Blu-rayen (f.eks. 1080i?) eller en hel masse annet som kan føre til et dårlig resultat...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke merket noen rykking på min 40" med sony bd spiller,heller ikke med parabol (hyro hd)hdmi og 1080i,alt går helt glatt men ps3 har jeg ikke prøvd,kommer nok en firmware etterhvert som fikser dette hvis det er ett problem,samsung vil jo også selge tv til de som spiller.Nå har hd sendingene fra canal digital blitt veldig mye brukt etter at jeg fikk denne tven endelig har svart blitt svart på en lcd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å ta 46" i nærmere øyensyn hos hifi klubben. Har champions league finalen United-Chelsea på blu-ray. Går det greit å spørre dem å hive i den? Bare for en sammenligning med eksisterende utstyr, og se hvordan tv'n gjør seg på HD fotball..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Har ikke merket noen rykking på min 40" med sony bd spiller,heller ikke med parabol (hyro hd)hdmi og 1080i,alt går helt glatt men ps3 har jeg ikke prøvd,kommer nok en firmware etterhvert som fikser dette hvis det er ett problem,samsung vil jo også selge tv til de som spiller.Nå har hd sendingene fra canal digital blitt veldig mye brukt etter at jeg fikk denne tven endelig har svart blitt svart på en lcd.
    Dersom det er input lag som beskrevet en rekke stedet kan du nok ikke regne med at noen firmware oppdatering vil løse dette problemet!

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg vurderer en LE40A786. For 11990 må det utvilsomt være et godt kjøp.

Men, jeg lurer veldig på en sak som sikkert noen av dere som har disse kan svare på. Hvor glossy er den egentlig?
    Vi har stua sånn at endel kveldslys ofte treffer oss (men ikke tv'en) når vi sitter rett foran tv'en og ser... Dette har på vår gamle tv ført til at vi har sett oss selv i speilet. Er samsungen uegnet i så måte?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Dersom det er input lag som beskrevet en rekke stedet kan du nok ikke regne med at noen firmware oppdatering vil løse dette problemet!
    For meg er det ikke noe problem da jeg ikke spiller men du har sannsynligvis rett.Leste at nyeste firmwaren til 956 (cpu/scaler fix)løste problemet på denne modellen men det er jo en dyrere tv.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jamez
    Jeg må si jeg vurderer en LE40A786. For 11990 må det utvilsomt være et godt kjøp.

Men, jeg lurer veldig på en sak som sikkert noen av dere som har disse kan svare på. Hvor glossy er den egentlig?
    Vi har stua sånn at endel kveldslys ofte treffer oss (men ikke tv'en) når vi sitter rett foran tv'en og ser... Dette har på vår gamle tv ført til at vi har sett oss selv i speilet. Er samsungen uegnet i så måte?
    Merker ingen gjenskinn på min i ett godt opplyst rom med mange lamper,det er kun rammen på tven som gir litt gjenskinn men ikke plagsomt,ihvertfall mye bedre enn gamle 7 serien skjermer som var rene speilet.Hadde ihvertfall regnet med at det kunne være ett problem da jeg kjøpte den,men det var det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på Samsung LE-55A966 og Samsung LE-55A956?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Endorfin
    Hva er forskjellen på Samsung LE-55A966 og Samsung LE-55A956?
    Svart på mange ganger, 966 har Riks TV, den andre ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CI modul

Sitat Opprinnelig postet av kodr
    Er det noen som har fått til canal digital via den innebygde dekoderen i A796? Får ikke dette til å funke, og lurer på om det tv'en min har defekt CI-interface eller om samsung har disablet dvb-c støtte i den norske konfigurasjonen. Saken er nemlig at når tv'en er satt opp med lokasjon 'Norge' har man ikke mulighet til å velge dvb-c/dvb-t i kanalsøket, tv-en starter automatisk å søke dvb-t. Dette stikk i strid med det som står i brukermanualen, der finnes til og med et screenshot av den norske menyen for valg av tuner... Dersom jeg velger ett av de andre nordiske landene som lokasjon får jeg opp valg av tuner og klarer også å søke opp kanalene, men da får jeg ikke bilde på noen av kanalene som ble funnet.

Har vært i kontakt med samsung support angående dette problemet og de påsto at tv'en kun støttet dvb-t, noe jeg finner svært merkelig gitt det som står i brukermanualen...
    Har ikke testa selv med CI modul. Hvilken cam bruker du? finnes jo et hav av forskjellige moduler man kan kjøpe.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildekvalitet 55A956/966 vs 46A786 vs 40A786

Noen som vet om det er forskjeller i bildekvalitet på disse, vet de er tuftet på samme teknologi osv., men reelt kan det jo være forskjeller. Og i så tilfelle, hva ? Bleeding ? Annet ?

Mvh Smiley som ønsker alle en god jul! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyfrekvent lyd

Monterte den nyinnkjøpte 786 i går. Er totalt sett veldig fornøyd, men jeg sliter med en høyfrekvent lyd som er der hele tiden. Dette er veldig irriterende. Noen som kan komme med råd.

Er det noen som vet om en oppdatert Firmware til denne eventuelt om man kan bruke firmwaren til 796. Snakket med en på Netshop som påstod at det skulle gå fint. Noen som har prøvd!

Håper noen kan hjelpe meg da denne lyden gjør meg gal!!!!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sullis
    Monterte den nyinnkjøpte 786 i går. Er totalt sett veldig fornøyd, men jeg sliter med en høyfrekvent lyd som er der hele tiden. Dette er veldig irriterende. Noen som kan komme med råd.

Er det noen som vet om en oppdatert Firmware til denne eventuelt om man kan bruke firmwaren til 796. Snakket med en på Netshop som påstod at det skulle gå fint. Noen som har prøvd!

Håper noen kan hjelpe meg da denne lyden gjør meg gal!!!!
    Hmmmm......ikke bra broren min har dette problemet på sin Pioneer (Kuro 08 43"), og sliter med å få gjort noe med det. Pioneer "service" hevder at sånn skal det være, med begrunnelse at det _kan_ komme støy ifra ett plasma display.......
    (Så dårlig service er god nok grunn for meg til at det _ikke_ kommer ett Pioneer produkt inn i mitt hus igjen. Er fornøyd med min Pio 506xde, men gidder ikke å kjøpe Kuro, vurderer 55A956/966 eller 46A786 isteden.
    Også pga. spill bruk. Har fått retension på Pio´n flere ganger, også av
    "pause-symbol" ifra PVR-dekoderen. Blir jo litt bekymra ifht. permanent innbrenning da.

Jeg hadde samme problem med en Philips CRT tv engang, splitter ny, Lefdal klarte ikke å fikse det, men etter 6 mnd. med krangling fikk jeg pengene igjen etter å ha laget ett skikkelig sirkus i butikken på Skårer. (Høylytt klaging i butikken en lørdag. (Tro meg, jeg hadde vært tålmodig og sivilisert før det, og ikke gikk jeg over streken den lørdagen heller!))

Poenget : Dette dreier seg ikke om plasmastøy eller støy ifra bildepanelet på LCD, tror jeg. Det er mest sannsynlig komponenter i elektronikken som blir stående å vibrere (spoler) når det passerer mye strøm.
    Kan du merke om det er forskjell på lyst/mørkt bilde, samt om du hører det spesielt godt i overgangene? Det må jo ikke være dette, det kan jo også være relatert til baklyset på LCD.
    EDIT: Feil i strømforsyningen kan også være årsak! BTW.

Hvis det går ann å oppdatere FW på denne selv på en grei måte, så er det seff. verdt forsøket, men jeg skulle tro hardware-feil er årsak her.

Mvh Smiley som ønsker lykke til! :-)
    PS! Hold oss gjerne oppdatert med hvordan det går, og eventuell løsning.

Side 13 av 35 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •